Carina´s Blogg

Alla inlägg under juli 2012

Av Carina - 30 juli 2012 20:45

Gick upp redan klockan sex för att hinna gå min stavrunda innan det var dags att åka till tandläkaren.

Dagens besök var endast undersökning efter karies och vet ni vad,inte ett hål   Men jag fick lära mig borsta tänderna.Jag gör det alldeles för hårt och det mår inte tandköttet bra av.

Man ska hålla tandborsten mellan tummen och pekfingret.Jag brukar greppa hela handen.Sen ska man ha mjuk borste,jag har alltid haft medium.Behövde inte besöka tandhyggenist,för jag skötte det så bra annars.

Detta kalas kostade mig 1005:-


När jag kom hem framåt halvtio var himlen blå och solen ville ha mitt sällskap   Vilket jag naturligtvis inte bangade för.

Jag undrar hur många getingar jag slår ihjäl varje dag? Har även sett på FB att det inte bara är hos mig dom är.

Men minst tio hamnar under min flugsmälla


I lördags ringde jag Tobias frågade jag om han var hemma då vi ändå var i Södertälje,kunde ta hans räkningar på samma gång.Men nej han var inte hemma.Men på måndag kommer jag till er,ring mig då säger Tobias.Självklart och då får du middag här,svarar jag.

Tog fram älgkött i dag som skulle tillagas till kvällens middag.Men trotts flera samtal så får jag inte tag på Tobias. Han har helt enkelt stängt av sin mobil.Vilket inte är första gången.Blir så trött på dessa fasoner.Här tar jag fram extra med mat och så uteblir han IGEN utan att höra av sig .Inte OK tycker jag.

 

Så denna middag gick Tobias misste om idag.


Efter middagen gick vi ut för att plocka hallon.Blev 1,7 liter

 

Jag har sagt det förut och säger det igen.Helt fantastiskt vad mycket gott det finns i skogen.


Nu ska jag strax till Hemfosa för att hämta Gabriella som inte varit hemma sedan i torsdags.


 


Kram

Carina

Av Carina - 29 juli 2012 17:45

Dagarna bara går och går och jag har inte riktigt haft tid att sitta vid datorn.Ovanligt för att vara jag.

Men här kommer nu en kort sammanfattning av vad jag gjort.


Torsdag-Fredag

Kryssningen med Camilla och Sara blev grymt rolig.Det var länge sedan jag dansade så mycket.Båten var fullsatt så det var folk över allt.

Kom i säng strax innan tre men då tyckte inte Sara att det var dags att sova.Hon kom två timmar efter oss.Skit glad och ville berätta allt hon varit med om   Jag var inte fullt så road att lyssna kan jag säga.

Vid åtta gick vi upp och åt frukost,så det blev inte många timmars sömn.Men vem har sagt att man ska sova bort en kryssning?

Handlade lite på taxfree  och sedan intog Camilla och jag en varsin stol i solen.Ja Sara hon sov hela dagen.

Var riktigt mysigt att sitta där och bara njuta.Bredvid mig satt en man och vi började prata jakt och hundar.Det visade sig att han hade funderingar på att köpa taxvalp.Så han fick mitt nummer.


Vid 13.45var  vi tillbaks till Stockholm.Då kom Kent och hämtade mig.Hem för att duscha och byta kläder och sedan till Eva och Anders i Sköndal.Detta är tredje sommaren som vi träffar Anna-Lisa och Tomas från Boden.Tomas är Evas lillebror och Anna-Lisa hans sambo.

Eva hade gjort en grymt god middag och Anders stod för efterätten och drinkarna.Vilket härligt team dom är.Super gott och fantastiskt trevligt.Skrattade så att tårarna rann i full ström ner för kinderna.

Tack snälla ni för en supertrevlig kväll   

 


Var rätt trött då vi kom hem.Kent körde så det var jag som fick festa.Jag erbjöd mig att köra men Kent sa NEJ.

Ok skyll dig själv då.


Lördag

Skönt att få vakna upp i sin egen säng och att få sova lite längre.Åkte till Ica Maxi och handlade.Sen blev det en sväng till Södertälje centrum. Jag hade aldrig varit där tidigare.

Åt en underbart god ceasarsallad

 

När vi varit hemma en stund ringde Isabella.Hon och Richard ville komma förbi och ha en helkväll med oss. Och självklart var dom välkomna.


Vi gick ner och fiskade.Eller dom fiskade jag satte deg på kroken åt Isabella samt fotade.

Isabella var grym på att få fisk.Dock väldigt små,men ändå fisk.Det är ju inte storleken som räknas eller hur   

 


Innan dom kom var jag ute och plocka hallon som vi sedan mixade och gjorde drinkar av.Så smaskigt.Vi satt ute till halv tolv,sedan sa vi god natt.

 


Söndag

Har stått i köket på förmiddagen.Gillar ju att testa lite nya recept och vi skulle grilla rådjurssadel och till detta gjorde jag egen potatissallad,Barbeccuesås och en Salsa fresca.Så gott, och både Isabella och Richard sa,det var länge sedan jag åt så här god mat.Tack för det   Hade även bakat en Blåbärscheesecake.MUMS   

 


Richard hjälpte oss att klippa gräset.Bra när man kan hjälpas åt.

 

Kent har borrat och monterat belysning i altanen

 

Isabella har bara varit söt.

Jätte mysigt att ha er här -  Isabella och Richard,som jag inte träffat på två månader,fy skäms Richard,hoppas vi ses snart igen.

   

Nu är jag alldeles ensam hemma.

Kent är på fotboll.Gabriella jobbar och ska till kompis.

Jag undrar vad jag ska hitta på då? eller om jag bara ska vara,lägga mig och läsa eller göra lite nytta.

Vi får se vad det blir.


Kram

Carina

 



Av Carina - 26 juli 2012 13:47

Då var man fixad och klar för att snart ge sig av till Slussen.Ska möta två av mina tre fruar.Vi ska nämligen på kryssning i kväll.En resa vi pratat om ett tag att vi vill göra tillsammans och ikväll blir den äntligen av.

Så håll i hatten här kommer vi   Rockfrun,Curlingfrun och Bloggfrun   

 

Kan hända att jag byter klänning på båten,måste kolla av vad dom andra fruarna har på sig   


Kram

Carina 

Av Carina - 26 juli 2012 09:15

Vilken kväll det blev...

Isabella ringer och vill bli hämtad.Självklart ställer mamma upp på det och lämnar blåbärsskogen.

Då jag strosade runt i skogen så hör jag på långt håll hundar som skäller.Men trodde inte det var från oss.


Då jag började närma mig hemmet hör jag hur Jasný tok skäller och jag springer sista biten.Men gud vad händer varför är hon så arg ???

Hon tystnade direkt då jag kom och vad hon skällde på vet jag inte,men hon tittade bort mot häst hagen.


Grannarna i första huset har två katter.Dessa katter älskar att reta hundarna och efter att ha bott på en kattgård = Rondovägen så hatar hundarna allt vad katter heter.


Nora och Jasný brukar skälla på rådjuret som smyger omkring huset.När det rider tjejer förbi,promenerande osv.Dom vaktar sitt hus.Ja det är dom som står för skällandet i hundgården.

Medans Ambra och Diza sköter sig galant.Hundarna är bara där dagtid och när vi är hemma och dom är där så säger vi självklart till dom.


Tog in hundarna från hundgården då jag skulle åka och hämta Isabella och blev stoppad av grannarna i första huset.

NU HAR VI FÅTT NOG AV ERA HUNDAR SOM SKÄLLER.....osv osv

Ja vad svarar man

Jo era katter skiter i mina rabatter och gräver upp blommor jag har planetrat samt retar mina hundar.

Hade jag lust att svara men sa bara

OK då vet jag

Körde sedan iväg skit sur   För nu vill dom minsann inte se hundarna i hundgården då vi ej var hemma.

Vi kan inte ens ha folk hos oss på fika längre för vi kan inte sitta ute och fika på grund av era hundar som bara skäller.(Dom har sin uteplats på baksidan av deras hus och det syns ej från oss,så detta tar jag med en nypa salt)


Jasså har ni vänner.Jag trodde det bara var ni två för jag ser aldrig några bilar.Jo i midsomras då er polare fotade mig då jag stod på altanen i bikini.Äckliga vänner ni har.

Hade jag lust att svara men sa det naturligtvis inte.


Vill ju inte bli ovänn med grannarna och inte umgås med dom heller.Dom som bodde här innan hade ingen kontakt med dem.En kompis till mig,hennes man arbetar i hop med mannen och dom kommer inte överrens för fem öre och vid ett tillfälle skulle dom gå ut och då var även fruarna med och hon säger det-Fy fan vilken kvinna så sur och bitter.

Vi har hälsat på dem en gång då vi byggde hundgården.Mer än så har vi ej pratat med varandra.

Mannen brukar vinka då jag åker förbi men inte kvinnan.Hon vinkar bara till Kent.

Ja hur gör jag nu då jag ska börja jobba ? Köper antiskällhalsband till hundar eller öronproppar till grannarna?

För ute på dagarna ska dom vara då vi jobbar.

Vi får väl göra upp detta i tv3 grannfejden   


Så i natt låg jag och grubblade,var arg och fruktansvärt irriterad.

Skulle väl inte säga något om dom stod ute sena kvällar och nätter och tok skällde.Nu var det så tokigt att jag fastnade i blåbärsplockandet och Kent stack till skjutbanan.


Fortsättning följer,vad vet jag???


Kram

Carina


Av Carina - 25 juli 2012 22:15

  

Så här har min dag sett ut.

Tillbringade förmiddagen på altanen.Åkte ner ett kort besök till skjutbanan.Tanken var att min bössa skulle skjutas in med hjälp av Dennis.Men ljud demparen var tydligen fel monterad så Kent åkte tillbaks med den.Så typiskt när jag fick förmånen att vara där när inga andra var där.

Har letat nya recept,måste få lite ny mat inspiration.Middagen i dag blev köttbullar(självklar hemma gjorda) och stuvade makaroner.

Var en sväng ut i skogen på kvällen för att plocka blåbär medans Kent var ner till skjutbanan.När jag var liten kunde jag sitta i timmar i skogen och plocka blåbär.Det är rätt rogivande att plocka dem om det inte vore för dessa förbaskade mygg.

Åkte sedan och hämtade Isabella i Alvik som ville komma hem till oss.


Kram

Carina


Av Carina - 24 juli 2012 20:00

I söndags kväll då jag duschade upptäckte jag att mitt armband var borta.Vissa smycken betyder mer än andra och detta var ett sådant smycke

 

Låg i sängen och tänkte igenom vad jag hade varit= på tomten,hundpromenad och Willys i Tumba.

När jag såg jag det sist på min arm? ja det var en fråga utan svar.

Då jag stavade i väg på morgonen gick jag med blickan ner på marken,med förhoppningar om att hitta det,men inte gjorde jag det.

Sökte igenom gräsmattan,ungefär som att leta efter en nål i en höstack.Även det utan resultat.FAN också.

Men så i dag på min morgon stavgång ser jag mitt armand ligga efter den väg jag gått på två gånger igår.

JIPPI   så glad jag blev.Satte på mig armbandet och stavade vidare.Helt otroligt att det låg där på den gräsväg jag går och att jag hittade det igen.

Ska lämna in det för lagning.Säkerhets spännet har varit trasigt ett tag och Kent uppmärksammade detta i lördags och sa ska du inte laga armbandet.Jo snart...och detta snart borde bli nu.


Med gott samvete intog jag solsängen i dag.Hade ju varit så flitig i går.

 

Gjorde en god pastagratäng i dag med broccoli,chorizo,röd paprika,pinjenötter,pesto och riven ost.Väldigt gott


Efter middagen tog vi oss en sväng ut i skogen.Hittade gula kantareller även i dag.

Har även skördat potatis i dag,så roligt att kunna skörda det man själv ska äta,sånt gillar jag.

 


Hittade även en potatis som såg ut som ett hjärta,Kent tyckte därimot den liknade en rumpa   

 


Har plockat jordgubbar och smultron som jag gjorde en smaskig smoothie av

 


Nu blir det en blandning av sött och salt.

Kram

Carina 

Av Carina - 24 juli 2012 09:15

Vänskap

ja... vad är det?
När ska man inse att det är slut?
 
eller ska man fortsätta vänta och försöka?
 
Om man hela tiden är den som försöker hålla kontakt, försöker att komma med förslag på saker att göra men aldrig får något gensvar...
 
När ska man ge upp?
 
 
Så skriver en vän till mig i sin blogg.Och jag förstår exakt vad hon menar.Jag har några vänner där jag är den drivande.
Hittar på saker vi kan göra,bjuder över men blir aldrig bjuden tillbaks.
Vännerna kommer aldrig med förslag på saker vi kan hitta på tillsammans.
Vad är det för vänner igentligen?
Och liksom min vän ställer jag mig nu frågan-När ska man ge upp?
För på någotvis så suger detta energi i från en.Tänk vad roligt det skulle vara om dessa vänner skickade mig ett sms med förslag på vad vi kunde hitta på.Bara hon och jag.
Är trött på att vara en idébank.
 
Men varför ödsla energi på sådana "vänner" när jag faktiskt har många bra vänner.
 
    
 
Kram
Carina
 
 

Av Carina - 23 juli 2012 19:15

20 grader varmt,mulet och friska vindar har vi haft i dag.Vad passar då bättre än att städa ?

Gick min morgonrunda och då jag stod i duschen kom jag på-FAN SOPTUNNAN!!!!

Varannan måndag kommer sopbilen och då ska soptunnan stå på ett viss sätt annars blir killarna griniga.Upp ur duschen snabb torka mig och på med kläder,phu jag hann innan dom kom.

 

Denna Kärcher maskin har jag roat mig med i dag.Jag tycker om att tvätta fönster,men för er som inte gillar att tvätta fönster rekommenderar jag detta varmt.Det går fort och blir skinande rent   Man slipper även en massa trasor.

Tvättade ALLA fönster på utsidan och har tre fönster kvar på insidan,det får bli morgondagens jobb.Blev även nya gardiner i vissa rum.


Hemmagjord gräddpyttipanna med rödbetstatziki bjöd fru Andersson på i dag.Jisses så gott det var.


Har varit och hämtat ut två nya canvas tavlor till valprummet,blev så fint.


Var ensam hela dagen och jag tycker det är så skönt att få gå här hemma och pula med det jag vill.Passade även på att städa Gabriellas rum.Hon är då inte lik mig vad det gäller städning och dammfritt   

Jag är väl ingen städgalning eller perfektionist.Men någorlunda städat har jag till skillnad mot Gabriella.Nu har hon ny städat,renbäddat i sängen och jag hoppas hon blir glad över detta då jag i kväll ska hämta henne i Hemfosa.

 

Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards