Carina´s Blogg

Alla inlägg under oktober 2011

Av Carina - 31 oktober 2011 21:45

Handlingsplan om Hot och Våld på vår skola har vi arbetat med hela dagen.

Bra att det kommer ner på prent.Men jag blir så sur då det sägs-all personal vill inte jobba med elever som har utmanande beteende.Detta sägs i en så negativ ton.Eftersom jag är en av dom som sagt detta så tycker jag det känns kränkande att ta upp detta inför alla.Det är ju så att alla kan inte jobba med alla och det är väl bara att försöka förstå det.Men jag är väldigt duktig på att jobba med andra elever och det kan man väl också lyfta tycker jag.


Skynade mig  hem från jobbet för att äta mat,rasta hundar och åka i väg till Kungens kurva för att köpa fogmassa som tog slut i går.På väg ut till bilen kom leveransen av Linas matkasse,då var det bara till att vända på klacken och gå hem för att ta hand om maten.

Känner mig så sjukt stressad att varje hjärt slag nästan gör ont i mitt bröst.Mitt tålamod är lika med noll , jag tänder till på på alla fyra ytan att blinka   Vill verkligen inte ha det så här,men läget är nu som det är och förhoppningsvis blir det bättre om ca en och en halv vecka.Om jag nu överlever     

Plockade upp Isabella vid hennes jobb på vägen hem.Här hemma höll Pelle och Kent på för fullt med att spika och spackla.I morgon ska det slipas,målas osv.


Nu hoppas jag på en god natt


Kram

Carina

Av Carina - 30 oktober 2011 22:15

Intensiv dag från morgon till kväll.

Kent,Richard och Pelle har börjat med att slutföra renoveringen av kök och hall som Kent började med för ungefär sju år sedan.Tjejerna och jag har varit på återvinnings stationen och lämnat sopor.

Just nu är det väldigt rörigt här hemma och det är det värsta jag vet.Men Kent har lovat att detta ska bli klart denna vecka.

Var upp på vinden och sorterade bort vinterjackor som man samlat på sig under året och inte har hjärta att slänga. 

Men nu ska jag skänka dessa jackor till Stockholms stadsmission.Så förhoppningsvis blir några hemlösa lite varma i vinter.


I morgon börjar höstlovet,men inte för oss som jobbar på skolan.Vi har fullt program mådag-onsdag,men på torsdag och fredag blir vi lediga.Ska bli riktift skönt med 4 dagars ledighet.

Om 36 arbetsdagar är det jul lov.Vi är lediga från 22 december till 8 januari   


Nu är det slut för i dag och tack för i dag,ADJÖ   


Kram

Carina



Av Carina - 29 oktober 2011 20:30

Ska först börja med att berätta lite kort om gårdagskvällen.

Mötte upp Annci på Barcelona där vi åt,drack vin och pratade massor.Maten var underbart god och Annci en supe trevlig tjej som jag är så glad över att jag fått möjlighet att lära känna.

    


Mätta och belåtna promenerade vi ut till Djurgården,tog spårvagnen sista biten.Inne på Tyrol var det dags för lite drinkar i väntan på Carola.

   

Det var en mycket bra show och Carola har ju en grym röst.

      


Tack Annci för en supertrevlig kväll   


**************************************************

**************************************************

Lördag morgon,klockan ringer vid 05:00   Var riktig trött då det var dags att gå upp.

Men det var det värt.Har haft en så fruktansvärt rolig,trevlig dag i skogen med mina"helg män" Ja för det kan jag väl ändå kalla dem,vi träffas ju i stort sett varje helg oktober-januari.

Jag hade i dag bjudit med mig min fina jakt tjej kompis Anne.

 


Vädret var helt fantastiskt,fick nästan vårkänslor   

På morgonen/förmiddagen släppte jag Ambra som fick upp rådjur men det passerade ingen skytt.

Sedan bjöd Tomas på lunch,grillad hamburgare,väldigt gott var det.Samt kaffe och rosa rulltårta (jag drack endast kaffe)

  

Mats Magnus Jag Anne Tomas Helmut & Ålen 


I dag var det Ålens tur att få skjuta sin första älg.Åhhhh vilken underbar känsla det var.Att se och få uppleva hans glädje var skit kul.


  


 



 

Ålen har fått Älg-frossa


    

After hunting - Jag Tomas Mats Magnus & Ålen


   

Jag säger bara det Mitt jaktlag är det BÄSTA som finns.


Kram

Carina


Av Carina - 28 oktober 2011 16:00

Två personer fick mig i dag att bli väldigt irriterad   Men nu ska jag inte slösa energi på dessa två personer. Fast så fort jag tänker på dem blir jag riktigt arg...

 

Är nu laddad för kvällens äventyr tillsammans med underbara Annci.

Ska till och med dricka lite vin i kväll hade jag tänkt och det var väldigt länge sedan jag gjorde det.


Ha en fin fredags kväll alla vänner för det ska i alla fall jag ha


Kram

Carina

Av Carina - 27 oktober 2011 21:15

Oj,oj,oj vilken intensiv dag.Som jag skrev i går är ljudnivån på eleverna VÄLDIGT HÖG och det är mycker svordomar. Hade riktigt ont i mina öron då jag lämnade jobbet .Öm i trumhinnorna,känns som dom svajar i öronen. Får nog jobba med öronproppar,annars är risken stor för tinitus eller så blir jag döv.

Det är ju väldigt roliga elever,men intensiva och jag känner mig väldigt sliten då jag kommer hem.Kanske dags att se sig om efter något nytt jobb?


Det är även högt tempo hemma nu.Vi ska börja renovera,så i kväll har vi inhandlat färg med mera.


I morgon ska jag träffa min bloggvän Annci.Vi ska först äta på BARCelona och där efter beger vi oss ut till Djurgården för att gå på Tyrol och se Carola.Ska bli jätte roligt att träffa Annci igen.Kent har lovat att hämta mig på kvällen för på lördag ska jag upp tidigt,då är det jakt i Nykvarn.


Nu är det dags för hundarna att gå ut,sen väntar duschen och därefter sängen.


Kram

Carina


Av Carina - 26 oktober 2011 19:30

Nu är det något STORT på gång,ja snart ska någonting hända.Närmare bestämt i januari 2012.Exakt vad kan jag inte säga i dag.Men jag har sömnlösa nätter,miljoner med tankar,är detta verkligen rätt beslut????

Ja den som lever får se.Kommer att berätta mer om ett tag,just nu vill jag hålla det hemligt.


Det går bra på jobbet,nu är jag åter en glad och positiv Carina.Ljudnivån är väldigt hög så man är bra trött i huvudet när dagen slut.Underbara elever med olika personligheter och mycket energi.


Börjar känna av min hals,har riktigt ont och jag hoppas det inte blir värre för nu har jag inte tid att vara sjuk och framförallt inte råd.

Jag är ett riktigt klantarsele,satt och betalade mina räkningar på nätet och då jag godkänt beloppet och tittade efter då allt var klart fick jag se att en räkning på 178:- hade blivit 1178:- Alltså en tusenlapp för mycket

Ringde då upp denna kvinna som skrattade så gott åt mig.Jag hade beställt något som heter jaktband,ett band man kan sätta på koppel/pejl med mitt mobilnummer på.Pia hade skickat med ett band med mitt kennelnamn på,vilket jag blev så glad för och sa att denna överraskning gjorde mig så glad att jag betala dig för mycket.Så fort hon kan se beloppet,ska hon skicka mig pengarna tillbaks.

Jag har på sistone blivit rätt vimsig av mig   


I går var jag på Ica Maxi i Hallunda,en gång och aldrig mer,så i kväll blev det Ica Maxi i Haninge.Där hittar jag det som ska handlas och det är verkligen stort och fräscht.


Nu ska jag kura ner mig i soffan och titta på lite kärlek= Bonde söker fru


Kram

Carina

Av Carina - 25 oktober 2011 17:17

03:15 vaknade jag i natt av att Kent gick upp för att gå på toa,sedan var det omöjligt att somna om.Så värdelöst att ligga och snurra runt i sägen för att invänta att klockradion ska bli 05:30.Men vad sjutton ska jag upp vid den tiden och göra???

I morse ringde Isabella mig,nu har hon fått heltidsjobb.Så underbart skönt det är när det går bra för ens barn.

Nu har hon pojkvän,ur trevlig kille,kärleken verkligen sprudlar om dem   ,heltidsjobb och en Thailandsresa på tre veckor inbokad.Kan inte bli bättre,är så glad för Isabellas skull.


Måste köpa mig ny mobil,den lever sitt eget liv och jag blir fullkomligt galen på den   

Nu blir det alldeles strax middag =lasange.I kväll blir det nog en tidig kväll i sängen om jag känner mig själv rätt.


Kram

Carina


Av Carina - 24 oktober 2011 19:30

Då har man klarat av första arbetsdagen som var 10 timmar lång.Det var riktigt trevligt att komma tillbaks till jobbet i dag.Blev så väl mottagen av mina arbetskamrater och av övrig personal på skolan,samt elever.Tänk om det vore så varje dag då skulle det vara en dröm att gå till jobbet.

När eleverna gått för dagen hade vi tre timmars handledning.Mycket prat som inte leder till någon konkret lösning.

Sådana handledningar kan vara för min del.

Vi fick även veta att från och med januari 2012 är två personal övertaliga,känns lite oroväckande.


Min sockerfria månad går riktigt bra,är nu inne på dag 26.Vågen är även den på min sida,har nu endast 1 kg kvar tills jag blir nöjd.Om jag nu någonsin kan bli det   


Det är nu exakt två månader kvar till julafton och jag har inhandlat två julklappar.Skönt att börja i tid.

På söndag börjar även vinter tiden,dags att flytta tillbaks klockan en timme.Hoppas alla i jaktlaget kommer i håg det,annars står man väl där ensam   


Kram

Carina




Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards