Carina´s Blogg

Alla inlägg under januari 2010

Av Carina - 31 januari 2010 19:20

Skönt med sovmorgon.Gick upp vid tio i nio.Åt frukost och tog sedan en promenad med taxarna.Diza börjar nu att bli tjock så en 20 minuters promenad fick räcka.

Tog sedan en långpromenad med Jasný på en timme och trettio minuter.

Mysigt att bara få rå om en hund åt gången. 

Hon är så vacker Jasný.

  


Isabella och jag åkte till Nacka forum,var sugen på lite shopping men kom hem tom hänt.Isabella hittade där i mot både tröja och byxor.


Kent hade varit på jakt och kom hem tio minuter efter oss,han var sugen på att åka till Ikea och undrade om vi ville med.Då stod jag inför valet Ikea eller träna ?

Åker jag till Ikea hinner jag inte laga middag,diska rasta hundar och träna. Isabella och jag hade sagt tidigar att vi måste åka till Ikea för att köpa ljus. Ja det fick helt enkelt bli Ikea,har tränat två gånger denna vecka så jag har inte legat på latsidan.Det blev ljus,lampa och två hyllor till köket. Nu hoppas jag att vårat kök bli klart.Skulle vara så roligt med ett färdigt kök.


Vinter verkar hålla i sig.Dom lovar både mer snö och mer kyla.

Denna vinter kommer nog att hålla i sig till midsommar.


I morgon har vi februari månad,den kortaste månaden på hela året och med en kärleks dag alla    dag


  

Av Carina - 30 januari 2010 13:45

Ja det är frågan?

Hade sms kontakt med Tobias i måndags.Jag skrev att du kan väl hälsa på mig när jag jobbar i butiken.

-Det gör jag mer än gärna.Jag kan laga något så kan jag ta med mig det,svarade Tobias.

-Då ses vi på lördag svarade jag.

Men ingen Tobias kom i dag och om en timme och femton minuter stänger jag butiken.Det var tur att jag tog med mig mat,annars hade jag hungrat i hjäl.

 

Tobias och jag

   

Av Carina - 29 januari 2010 15:54

Årets första semla åt Isabella och jag i dag,underbart god.

  

Vi hade varit i hos veterinären för att röntga Dizas mage.Jag gissade på två valpar och Isabella på tre valpar.Den som förlorar bjuder på semla hade vi kommit överens om innan.Jag är glad att jag förlorade för två valpar hade blivit alldeles för få valpar.Tre känns också lite men det är absolut bättre än inga valpar alls.

Förra gången fick Diza sju valpar.Den minsta valpkull jag fött upp är fyra valpar.  



Av Carina - 28 januari 2010 19:00

I dag var jag SÅ nära på att åka dit.Var på Ica Maxi och fick se semlorna,det vattnades i munnen och jag tog ett två pack semlor i min hand.Då säger Kent att han har fika bröd i bilen.Eftersom semlorna var lite dyra 36:- för två och vi är fyra i vår familj så la jag tillbaks dem.Sen kom vi till lösviktsgodiset 4:90/h åhhh jag måste bara ha.Tog en påse och skulle just ta tag i sleven,då kom Kent och frågade vad jag ska göra.Som ett oskyldigt barn la jag tillbaks påsen och tog en påse fiberhavregryn i stället   Jag som var så godis sugen.

Först blev jag lite sur men sen tänkte jag lika bra det ska ju inte äta så mycket onyttigt.


Vi har väldigt mycket snö,rätt häftigt att vi fått så mycket och mer kommer det.

Har väldigt ont i mina knän,vet ej om det är pga träningen i tisdags som var tufft eller om det är för att man pulsar i all snö? Ont gör det och jag ska väl inte gnälla för det finns dom som har det värre.Frågan jag ställer mig nu är-undrar om det blir värre av att träna eller om jag ska träna åndå? Det är Linda som kör i dag och hon är så rolig att träna för.Mycket tufft men otroligt roligt.


Blev ingen gruppträff för mig i går pga snö ovädret.


Blir ingen middag med Lena och Anders på lördag,dels beror det på all snö sen har dom ingen hundvakt och vill ej lämna hundarna i så många timmar.Vi tar en annan lördag då deras dotter kan passa hundana.


I morgon blir det röntgen av Dizas mage,spännande


  

Av Carina - 27 januari 2010 14:08

Läste om detta på aftonbladets hemsida.


Sant och falskt om fettförbränning

Har du koll?

Chili, kanel, bastubad – metoderna för högre fettförbränning är många. Vilka fungerar egentligen? Läkare Yvonne Linné ger klarhet i frågan.

”Äppelcidervinäger ökar förbränningen”
 
 

Falskt! Det finns ingen vetenskaplig bevisning för att äppelcidervinäger påverkar förbränningen på något positivt sätt.


”Ätardagar ökar förbränningen”

Falskt! Det stämmer inte. Äter du mer än du gör av med går du upp i vikt.



”Jag förbränner mer om jag badar bastu”

Falskt! Nej, du förbränner ingenting extra på att bada bastu. Att du svettas på grund av yttre hetta ger ingen kaloriförbrukning utöver den du har annars när du sitter still.



”Vissa livsmedel, som till exempel senap och chili höjer förbränningen? ”

Sant! Det finns en del studier som stödjer det. Frågan är hur mycket som behövs för att det ska vara märkbart. Det vet man för lite om. Ät senap och chili för att det är gott, inte för att öka din förbränning.



”Förbränningen ökar när man fryser”

Sant! Men det är marginellt och inget som gör någon egentlig skillnad. Det är ingen idé att gå runt att frysa i tron om att det ska ge positiva effekter på vikten.



Av Carina - 26 januari 2010 22:38

  

Du finns så nära men ändå så långt bort.Jag saknar dig mitt hjärta.

Älksar dig min son.

Av Carina - 26 januari 2010 14:58

heter denna dikt-


Jag omfamnar dig,
kurar ihop mig kring
din mjuka värme,
lapar åt mig droppe
efter droppe
i evighet,efter evighet.

 

Jag blundar och suger
på sekunderna
tills blodet bultar
glödande rött
av energi.

Jag älskar dig,
morgonkaffe

  

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards