Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 26 februari 2020

Mår så bra

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat.

Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i kroppen och energi. Energi som är en förutsättning för framgång.


Det har nu gått 6 månader sedan jag började träna och jag har skrivit det förut och jag skriver det igen - Jag ångrar inte ett endaste träningspass. Så förbannat skönt att få röra på sig, svettas och känna sig nöjd efteråt.


Det blev två träningspass med weight trainer förra veckan, zumba och styrka samt en långpromenad med hundarna på 8,8 km.

 

Jag njuter av våra promenader då både hundarna och jag får motion.


     

Så här ser mina frukostar ut.Gjorde hallongröt en morgon som var riktigt god.Se receptet här >>>


     

Bananpannkakor är min favorit till lunch, se receptet här >>>

I dag blev det en grön smoothie, se receptet här >>>


I går var det Fettisdagen och jag hade tänkt unna mig en semla, men när jag kom in på Ica Maxi som har sitt egna bageri, (hela butiken doftade semlor) så funderade jag inte bara en gång utan flera gånger. Ska jag verkligen köpa en semla? Det är ju gott, men bara för stunden, och är det värt det ?

Jag undviker mjöl och har inte ätit det sedan augusti, ska jag verkligen äta en semla? Jag gick fram och tillbaka till dessa semlor, efter att ha funderat fram och tillbaka tog jag beslutet att avstå.

Vilket jag aldrig gjort tidigare, jag älskar ju semlor och kan utan problem äta två efter varandra. 

 

Det fick bli en Get Raw chokladbit i stället, mums. Mår så bra och känner mig nöjd över mina kloka beslut. Visst retar det en och annan person,men det bryr jag inte m. Det viktigaste är ändå att jag är nöjd över mitt beslut och det är jag.


Att träna med fina träningskläder är roligt och i söndags fick jag nya träningskläder och skor av min man.

    

Han tycker att jag tränar överdrivet mycket, medans jag skulle kunna träna fler pass i veckan.Just nu blir det två pass extra i 12 veckor, då jag ingår i weigt trainer.Sedan återgår jag till fyra pass + PT träningen och långpromenader med hundarna.


Du kommer aldrig kunna tillfredsställa alla.

Du kommer alltid vara för mycket, eller för lite, för somliga, på något sätt.

Så var bara dig själv och gör det som får dig att må bra.

 

 


Kram

Carina




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Av Carina - 9 februari 2020 16:15

Jag är så glad nu när jag äntligen kan komma ut på mina PW rundor.Att röra på sig ger glädje,rörelse glädje. Jag har alltid tyckt om att röra på mig.Är ingen soffpotatis och ingen som sover bort hela dagen. Det är att kasta bort sitt liv tycker j...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards