Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2012

Som om det inte räckte...

Av Carina - 30 augusti 2012 21:45

Som om det inte räckte...


Då jag kom hem ser jag att grannen står och pratar med Kent.Parkerar bilen och slänger mig ur och frågar

- vad är det nu? Ja era hundar.Vi står inte ut detta funkar inte längre säger han.

-Då ska jag be att få tala om för dig säger jag

-Dina katter,speciellt den röda,sitter och skriker om dagarna likt ett barn och vill komma in i erat hus då ni ej är hemma.

-Dom går samt ligger på våra bilar.Kissar och bajsar i våra rabatterr.River upp blommor jag planerat säger jag

-Ja men vi kan ju inte ha katterna instängda svarar han

-Nä just det,vi kan inte ha våra hundar inne om dagarna.Därför är dom i hundgården.

-Jag jobbar skift och behöver sova om dagarna och nu har jag huvudvärk på grund av era hundar.Har skrikit åt dem fyra gånger i dag ( då tänkte jag haha det skulle velat sett   )

-Men det är ju konstigt att du hör dem in till dig jag hör inte om hundarna skäller då jag är inne utan måste ha altan dörren öppen för att kunna höra det svarar jag

-Jag kan inte ens vara ute på tomten för att dom skäller hela tiden från klockan åtta på morgonen tills ni kommer hem.

Då jag berättade för Kent vad mannen sa,ja Kent smög ju in,han är ju inte karl nog att kunna försvara sig.Så sa han att om hundarna skäller oavbrutet hela dagarna så borde dom ju vara hesa,eller hur?Men det är dom ju inte.

-Jag satt ute med min vän och vi kunde inte ens fika och prata för att dom skäller så hela tiden.Ja jag är ingen gnällig människa men nu har jag fått nog säger han.

-Nu är det så här att jag hör vad du säger och jag har verkligen försökt att underlätta det hela genom att köpa antiskäll halsband till hundarna,och det är inte gratis ska du veta.

-Ja jag hör hur det tjuter då hundarna skäller säger han

-Jag ska ha semester en vecka och då vill jag att du har hundarna inne.Vi har flyttat hit för att få lugn och ro

-Ja och vi flyttade hit för att ha hundarna i hundgård svarar jag

-I morgon jobbar vi och då kan du ha hundarna ute hela dagen

-Men du skriv ett schema och ge mig så vet jag hur det ser ut i fortsättningen svarar jag och stänger dörren


Nu skulle jag vilja rådfråga er,mina kloka vänner.Hur fan ska jag göra???

Vill inte vara ovänn med någon.Men kompis med mina grannar och umgås med dem är inte heller något jag vill.

Jag har köpt antiskäll halsband för grannarnas skull,men det funkar inte.

Hundarna är bara i hundgården då vi jobbar.Är vi hemma och det är bra väder får hundarna vara där och vi säger åt dem direkt då dom skäller.

Att han jobbar skift kan ju inte jag ta hänsyn till.Vi bor ju inte direkt vägg i vägg med varandra.

Ska jag köpa öronproppar åt dem? eller be dem bygga ett bullerplank?

Eller ska jag bara skita i detta ?

Deras katter ställer ju till en del problem för mig och retar även hundarna.Mina hundar är ju "bara" på vår tomt.

Känner att det ena problemt efter det andra kommer nu.Det börjar bli lite väl mycket nu   


Jobbet

Eleverna börjar nu bli varma i kläderna och nu börjar även vi få känna på det genom att dom börjat slå och knuffa oss.Och då är det inga små elever jag pratar om utan 75-90 kg elever.Det börjas även att slängas saker på oss. Vilket inte känns så bra.Det var ju inte riktigt det jag sökte till då jag började jobba på denna skola.

Camilla och jag blev nu klara med våra scheman i dag och fick beröm av rektorn,alltid trevligt   


 

Potatis och majsplättar med romsås blev dagens middag.Lite annorlunda men grymt gott.


Kvällen tillbringade jag på jaktmöte.Så nu börjar jag längta riktigt mycket efter att få börja jaga igen och släppa taxarna.


Kram

Carina


 
 
Ingen bild

Gabbis

31 augusti 2012 10:33

Stå på dej, bruden! Jag tror inte era hundar verkligen står å skäller hela dagarna när ni är på jobbet. Men ni kan ju försöka spela in dem (på ngt sätt) under några dagar så vet ni själva hur mkt dem låter. (Om "grannfejden" fortf. finns kan man ju snacka med dem, om ni orkar.) Hoppas det blir bättre snart iaf. Kram

Carina

31 augusti 2012 14:36

Tack för tipset Gabbis.Jag får försöka hitta något att spela in på.
Annars får det väl bli Aschberg i grannfejden ;-)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards