Carina´s Blogg

Alla inlägg under maj 2010

Av Carina - 30 maj 2010 15:23

  

Tack mina fina barn för uppvaktningen i dag.


ÄLSKAR er   


 



Av Carina - 30 maj 2010 12:14

I går blev det en heldag med herr Söderman - Tomas. Vi hade bestämt att jag skulle åka båt med Tomas och hans vänner - Helmut och Anders till Tullgarn. Kent släppte mig vid macken i Södertälje där Tomas mötte upp mig. Sedan åkte vi ner till båten och begav oss ut på sjön. Tomas underbara fru hade ordnat goda wraps som vi åt under färden.Det regnade då vi närmade oss Tullgarn men innan Tomas lagt till vid bryggan kom solen och vi klev i land för att besöka mässan.

Åt en god lunch -rostbiff med potatissallad ombord på båten.Mätta och belåtna tog vi sedan ytterliggare en sväng på mässan. Vid 17 tiden åkte vi tillbaks och Teija tog i mot oss på bryggan.Vi åkte hem till familjen Söderman i Nykvarn där det bjöds på grillat kött och hemma gjord potatis sallad. Mums vad gott det var.

  

Anders Jag Tomas och Helmut


TACK Tomas för en mycket trevlig dag



Av Carina - 28 maj 2010 18:59

Att få egen tid är viktigt för mig.Att få naglarna fixade är också något jag unnar mig.Går ungefär var tredje vecka och får mina naglar skötta .

   

Så här blev dom i dag   



Av Carina - 27 maj 2010 19:32

Varje år reser vi med våra elever på en studieresa för att studera en stad. I år var det fjäll världen och Östersund som stod på schemat.Vi hade fått pengar från en fond så vi slog till på stort och flög upp.

Vi bodde på Kvarnsveds vandrarhem på Frösön


 

   

Tyvärr fanns det endast två sovrum,så det blev ett killrum och ett tjejrum.Vilket innebar att vi var tvugna att dela rum med eleverna.Inget jag rekomenderar då vi umgås med dem från tidig morgon ca 7:00 fram till läggdags ca 22:30.

Den enda gången man fick vara för sig själv var då man gick på toa.


   

När vi packat upp allt var det dags att handla och sedan tog vi en promenad upp till utsiktsberget på Frösön.

Sedan var det dags att laga middag.Efter det tog  jag och två elever en långpromenad på en timme sedan var det dags att se på tv.



Tisdag 25 Maj var det dags att åka till Ristafallet


Detta var så mäktigt att se.Här spelade dom in Ronja rövardotter.


 


 





 


 


     

Vi hade tur med vädret då vi var här.


Sedan åkte vi vidare till Åreskutan och där kom det snö på oss.



   

Där åt vi medtagen lunch i bussen vi hyrde.

Det var meningen att vi skulle sitta ute men det var så kallt.


Efter det åkte vi vidare till nästa utflykts plats,nämligen Tännforsen.

  

Här står jag på en ramp nästan mitt ute i vatten forsen,grymt häftigt.



 




 


 


     

Det började att regna när vi skulle åka här i från.


Nästa Stop blev Åre och här var vädret fint igen.



     


Självklart var vi tvugna att stanna på

   

Lyckan var STOR för en godisgris som jag

 


 


     


 Här fick man prov smaka av nästan alla sorter och jag köpte med mig många ( 7 st) godis strutar hem.


Onsdagens (26 maj)  utflykter blev Östersunds stad där vi tittade in i olika affärer.

Vi avslutatde på Storsjöhyttan där jag köpte två glas kulor att hänga i fönstret.

Vi fick även se då dom blåste glas och tillverkade ett glas lock till ett skrin.

    



Dags att äta lunch på vandrarhemmet sedan var det Jamtli museum som stod på schemat.

   

Detta var väl värt ett besök som jag varmt kan rekomendera.


Tunnbrödstillverkning

   

    


 Självklart fick vi provsmaka nybakat tunnbröd.Mycket gott var det. 

Sen tog vi en sväng till Östersunds NYA skidstadio där vi också passade på att fika.Sen åkte vi vidare till Frösö Kyrka en av dom mest populära kyrkorna att gifta sig i.Tog bilder även där-Åre skutan är fjällen i bakgrunden. 


   

Det var mellan  + 6  till +8 varje dag,blåsigtoch kallt tyckte vi.Otroligt tur med vädret hade vi.Östersund och Åre är fantastiskt vackert.


Sängarna på vandrar hemmet var inte sköna,men man kan väl inte begära för mycket.Att inte kunna på vara ensam förutom då man är på toa är rätt så kämpigt för så väl personal som elever.Allt gick förvånansvärt bra.


Nu ska det bli så skönt att få vara ledig i tre dagar.

Sova i sin egen säng,utan öronproppar(har faktiskt fått skavsår av dem i öronen).


Borta bra men hemma bäst.


Kent sa att han saknat mig då han skulle gå ut med hundarna     är det därför han är gift med mig för att få hjälp med hundarna.


Barnen hade saknat mig,det är så tyst när du inte är hemma.Dom är så rara mina döttrar.

Hundarna blev överlyckliga då jag kom hem   





    

Av Carina - 23 maj 2010 19:46

I går åkte vi iväg med Cinderella på kryssning.Kent och Anders hade börjat prata om att åka i väg med sina respektive på kryssning och försöka få fler att åka med.Men dom kom inte så långt med sina planer.Handlingskraftig som jag är började jag kolla upp priser och vips så stod jag som ansvarig för hela resan.

14 styckna eller 7 par, kan man också säga att vi blev.


Började morgonen med att sova ut,efter frukosten tog jag fram min solstol för att förbättra solbrännan.Vid halv fyra tog  vi tåget in mot stan.

Stannade vid Medborgarplatsens uteservering och drack cider.Sen tog vi en skön promenad i värmen ner till Viking line terminalen där några redan stod och väntade.

När biljetterna var hämtade och alla hade kommit var det dags att kliva på färjan,för att först bli fotade  "hejhej välkomna" hejhej välkomna" stackars jävel som fått detta jobb att fota alla som kliver på båten.


In med väskorna i hytten och ner till Ala carte restaurangen.Vi fick sitta längst in i Bistro avdelningen tillsammans med två andra grupper.

När nungefär hälften satt sig gick jag tillbaks för att se om dom andra var på G och vet ni vad som händer?

Jo en kvinna går rakt in i en glas vägg tjong   sa det och jag blev alldeles paff och så klart (typiskt mig)full i skratt.På rutan såg man hennes näsa och läppar som ett flottigt avtryck .Detta avtryck satt kvar hela resan.

Ja hur gick det då men damen? jo hon blödde rejält men jag såg henne senare på kvällen och då mådde hon bra.


  

Eva Jag Tomas mätta och belåtna efter en underbart god tre rätters middag.


  

Färjan-Rut var ochså med på båten jag och Teija ville gärna bli fotade med denna kvinna.Hon fotade även oss och sa att hon skulle lägga ut det på sin blogg  http://boatpastor.wordpress.com/ruth/



Det blev mycket dans/rumpskakningar.En kille som bjöd upp mig svänge runt mig   typ så .Jösses vad det gick undan.Sen blev dansgovet ganska snabbt fullt så då vart det mest rumpskakning   Vi höll i gång fram till 2 på natten.


  Kent sov som en stock då jag skulle lägga mig.Min säng var inte nedfälld när jag skulle lägga mig och jag kämpade som en galninng  för att få ner den men nej det gick inte.Vad gör man då ? kryper ner hos sin man ? nej,inte en chans då sängen är smal och han tog upp hela sängen själv.Lägger sig på golvet ? nej ,jag är ingen hund. Jag fick helt enkelt gå ner till receptionen och be om hjälp.

Lite pinsamt men vad skulle jag ha gjort?

Till slut kom det två och hjälpte mig och önskade mig en god natt.



Det är svårt att sova borta och framför allt på en båt då det finns många fest prissar med.Så det blev inte många timmars sömn.

Gick upp strax inna 9 för att äta frukost.Mådde som en prinsessa sen var det full rulle igen.

  

Sofi Eva Jag & Teija



Det var några "nya ansikten "för mig och det blev ett mycket positivt möte.

(jag hoppas dom tyckte det samma)


Förhoppningsvis kommer alla med om ett år igen och då kanske vi blir fler.


Jag måste ha skött mig riktigt bra för allt detta fick jag av min ställa man

  


  


Av Carina - 21 maj 2010 21:19

Nu är jag redo för morgondagens resa.

Ska bli så roligt att åka på kryssning.Vi blir 14 partysugna som åker.Hoppas solen skiner på oss så att vi kan sitta ute och njuta i solen med en läskande drink

Några ska sjunga karaoke    det har dom planerat in.

Själv hoppas jag att få dansa lite     (skaka rumpa)



I kväll blir det loka och äppel chips tända ljus tillsammans med dottern-Isabella

  

Av Carina - 20 maj 2010 19:22

Vi hade planerat in en utflykt med klassen till Sigtuna.Sveriges äldsta stad.

En liten och charmig stad som påminner lite om Gotland.Vi hade underbart väder åkte förbi en termometer som visade + 28,3 grader.

Här kommer nu lite bilder från dagen.


  


   


   

Tant brun tant grön och tant gredelin fanns runt om i staden


  

Cykel grind,jag tyckte den var skojig


  

Vi satt vid vattnet och åt medtagen lunch


  

Passa på att sola fötterna


  

och svalka av dem


  

en elev fota Tomas & mig


  

Båthamnen


  

En kyrka vi besökte


  

Även kyrk tornet är med i mustage kampangen denna månad


  


  


  

Självklart köpte jag med mig en "Sigtuna kaka" hem,super god



Av Carina - 19 maj 2010 19:22

Ja fått var väl att ta i det är väl resultatet av all min träning.Det är inget jag själv lagt märke till  men Itrims våg visade det i dag.

Först blev jag besviken då jag gått upp 1 kg men förstod att Madelene skulle bli nöjd för hon vill ju att jag ska upp i vikt.Men då hon såg att fettet ej ökat utan musklerna blev hon lite besviken,nu har jag en månad på mig att gå upp i fett % annars hänger jag löst.   

Nej då så farligt är det inte tycker jag som äntligen är någorlunda nöjd med min kropp.


Underskatta inte dig själv genom att jämföra dig med andra.

Det är våra olikheter som gör oss unika.

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards