Carina´s Blogg

Alla inlägg under februari 2012

Av Carina - 29 februari 2012 07:33

Nu är jag ledig i fem dagar.Ska bli riktigt skönt måste jag säga.Men oj vad vi hann med mycket på två dagar.Camilla och jag är ett bra team och väldigt effektiva.Till skillnad från vissa andra på jobbet,ingen nämd ingen glömd   


Ny duschad med kaffemuggen framför mig sitter jag här i köket och bloggar.Ska snart packa ner det jag behöver på min lilla resa.

Göteborg i dag och Ullared i morgon.Vi är tre shopping glada brudar som åker,ska bli riktigt roligt.

Det blir övernattning i Göteborg,tyvärr bara en natt,jag hade gärna kunnat stanna där fel dagar.Har lovat Gabriella att åka ner dit i sommar.


Isabella har varit hemma två kvällar,känns skönt att få ha henne hemma i huset.Gabriella var också hemma i måndags och då kändes det 100% bra.Mysigt att höra tjejernas fnitter tillsammans.


Nej dags att sätt fart.För snart bär det av söderut   


Kram

Carina

Av Carina - 27 februari 2012 20:15

I dag fick jag höra några sanningens ord om hur en vän upplever mig.Sanningen kan glädja,svida och få en att tänka till.En del ändrar på sig för att anpassa sig efter hur andra tycker.Jag ändrade mitt sett att vara efter att ha blivit djupt sviken och sårad av en närstående person. Den jag är i dag står jag för,är stolt över och rakryggad går jag nu vidare och säger att jag är,så som jag vill vara och tänker inte vara som andra vill att jag ska vara   


Gabriella ringde mig i morse och var skit sur.DET KOMMER INGEN JÄVLAR BUSS!!!!!

Men lilla gumman det ska inte komma en buss nu,den gick för en timme sedan.

NEJ ENLIGT SL SKA DEN KOMMA NU!!!AAAAAAAAAAAA JAG BLIR GALEN osv osv

Efter ett lugnande samtal och med facit i min hand så gick det ingen buss,Gabriella hade läst söndagens tidtabell och vips fick jag henne att gå åt det andra hållet,ca 25 minuter promenad till en annan busslinje.

Mycket ska man stå ut med då man är mamma.

Ja det är ju stor skillnad på att bo i Skogås där bussen gick fyra gånger i timmen,mot nu då den går ca fyra gånger på en dag.

Tyckte verkligen synd om henne.Och inte kunde jag köra henne eftersom jag var i Skogås.Men som tur var gick den andra bussen och hon fick sig en busstur med tevliga chaufförer som lotsade henne fram dit hon ville komma.

Gabriella hade fått dåligt samvete över utskällningen jag fick då det ej kom en buss så hon kom hem med en present och bad om ursäkt

 Så rar hon är min lilla argbigga.Ja det är ett jädrans humör hon har (ärvt efter sin far)men jädrans vad rar och go hon är där i mellan   


Vi hann med mycket på jobbet i dag och det kändes riktigt skönt att få så mycket gjort på en och samma dag.Det blev ett besök hos frissan i dag efter jobbet,dags att färga och klippa lite toppar.  


Kram

Carina


Av Carina - 26 februari 2012 20:15

Då är snar denna helg slut.Den sista helgen i februari.Nästa vecka går vi över till mars månad.Skönt att månaderna går så fort,snart har vi sommaren här igen   


Melodifestivalen i går.Tycker det var helt rätt låtar som gick vidare.Perelli var inte alls så bra som jag hoppats på.Förstår inte att vissa män tycker hon är så snygg,jag tycker hon ser ut som en transvestit,hon skulle passa grymt bra i After Dark.Då är nästan dessa grabbar snyggare som tjej än Perelli.Men nu är ju inte melodifestivalen en skönhetstävling som tur är.

Tyckte det var riktigt pinsamt att se Lotta och Christers framträdande,nej uppträd på Liseberg och strunta i att delta i melidifestivalen.

Jag hoppas att Loreen-Euphoria vinner och representerar Sverige.


Var så fruktansvärt sugen på scones i morse,så efter hundpromenad bakade jag scones som vi åt till frukost,väldigt gott.

Åkte sedan i väg för att köpa tavlor till vardagsrummet.Det är så svårt då jag ska handla och inte har någon att bolla tankar och ideer med.Kent lämnar över det ansvaret till mig,litar på att du gör det bra säger han.Ja men vad tycker du då? Kan ju vara skönt för mig att slippa fixa alla rum.

Jag hade en tanke att det ska vara ett runt motiv,då vi har en guld cirkel målad på väggen,där det i dag sitter en ljusslinga eller vad det nu kan heta

    Så här ser den ut

Har sedan tidigare köpt en belyst tavla på Coozie

   

Efter mycket velande fram och tillbaks så fick det bli dessa tavor

 Ska köpa något mer till väggarna,men avvaktar tills jag varit i Ullared,kanske hittar jag något där.


Det var även dags att tvätta min pärla/bil i dag.Nu glänser den så fint,frågan är bara hur länge ?

Isabella och Richard kom förbi en stund.Fick melodifestival skivan av dem.Har lyssnat på den fyra gånger,ja jag är en melodifestival nörd jag vet,men en sak ska jag berätta att alla låtar är inte bra  

Vi satt ute på altanen och tog en fika i solen.

Har sedan stått vid spisen.Lagat mat till två dagar.Eftersom jag kommer att bli sen i morgon då jag ska i väg efter jobbet så vill jag ha middagen fixad, som då blir Sjömansbiff på älgkött,har kokat den i öl och doften är helt underbar.Ser fam i mot morgondagens middag.Har även sett till att vi fått middag i kväll med = frittata och tomatsoppa med mozzarella.Till efterätt blev det hallon med vaniljkesella och diggestivekex   Känns som jag gått upp minst 5 kg   Men gott var det i alla fall.


Kram

Carina


Av Carina - 25 februari 2012 19:30

Tre vänder till återvinningen i Tumba blev det i dag.Skönt att bli av med lite skit.Nu ser genast garaget större ut   

Några kartonger har blivit tömda och lite om möblering av glas.Kent har fixat med cd skivor och dvd filmer.

Det finns allti något att fixa med här hemma,så vi är inte sysslo lösa.

   Huvud entrén är så gott som klar,en matta är betälld och kommer i nästa vecka.


  Gremolatakyckling med fruktig bullgursallad och getostkräm,var kvällens middag.Getostkräm är inget för mig,fy fan så äckligt det är Getost,lammkött samt inälvsmat är inget för mig.Annars äter jag det mesta.

 Så här ser det ut hos mig just nu.Kent sover/vilar med Ambra på magen,jag spelar gamla cd skivor och blir alldeles sentimental,det är Per Gessle och Björn Skifs som får mig att bli alldeles knäsvag och varm   

 Snart blir det soffbyte in till vardagsrummet och melodifestivalen.Det blir inte mycket till tv tittande för min del.Tror det var en vecka sist jag satt i soffan i vardagsrummet framför tv.Hinner inte med att se på tv längre.Hinner inte med någonting,känns det som,allra minst mina underbara fina vänner.Ha riktigt dåligt samvete för er  men i vår/sommar blir det fest i Ljunghem och då ska jag gottgöra er   


Kram

Carina


Av Carina - 24 februari 2012 16:15

Tur man är flexibel och har lätt för förändringar som det ständigt råder.Har även framfört min åsikt om att arbeta med utåtaggerande elever.Tror dom förstår att vad jag menar och känner.


Nu börjar alla bitar falla på sin plats.Internet fungerar,även hemtelefonen.Fick i går hjälp av Tomas med min privata mail,tack för det   Vardagsrum och hallen är snart klara.I dag fick vi vårt efterlängtade SRV kort,så nu ska här slängas sopor i helgen.Snart kan jag nog få sitta och titta på tv om kvällarna och inte bara på lördagar då jag inte får/kan missa melodifestivalen.


Nästa vecka är det sportlov.Jobbar måndag och tisdag.På onsdag åker Isabella,Ann-Britt och jag till Göteborg.Ska bli så roligt och jag längtar efter lite miljö ombyte och framför allt Göteborg där alla är så goa och glada   Det kommer att bli shopping,god middag med vin,övernattning på hotell och sedan rullar vi vidare för ännu mera shopping i Ullared.


Ska snart ut med hundar,ta en sväng till Södertälje och sedan njuta av fredage och den kommande helg.


  

Kram

Carina





Av Carina - 23 februari 2012 14:45

Efter regn kommer sol eller efter snöslask kommer sol.Ja det sistnämda stämmer bättre in på denna dag.

Man får ju nästan vårkänslor i dag   

Ska strax åka hem och laga middag för fem personer.Isabella,Linda och Tobias kommer hem i kväll.

Kent och jag var på Ikea i går så vi ska fixa lite med montering av ett skåp till hallen,sätta upp en tavla osv.

Ja alltid är det något som ska fixas.Men snart är det klart,ja i alla fall inomhus sen ska hundgården byggas ut och en STOR altan ska byggas och sen ska ..... ja många planer har vi   


Sidbyte i min mun,blåsorna har nu bytt plats i munnen och dessutom blivit fler.De verkar trivas bra och har en vilja att föröka sig,inte ok för mig som lider så av dessa små varelser.


Ha en fin torsdags kväll

Kram

Carina

Av Carina - 22 februari 2012 16:00

Att arbeta med människor ska vara roligt och inspirerande.

Att komma till sitt arbete och inte veta om man får sig en smäll,spark eller en spottloska i ansiktet är inte OK.

Att vara otrygg och rädd med dom människor man jobbar med,inte kunna/våga vända dem ryggen för då kan man få sig en smäll.

Att behöva skyla sin kropp för att inte få ett slag över bröstet av eleven som sitter bredvid är inte OK.

I dag var det  min tur att få en handflata rätt över kinden.Det kom med en ordentlig kraft och det sved till.Utan anledning blev det just jag som blev utsatt,för att det var jag som stod närmast denna elev.

Måste hitta mig ett annat jobb,för denna elev ska jag jobba med i höst,det har rekton bestämt.I går skulle eleven välta ett bord över mig och två andra elever.HJÄLP vad är det jag utsätter mig för???


Kram

Carina



Av Carina - 21 februari 2012 21:15

Då har man klarat av två arbetsdagar denna vecka,vilket känns skönt.Nu återstår endast tre dagar sen blir det helg igen.En helg utan planer,bara vara helg.MMM eller hur Carina bara vara,hur skulle detta se ut   


I går skruvade vi klart på hyllan i vardagsrummet.Vi blev klara till halv nio sen blev det semlor och dusch innan sängen ropade på mig.Jag satt en stund vid datorn,har fått min nya telia mail men lyckades inte få igång den via Windows Live mail.Det ä så frustrerande att inte vara kunnig på datorer.Gick in på telias hemsida och gjorde exakt som dom visade,men tror ni det fungerade? NEJ !!!   Ni skulle bara veta vad datorer kan få mig på dåligt humör.Får ta med mig min dator och inloggningsuppgifter till butiken jag köpte den i,blinka lite med ögat och be om hjälp   


Efter en tuff dag på jobbet avslutade jag den på Heron City med Camilla.Vi åt Sushi och gick på bio-En gång i Phuket.

Skönt att få skratta lite igen och även få en dos kärlek.

På väge hem stannade jag i Tumba för att tanka.Då jag klev in i butiken stod en ung man där och log med hela ansiktet och sa Hej,känner du igen mig? Isabellas kompis André!!

Nej svarade jag,har jag träffat dig ? Ja visst sa han,men det var ett tag sedan.Ok svarade jag och hur kan du känna igen mig då? frågade jag? Har sett bilder på dig på Isabellas FB.Ja det var ju nästan så att man mig känna sig som en kändis bara för en sekund    

Det var en mycket rar kille och vi började genast prata om träning.Berättade att jag måste börja träna och hade planer på Flex men han rekomendera det stället han tränade på i Tumba och det var ca två tusen kronor billigare än Flex.Ja allt man kan tjäna på är ju till det bättre.Ska någon dag åka förbi och se vad de har att erbjuda mig i träning,då jag är lite begränsad i vad jag kan göra pga min fot,men är ändå mån om att få träna och komma i form med min kropp.


Kram

Carina



Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards