Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 6 april 2013

Brunch och raggartvätt

Av Carina - 6 april 2013 19:30

Det blev en timmes promenad med hundarna på förmiddagen,underbart väder ute.

När vi kom hem var det dags att laga en lördags brunch.

 

Äggröra med bacon och rostat bröd är den perfekta huvudingrediensen i lördags- eller söndagsbrunchen. Sältan från det knaperstekta baconet passar perfekt ihop med den krämiga äggröran och det rostade lantbrödet!

Smaskiga och supergoda blåbärsplättar som mättar rejält till frukost eller brunch!  Blanda vetemjöl, bakpulver, socker och salt. Rör ner mjölk, ägg och olja och vispa till en slät smet. Stek plättarna i lite matfett och lägg några blåbär på varje plätt när det börjar bildas bubblor på ovansidan. Servera med resten av blåbären och honung.

Himmelskt god hallon- och jordgubbssmoothie, som kan avnjutas både till frukost och som smarrigt mellanmål. Apelsiner,jordgubbar,hallon, matyoughurt och lite strösocker mixas och blir en underbart söt och vitaminrik smoothie.

Det tog sin lilla tid,men oj så gott det blev.



Proppmätta åkte vi sedan till barnens kusin Amanda i Skogås för att fira henne på sin 14 års dag.


Och så var det sedan dags för en lättare middag.Ska nog döpa om min blogg till Carinas viktökningsblogg   

 

Grönärtsoppa med vitlöksbröd är en mjuk och len soppa med härlig färg som serveras tillsammans med urläcker getostkrutong. Mixa soppan slät, smaka av med salt och peppar och servera med krutongerna. Klart på under 30 minuter! 


Nu blir det inge mer intag av mat eller snask för min del.Känner mig som en knubbsäl i kväll.


EKG apparaten,hänger med så även i sängen,trodde inte jag skulle kunna sova i natt med alla sladdar och dosan. Men det gick över förväntan.Har fått några hjärt rusningar och ska då trycka på en knapp och sedan skriva upp detta på en lapp.Sköterskan sa i går att all fysisk aktivitet ska skrivas upp och tiden ska även uppges  Men jag gör ingen fysisk aktivitet,bara promenad,städ och matlagning.Det ska skrivas upp fick jag till svar.

Skriver även upp när jag lägger mig för natten och sedan stiger upp på morgonen.

Får inte duscha bara raggartvätt blir det      Så jag lär väl bli ensam i sovrummet sista natten


 

Snygg man är eller hur ? det viktigaste är inte hur man ser ut.Utan hur resultatet blir,så det så.


Tiden väntar inte på någon så ta vara på varje ögonblick



Kram

Carina

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards