Carina´s Blogg

Alla inlägg under maj 2012

Av Carina - 31 maj 2012 20:45

Kläder är inte alltid helt enkelt för oss tjejer.Jag betsäller i bland från olika kataloger/internetsidor och det kan ju se så fint ut och när det kommer hem så undrar man vad det är för trasa man skickat efter ?   

Exakt så var det med dagens tunika/klänning.Den har åkt in och ut i garderoben många gånger,men aldrig kommit på.

Men så tänkte jag i går att den duger ju till att ha på jobbet.Och visst gjorde den det,har fått så mycket beröm och jag kände mig riktigt fin innan dagen var slut  

Vi hade student fika i dag.Eller sista fikat med gänget kan man också kalla det för.Rektorn höll tal,en elev fick sitt tal läst av enn annan lärare till oss personal.Det var bildespel från de fyra år dom gått hos oss.Och jag fick verkligen bita mig i läppen,för tårarna var så nära.Dessa elever som tar studenten började samtidigt som mig.Kanske dags även för mig att ta studenten nu    Ja man vet aldrig vad som händer till hösten.Det är fortfarande osäkert på hur många som får gå ??? Svar får vi under sommaren   

 

Fick en vacker ros i dag och ett paket.Älskar att bli uppvaktad,det var från en elev med sin familj.


 

Laxstroganoff med ris och fänkålsallad.Det var en stark maträtt som var väldigt god.


Ofelia,Omega,Olivia och Ostella ska dessa fyra tax tjejer heta

 

Mina prinsessor har nu blivit prinsesskorvar,så fina och doftar helt underbart.


Kvällen tillbringade jag i trädgården,så härligt att strosa runt och pyssla där


Kram

Carina



      

Av Carina - 30 maj 2012 21:00

När någon av personalen är sjuk skickar dom sms till mig och då ska jag se till att dagen löser sig.

Är grymt trött på att fixa detta nu då det alltid är någon sjuk och ständigt an massa trix och fix för att få dagarna att fungera.Likt en strutts hade jag lust att borra ner huvudet i sanden då jag kom till jobbet i morse och tog upp min mobil. Två nya sms,jaha ännu en dag att få ordning på.Varför kan folk inte bara bita i hop nu när vi snart går mot sommarlov och en två månaders ledighet väntar oss.

Det blev en intensiv dag,studentfoto för det elever som tar studenten,glass fest och en och annan konflikt som skulle lösas elever i mellan.Helt slut känner jag mig nu.Senare på kvällen hade vi avslutningsmiddag för en annan klaass.

Eftersom jag jobbar i tre klasser har jag haft förmånen att vara med dem alla på restaurang.

 Grekiska kolgrillsbaren i Huddinge,även den blev fartfylld men god

 


När jag kom hem hjälpte Gabriella mig att vattna i växthuset.Blir så lycklig då jag går ut där och ser hur det växer

 

Jordgubbarna börjar nu få fina former och förhoppningsvis blir det färg på dem snart

 

Och salladen är snart dags att skörda


Har väntat hela förra veckan på att Kents bror Pelle skulle komma över för konsultation inför bygget av altanen, men han kom aldrig och har inte hört av sig än.FAN jag vill ju få altanen klar till min ledighet.Har inte lust att gå här hemma i ett pågående bygge.


Kram

Carina 

 

Av Carina - 29 maj 2012 19:45

Det var som mitt andra hem,nej mer som mitt första hem,när jag tänker efter.

Mitt andra hem var nog hos mina föräldrar.Älskade att vara i stallet-Sundby Gård.Har varit en häst tjej ända sedan barnsben.Att gå i skolan var ju inte riktigt min grej.

I dag hade vår skola en vårutflykt till Sundby Gård.Inte för att titta på hästar,men jag tog mig en snabb titt i stallet ändå  

Det var tips promenad och besök i  Litografiska Museet samt tvätteriet.Anna och jag stod vid grillen och såg till att alla elever och personal fick mat i magen.En trevlig men lite små kylig dag.

Vid halv fem hade vi bokat in restaurang besök med F-klassen.Avslutnings middag med våra elever.

 

Tänk att på fredag slutar tre av våra fyra elever i denna klass.Kommer att bli en tårgripande dag  


Nu har den kommit min andra klänning.

  

Tänkte ha den på fredag,men risken är väl att man fryser i hjäl och att regnet gör klänningen genomskinlig  

Så trist att inte vädret kan få vara fint då det är studenten för så många elever.

Kram

     Carina    

Av Carina - 28 maj 2012 20:00

Hörde inte klockan i morse då den slog på,vaknade av att Kent puttade på mig.Trött,väldigt trött har jag varit i dag.

Har i stort sett jäspat mig igenom denna dag.Men jag har inte varit ensam om att vara trött i dag både elever och personal är riktiga tröttmössor nu  

Det är nu tio arbetsdagar kvar,men egentligen är det tretton,fast jag tänkte kompa dom tre sista dagarna.Tycker att jag är i stort behov av detta nu.

Detta blir en mycket intensiv vecka med avslutningsmiddag x 2,glassavslutning,studentfika och på fredag STUDENTEN !!!


Vad kyligt det varit i dag,men jag trottsade vädret två gånger-Först genom att ha kjol,det var svinkallt men är det sommar så är det  Sen blev det grillning till middag.Fläskfilé,champinjoner,halloumi,potatissall
ad och tatsiki

 

Och till detta blev det ett glas rött vin,brukar ALDRIG dricka vin på vardagar,men i dag blev jag riktigt sugen på detta och blundade för att det faktiskt var måndag.


Lena ringde mig i dag och berättade att hennes mamma i dag somnat in efter en tids sjukdom.Tack underbara fina Birgit för att jag fick förmånen att lära känna dig.Du var alltid så glad och spred en så fantastiskt värme och glädje varje gång vi träffades.Vi har bilat till Sundsvall där vi tillbringade en helg tillsammans hos din syster.Du har varit hemma hos mig flera gånger för att hälsa på mig och mina taxar.Även på hundutställningar har du varit med på.Varje gång jag varit hem till Lena var du där.Nu finns du inte längre hos oss,men jag vet att du kommer att sitta där uppe och ha full koll på mig och mina taxar.

Vila i frid nu och en dag kommer vi att träffas igen och då kommer vi att fortsätta att prata taxar och doft ljus du och jag   

 



Ska försöka komma i säng tidigt i dag så jag är PIGG    i morgon


Kram

Carina


Av Carina - 27 maj 2012 21:15

Har haft en fantastisk dag,denna Mors dag  


Blå himmel och stekande sol och mina fantastiska ungdomar hos mig.Dagen kunde inte bli bättre. 

Vid tolvtiden kom Olle,Elisabeth (dom skulle hämta Olles bil som blev kvar från i går) Isabella och Richard.

Vi tog en fika ute innan det var dags för dom att gå ner till Grindsjön.Jag åkte till Hemfosa för att hämta Gabriella.Sen gick vi ner till sjön.

Isabella och Richard fiskade medans Gabriella och jag badade upp till bikini trosan.Ja det gäller att börja försiktigt.

 

Gabriella och Isabella


   


 

Jag med mina vackra döttrar   


Tomhänta återvände vi hemåt och insåg att fiska i stekande solsken inte var så lyckat.

Det började nu att knorra i våra magar och det var dags att sätta fart på grillen för att grilla kött.Jag hade gjort egen potatissallad och även tatsiki.

 

Väldigt gott och uppskattat av alla

Till efterätt hade jag bakat en marängtårta

 

Underbart god och denna tårta lär det bli fler utav i sommar

Inte nog med att jag är mamma och har så fina barn jag fick även presenter av dem

   

Tack mina älskade döttrar.Nu kan jag bjuda er på glass nästa gång  

Det var så kull att se dem kicka boll och springa runt på gräsmattan.Älskar att se dem ha roligt tillsammans. Tobias var även han bjuden,men uteblev.Tror han var på annan ort.

Vid 19 tiden var det dags att säga tack och hej till mina fina ungdomar.Hoppas att ni snart kommer tillbaks  


Har nu fått mina tavlor jag beställt på två valpar jag fött upp

Dessa tavlor ska sitta i valprummet.Men jag vill inte störa Hilda så mycket nu då hon har fullt upp med att ta hand om sina små tjejer


Kram

Carina        



Av Carina - 26 maj 2012 23:45

Vaknade av ordet pepparkaka.Va vad menar du svarade jag? Du är brun som en pepparkaka svarade Kent.Är jag ja ha och sen var det full rulle här på morgonen.Fem hundar ska rastas och få mat och därefter var det dags för frukost och fixa sig innan gänget kom vid halv tio.Gänget = Magnus,Mia,Olle,Anders och Eva.Men vi skulle inte umgås alla utan gänget skulle splittras.Eva och jag hade planerat marknad i Ösmo och de andra mässan i Tullgarn.

Hittade lite att handla på marknaden så som kryddor,halsband,blommor,topping till cupcakes,brödfat och lite till.

      När vi shoppat klart på marknaden styrde vi vår kos mot Nynäshamn och Eva bjöd på lunch vid Nynäs Rökeri.Väldigt gott,tack för det Eva.

Sen blev det hem till mig för kaffe med morotskaka på altanen.Tack Eva för en trevlig dag med dig   


När Eva åkte hem hoppade jag i min bikini och tog mig sedan en svalkande drink


Vid 18 tiden kom de andra från gänget hem.Visste inte vad jag skulle bjuda på men lyckade skaka fram lite mat och vips så hade vi middag för sex personer fixad bara så där.

  Skål mina vänner,hoppas maten smakade bra.Det blev sedan kaffe och kärleksmums.Vid 21 tiden var det dags för våra vänner att åka hem och vet ni vad? Jo jag/vi har fått en tax till

   

 Tack snälla Mia och Magnus för denna kissande tax.


Nu sitter jag här i soffan och hejar på Loreen,det ser ut att gå riktigt bra  


Kram

Carina 

    





Av Carina - 25 maj 2012 23:30

Vad är en bal på slottet,när man får äran att gå på Östragymnasiets studentbal.Vilka fina ungdomar det går där.

Jag hämtade upp två elever på sitt fritids och åkte sedan till skolan där vi fixade i ordning dem.Lockade håret på tjejerna och lite hårspray på killen.

 

När vi var balfixade gick vi upp och minglade med de andra på skolan.

Fick lite alkoholfribubbel som vi skålade med innan det var dags för vals 

Det var dukat på långa bord med flera bestick som även kan få den bästa att bli förvirrad. Tre rätters meny bjöds det på.Lärare och elever höll tal för varandra.En del var riktigt tårgripande för en känslig person som mig.Men det var inte bara mina ögon som vattnade sig.Såg en och annan tår.

Våra elever hade taxi bokade hem vis 21:15 och vi stannade kvar till strax efter klockan 22 och då var inte festen slut än.

Mycket trevlig kväll och jag kan berätta för dig Lena och din syster att jag hade inte kortaste klänningen,nej det fanns dom som hade betydligt kortare och då hade jag nog kunnat kallat min korta klänning för långklänning    

Nu ska jag lägga mig strax,blev inte så många timmars sömn dygnet innan och inte sov jag på dagen heller.


Förra helgen tog jag ett beslut som jag då var fast vid var det rätta.I kväll fick jag ett samtal som fick mig att tveka. Tänk om jag ändå kunde veta vilket beslut som är det rätta ?

Får sova på saken helt enkelt  


Kram

Carina 



  

Av Carina - 25 maj 2012 06:44

Jag tror hon gjorde det för min skull.

När valparna ska komma kan man ju inte riktigt veta,men jag hade en önskan om torsdag kväll.

Varför just då? Jo för i dag fredag är jag ledig hela dagen,för att i kväll gå på studentbal och den ville jag ju inte missa.

Märkte att något var på gång och hade Hilda under uppsikt under gårdagen.Vid 22 tiden kom värkarna i gång och jag insåg då att det ej var läge att lämna valprummet.Klockan 23:15 Kom första valpen,en tik och en timme och sex minuter senare kom sista valpen ut som också var en tik.Där i mellan kom två tikar.Så det bev med andra ord fyra tikar som Hilda födde på en timme och sex minuter.Jätte duktig tjej måste jag säga.

Så nu är det inte bara prinsessan Viktoria som fått en flicka utan Hilda fick fyra.Det verkar vara ett flick år i år

 

Är riktigt trött,känns som jag varit på värsta partyt.Ont i huvudet och grus i ögonen.Ska snart lägga mig för att sova så jag orkar med kvällens tillställning.

Om det är någon som kommer på bra tiknamn på bokstaven O så tar jag gärna i mot det.


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards