Carina´s Blogg

Alla inlägg under november 2010

Av Carina - 30 november 2010 22:15

Det gör ont i mitt hjärta, jag känner en sådan sorg med denna fina kille.

Att inte få känna sig välkommen då man kommer hem.Att få höra att ens mamma säga till en att hon vill att man ska flytta hemifrån,är smärtssamt för ett barn att höra.Han har inte valt DIG till sin mamma.Hur kan man behandla sitt älskade barn så illa som DU gör? Det är för mig obegripligt.

Om ens mamma träffar en ny kärlek ska inte barnet få lida och hålla sig hem ifrån på helgerna för att inte störa sin mamma då hon träffar sin nya pojkvän.

Jag blir så arg och ledsen på DIG.Du anar inte vilken fin och go son du har.

Men jag hoppas han betalar tillbaks med samma mynt till DIG,och en sak ska du veta till oss är han alltid välkommen, så väl på julafton som vilken dag som helst.

  

Kram

Carina


Av Carina - 30 november 2010 19:30

Det är så vacker med all snö,även i dag har vi fått mer snö.Men för min del får det gärna räcka nu,även kylan är lite i kallaste laget för mig  

Längtar till solen och värmen nu.

  

Isabella Gabriella och Jag sista kvällen i Turkiet augusti 2010.Längtar tillbaks,det var så härligt och vi hade det så mysigt tjejerna och jag.


Förra veckan var jag med en annan klass och spelade bowling,i dag kom en av dessa elever fram till mig och sa -I morgon Carina bowla,jag ska ha slips,vi dansa. Åh han var så gullig förra veckan då jag fick  stright då ville han att jag skulle dansa för honom och nu menade han att han skulle klä upp sig med skjorta och slips i morgon så kunde vi dansa tillsammans.Men i morgon ska jag inte spela bowling med denna klass,tyvärr,för det var väldigt roligt måste jag säga.


En intensiv dag som alla andra tisdagar på jobbet.Det är nu 15 arbetsdagar kvar detta år sen är det jul lov,mysigt med lite ledighet   


Wii spelet används för fullt av Gabriella nu,jag har inte fått möjlighet att köra något program än,har inte hjärta att avbryta henne då hon använder det.

Själv ska jag till Friskis & Svettis nu för att träna   


Kram till er alla fina vänner/Carina

Av Carina - 29 november 2010 20:30

Ja så kände jag mig i går,så fruktansvärt dålig.Hade inte bakat några lussebullar och det var ju faktiskt första advent.Då brukar jag ALLTID ha lussebullar.

Är lite av en tradiotions nörd - Är det voffeldagen serveras vofflor,är det semmeldagen har jag semlor,är det kanelbullensdag så har jag kanelbullar,advent och lucia då är det lussebullar.Men inte i går   

Så i dag beslöt jag mig för att åtgärda mitt misstag.Bakade lussebullar eller rättare sagt saffrans bullar med mandelmassa i mellan.Medans degen jäste gjorde jag Tobias favoritkakor,hallongrottor.Gissa om det blev populärt ?  

    

Det blev riktigt gott,Tobias klappade om mig och sa du är riktigt duktig på att baka mamma   


I dag har vi haft det kallt -11 grader på morgonen,det var så härligt då solen sken på förmiddagendet,det var ett tag sedan den visade sig.En hel del snö kom under dagen.Om det är kallt i morgon så sägs det att snön ska ligga kvar på julafton och risken är stor att vi även denna vinter får en kall och snörik vinter.



Kram

Carina

Av Carina - 28 november 2010 20:45

   Första advent har vi nu kommit till.Skogås ser ut som ett riktigt vinterland, riktigt mysigt faktiskt.

   Det är nu färdig cyklat för min del.


I går hade vi Anders,Eva och Bertil här på årets sista grillfest som sedan avslutades med glögg,pepparkakor och ost.

          Kent tycker att jag jag ska börja åka långfärdsskidor som Eva gör och följa med henne för att åka tjej vasan,men nej tack.Hinner inte med det,sen är jag inte så mycket för att åka skidor.Undrar hur han tänker i bland.Jag är den som tränar mest i vår familj,eller rättare sagt det är bara jag som tränar i vår familj.Han kan väl åka skidor med Eva i stället   


Vi hade tänkt åka till skogen i dag för att jaga med taxarna,men det hade kommit alldeles för mycket snö så vi valde att ligga kvar i sängen i stället. Är nu rädd för att det kanske är färdig jagat med taxarna pga all snö   


Internet slutade fungera i går, efter att starta om modemet flera gånger så visade det sig att routern gått sönder.KATASTROF!!!   Detta måste åtgärdas  OMG

Kent och jag åkte till Nacka forum för att köpaen ny router.

Jag har länge funderat på att köpa ett WII spel för att kunna träna lite hemma.Kent köpte ett WII i dag och ett träningsprogram Wii fit plus.Hann testa det innan jag stack i väg till Firskis & Svettis.Kenta fick sig ett gott skratt,känns lite fånigt att träna med åskådare.Måste lära mig hur jag startar det så jag kan träna då jag är ensam hemma.


Barnens kusin Elias fyller 1 år på tisdag och hade i dag sitt kalas.Gud vilken go kille.

  Elias med sorasyster Amanda

    Elias med sin pappa-Pelle


I oktober föddes kusin nr 3 Hugo.Isabella sa Mamma jag önskar mig en bebis i julklapp   NEJ du lilla vän.Skaffa dig en pojkvän,fast jobb,lägenhet och sen får ni själva göra er en bebis. 


     Gabriella med kusinen-Hugo



Önskar er alla en trevlig första advent

Kram

Carina


Av Carina - 27 november 2010 15:00

Var till frissan och färgade håret i går,det blev samma färg som jag brukar.Jag är igentligen blondin men trivs bättre i denna mörka färg.  


När det är helg ska man äta extra gott tycker jag.Älgbiff med hasselbackspotatis, champinjonsås,sallad och rödvin.Till förrätt blev det små aptitretare.

    

Hämtade ut mitt paket igår.

   Underkläder,nattlinne och två nya klänningar.

I dag har jag varit och handlat utebelysning till fönster,en stor tomte,små tomtar som hänger på rep och en tomte med lykta som man har ljus i.Allt detta är nu ute och det blev riktigt fint.Höll på att ramla ner då jag stod utanför Tobias fönster och spikade fast ljusslingan.Gissa om jag blev skraj   

I affären In & Finn hittade jag tre paket som lyser,jätte fina var dom.Har nu satt upp stjärnor och ljusstakar i fönstret så här börjar nu julstämningen att infinna sig.Det är trevligt att få göra det fint och julmysigt tycker jag.

Hade tänkt baka lussebullar idag men tiden räckte in till.


I kväll ska vi ha en liten grillfest.

Eva,Anders och Bertil kommer till oss för att grilla och dricka lite glögg.



   Önskar er en trevlig lördags kväll

Kram

Carina

  

Av Carina - 26 november 2010 11:45

Då har vi kommit till fredagen   Underbar dag på veckan tycker jag. Tänk om alla dagar vore fredagar,inte så bra för då hade man inte uppskattat den lika mycket.Men i bland önskade jag att det vore fredag hela veckan.


I går var vi med våra elever till Sågbäcksgymnasiet och åt på deras ala carté restaurang-Tre rätters lunch.Förrätt var tre små toast,varmrätt rådjursgryta/lax jag åt lax,underbart gott och efterrätt punch glass.Detta kostade endast 90:- Det är elver som serverar och lagar mat.Jag kan varmt rekomendera er att äta lunch där.

Även på vår skola har vi underbart god mat,men inte i dag.Lammgryta serverades, jag fixar inte lammkött,det vänder sig i magen och jag mår så illa.

Fy fan för lammkött säger jag.Så det fick bli sallad och en hård smörgås.

Efter jobbet ( har lunch rast nu) ska jag till frissan,hämta paket,har beställt en ny klänning,sen hem och äta middag och ta mig ett glas rött.Tända ljus och bara mysa i soffan.

Har tänkt att baka lussebullar och kanske små kakor i helgen.Vi får se vad jag hinner med.


Kram

Carina



  

Av Carina - 24 november 2010 22:00

Exakt en månad kvar till julafton i dag.Snön vräker ner ute och på söndag är det första advent.Har i kväll kollat upp mina ljusstakar ,vilka som fungerar till på söndag.Av tre stakar funkade en   ja man får glädjas åt det lilla.Nu har jag i alla fall läget under kontroll inför första advent.

Hade en utebelysning som såg ut som en snöbollslykta,den fungerade då jag tog in den efter vintern.Men inte i dag då jag testade.Det kommer att bli en dyr jul i år.


Det har varit full fart på jobbet då en var sjuk,en var påkurs och en annan hade läkabesök.Har sprungit runt som en skållad råtta i dag.Fick tack och lova lite beröm för mitt arbete i form av ett sms där det stod att jag gjort ett bra jobb i dag   Alltid trevligt med beröm tycker jag,men tyvärr är vi svenskar så dåliga på att just ge beröm.

Var med en annan klass i dag och spelade bowling.Det gick grymt bra och en manlig arbetskamrat blev nog lite imponerad för han frågade hur ofta jag spelade bowling? Ja det är inte ofta,jag bowlar bara då vi gör det med eleverna på hösten. Va är det sant ?det går ju jätte bra för dig. Svarade han.

Jag älskar att imponera på män


Fick ett samtal från sjukhuset jag skulle besöka i morgon med min fot men läkaren var tvungen att gå till tandläkaren på min tid i morgon .Va fan han får väl gå efter arbetstid eller vad då??? ska jag behöva byta tid???Japp så blev det, en ny tid den 14/12.


Jag försöker nu att intala mig själv att jag duger och är bra som jag är.Det är inte många 41 ( ja ok snart 42) åringar som efter tre barn ändå ser någorlunda ok ut i kroppen.

Jag vill bara säga, att jag är så stolt över mig själv, min torra hud ,mina hängbröst, mina breda höfter, min slappa stjärt, min rynkiga mage och alla mina celluiter.
För ingen i hela världen är som jag, ser ut som jag, har samma mått och form som jag ,och allt detta fina av mig är bara mitt

 

Kram

Carina




Av Carina - 23 november 2010 21:45

Det är en tjej som går i en annan klass på gymnasiesärskolan.När hon ser mig så säger hon alltid E V A och jag säger så tydligt jag kan C A R I N A och hon skiner upp som en sol och säger E V A .Så här har vi hållit på nästan dagligen denna termin. Det finns en personal i en annan klass som heter Eva, och jag sa till personalen som jobbade med denna tjej att det finns ju ingen som helst likhet i mellan mig och Eva hur kommer det sig att hon alltid säger Eva till mig?Då får jag till svar att Eva Marie som är lärare i drama kallar hon för farmor så jag får nog vara tacksam för att hon kallar mig för Eva.

För farmor vill jag inte heta än   


Nu har vi fått snö och en otäck blåst ute.Jag var mycket tveksam till att ge mig i väg till träningen i kväll.Men kände att jag behövde träna.Det blev bara en gång förra veckan,men å andra sidan gick jag rätt mycket i lördags i skogen så det var nästan som ett träningspass.Jag är så glad att jag kom i väg,tog mig i kragen och sa nu ger du dig i väg din tjockis.Det var så skönt att fåröra på sig,det är som uppåttjack.Blir så glad och mår helt fantastiskt efteråt.Jag undrar hur jag ska klara av att inte träna efter min operation.Kommer att bli jätte grinig   

Får väl göra armhävningar och situps men det är att få upp flåset som får mig att må så bra.Förhoppningsvis så läker det i hop bra och snabbt så att jag snart kan börja träna igen.


Kram

Carina



Det finns inget kvar för mig att lista ut, jag klarade mig för att jag hela tiden visste.

Till och med i de mörkaste stunder hade jag en känsla i mitt hjärta som skrek: tiden läker alla sår.

Det bor en sorg i mitt hjärta som är svår att förstå.

Man har alltid två dörrar, på en står det: KÖR! Och på den andra står det: BACKA!

Båda är öppna, men man vet aldrig vilken man ska välja, och jag ska berätta för dig att om du står för länge och stirrar på dem kommer båda två att stängas. Och du blir fast kvar i ingenting

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards