Carina´s Blogg

Alla inlägg under december 2009

Av Carina - 31 december 2009 15:27

I dag har Kent och jag varit tillsammans i 24 år

Vi firar även 17 år som gifta då vi även har våran bröllopsdag i dag   


 Nyårsafton kommer vi att fira tillsammans med Eva och Anders i Sköndal,

det kommer att bli jätte trevligt.


Nyårs löften brukar jag aldrig ha men mitt mål 2010 är att behålla min vikt,träna 2-3 gånger i veckan samt springa vår ruset   


Önskar ALLA ett Gott Nytt spännande år 2010


  


  

Av Carina - 29 december 2009 22:50

I går var det svårt att sova,Imra pep och skällde.Hon hade svårt att komma till ro men tillslut somnade vi, två som fyr benta.

Det var en kall morgon med små, små snökristaller som for i luften under morgon promenaden.Gjorde nästan ont i ansiktet.

Lena från Tierp skulle komma till Stockholm i dag och det Lena inte visste var att Eva skulle komma med.

Vi träffades vid två tiden och gick på söder och tittade i affärer.Sen var det dags för mat på en thairestaurang.Mycket god mat och mysigt ställe  

Lena Eva och jag på Koh Pangan


Gick sedan från Skånegatan in till Hötorget.Stannade i Gamla Stan och köpte oss en varsin väska(Lena köpte två)Gick sedan vidar in mot stora staden och till favorit affären Esprit.Där minglade vi runt och hittade mycket snyggt men köpte inget.Avslutade kvällen på Sky bar.Tack tjejer för en mycket trevlig eftermiddag och kväll.

Av Carina - 28 december 2009 21:12

I dag är det sista måndagen detta år.


I morse tog Kent och jag bilen till Lissma där Kent jagar för att gå morgon promenaden med hundarna.Dom är rätt trötta på mina promenader här hemma så vi ville göra det lite extra skojigt nu när det inte går att jaga med dem.Det var plus grader ute så all snö på träden droppade ner på oss.Det var tungt att gå i snön men hundarna fick upp rådjurs vittring och blev riktigt glada

 

   

En timme kämpade vi på i snön sen var det hem och duscha.

Var till Ica maxi och handlade mat.Började sedan förbereda efterätten vi ska ha då Dennis och Ingrid kommer på onsdag.Vi ska smida våra Norge planer då.


Det blev min favorit mat till middag i dag = sushi och jag åt på tok för mycket.nu fyra timmar senare är jag fortfarande proppmätt   

Fodertiken Imra kom vid 19 tiden och det blev fullfart på Jasný och henne här hemma.Roligt att se dem tillsammans.

   

I morgon ska jag träffa Lena från Tierp.

Vi ska titta lite i affärer och äta en matbit tillsammans.


  

Av Carina - 27 december 2009 22:07

Då har vi kommit till söndagen.Kent var hemma i dag så vi gick tillsammans på morgon promenaden.Det hade kommit mer snö under natten och det var -5 grader

  


  

Vi var ute i en timme och tjugo minuter på morgonen


Jag tycker det är skönt med ledighet,då kan man fixa och få saker och ting gjorda hemma som man inte riktigt orkar med på vardags kvällarna.Men vi är så olika min man och jag.När han är ledig vill han ta det lugnt.Titta på tv och bara vara ledig.Men jag vill få klart i köket,hallen på mellan våningen och hallen längst ner i huset.Gabriella vill byta rum och ja listan kan bli lång.

Åh vad det är trist med ett ofärdigt hem   


Efter att jag dammsugit,strykit och tvättat två maskiner tvätt var det dags för hunden-Viktor att få pälsen trimmad.Han har så bra päls och blir klar på en timme.Efter det var det dags att laga middag-kycklingfile,gå ut med hundarna och sedan var det träning på schemat   

Det är så bra med friskis & svettis alla är välkomna,ung som gammal,tjock som smal,otränad som tränad.Ja alla får helt enkelt plats.Men jag önskade att en del duschade innan dom kom dit för fy f-n vad en del luktar svett.Antingen så duschar dom inte efter senaste passet dom var på eller så använder dom samma kläder utan att tvätta dem.Vidrigt luktar dom i alla fall   

Jenny som höll i passet i dag är så himla kläm tjeck-hur mår ni ? mår ni bra ?

mitt i det jobbigaste och vill då att vi ska svara,när det inte kommer så mycket svar så frågar hon igen - BRA skriker vi alla  fast vi har lust att svara -skit i det du,för vi är helt sluuuut.Det är kanon bra med tränare som är så på oss motionärer man får extra energi då så du är toppen bra Jenny   Nästa pass i Edbo är 7 januari.Jag får se om jag åker till Huddinge och kör ett pass innan. Det känns så långt till det 7 januari.


Jag måste bara få skryta över mig själv lite.Är så otroligt glad över min vikt nedgång.Min man tycker att nu får det räcka och det kan jag väl hålla med om. Bad Gabriella fota mig.Jag är ju snart 41 år och mitt mål då jag fyllde 40 år var

- Vägra bli en fet 40 åring och jag tycker att jag lyckats bra

  

  




Av Carina - 26 december 2009 18:36

Planen för i dag var att åka och handla på mellandags rean.Gick upp vid 8 och tog min sedvanliga morgon promenad med hundarna på en timme.Det snöade på bra så vinterlandet blir nog kvar ett tag till

   

Viktor är riktigt rolig att ha med sig ut på promenaderna 11 1/2 år gammal


Hem och duscha för att sedan åka till Forum Nacka.Där har dom en stor butik Esprit och jag fick 1500:- av Kent i present kort på den butiken + att jag själv har en kupong på 10% rabbat.Här ska shoppas.Men till min stora besvikelse kom jag tomhänt hem.Dom hade knappt sänkt priset på något.När jag frågade om det skulle bli mer pris sänkningar så sa dom att den 2-3 januari så har dom sin stora rea. Så jag får vänta en vecka till.

Passade på att titta runt i andra butiker men det är hysteriskt mycket med folk och jag tycker inte det är så roligt att trängas så det är bara att konstatera- mellandags rea är inte min grej.En timme stod jag ut.

Gick in i matbutiken och köpte pepparkakor och philadelphiaost.Sedan åkte jag hem för att göra en god efterätt till min familj.Det blev en pepparkaks cheescake.

  

Underbart god.Tog två bitar av den   

Av Carina - 25 december 2009 20:00

Svårt att sova på morgonen.Gick upp vid 8.Åt frukost och sedan gick Kent och jag en lång promenad med hundarna på två timmar.Var riktigt skönt + 1,7 grader och blåst. Det kom några snö flingor då vi nästan var hemma.


16:00 var vi hembjudna till svärmor på middag.Fick då träffa sonen-Tobias har inte träffat honom sedan andra advent.Känns konstigt att han flyttat.

   

Tobias & Isabella


Barnens kusiner var där så jag passade på att fota dem alla fem

   

Gabriella,Elias,Isabella,Amanda och Tobias


   Vi åt en massa julmat och barnen/ungdomarna fick jul klappar.

När vi gick hem var det snö blandat regn ute,riktigt äckligt väder.Bara inte snön försvinner nu.


Nu blir det tv kväll   



Av Carina - 24 december 2009 22:25

Julafton är snart avslutad för i år.Är fortfarande propp mätt efter all mat. Det blev en god jul med många fina julklappar.Här kommer lite bilder.

  


  

Jag


  

Gabriella & Isabella


  

Min nya klänning har jag på mig


 

Gabriella


   

Jasný och Isabella


   

Kent & jag


I morgon ska vi hem till Kents föräldrar och fira jul 


Av Carina - 24 december 2009 11:06

Då har vi kommit till den STORA dagen.Vi fick en vit jul afton så nu får vi tacka väder gudarna så mycket för det.

Hade ingen klocka på ringning i dag,gick upp vid 9 tiden.Kent hade gett sig iväg till skogen för att mata rådjuren.Lite trist att inte få äta frukost tillsammans på jul afton.Men det är bara att gilla läget.Döttrarna sov som två törnrosor så dem ville jag inte väcka.Åt min frukost ensam och gick sedan på min morgon promenad på en timme.Underbart skönt som alla andra mornar.

Nu ska jag duscha och ta på mig min nya klänning.

Det blir inte en vanlig jul afton i år.Tobias (sonen) har valt att inte fira jul med oss.Han tycker inte om högtider som jul och födelsedagar och det måste vi acceptera även om det känns trist. 

  

God jul min älskade son hoppas du får en bra dag,saknar dig här hemma



God Jul alla vänner   

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards