Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 29 september 2013

Sista helgen i september

Av Carina - 29 september 2013 20:45

Sista helgen i september

Lördagen blev en städ och tvätt dag.Men först var jag tvungen att åka till Södertälje på morgonen för att handla mat till mina små fåglar som kom och pickade på de toma fågelmat holkarna.

Det sved i mitt hjärta då jag inte hade någon fågelmat hemma.

  

Nu är det på fyllt och de äter för glatta livet.Mysigt att sitta och titta på dem tycker jag,så rogivande.

När huset var stödat blev det även lite trädgårdsarbete.

Ingen risk att man är sysslolös här inte   


Cheeseburgare på hemmavis! En riktig favorit där saftiga burgare av nötfärs serveras med tillbehör som cheddarost, rödlök, tomat och romansallad. Hamburgare serveras med krispig klyftpotatis.

Blev lördagens middag. Receptet hittar du här >>>

  

Till maten drack vi Mat Tinas vin

  

Jag kan varmt rekommendera er detta vin.


Och är det lördag ska man ju ha efterätt också eller hur   


 

Vaniljpannacotta med saltlakritsströssel och hallon.Receptet hittar du här >>>


Mätt,glad och tacksam landade jag i soffan och sjöng med i körslaget innan det var dags att krama kudden.


Söndag:

Strax efter tio i morse hämtade jag Isabella i Tumba.Vi hade helt andra planer för denna dag,nämligen Ullared.Men att åka hem i från vid 4 tiden på morgonen och köra så pass långt för shopping,köer och en massa folk för att sedan åka hem igen var inte riktigt vad jag var sugen på.Ca 12 timmar i bil hade det blivit och jag bakom ratten.

  

Vi styrde bilen mot Vingåkers Factory Outlet.Började med räksmörgås och fika innan vi tittade runt.Men inte ett klädesplagg i vår smak.Beundrar dem som hittar något där.Vet en vän till mig som handlar för många tusenlappar då han är där.

Där i mot köpte jag julklappar till mitt barnbarn som ännu inte är född,ja jag kunde inte låta bli   

Efter Vingåker blev det Lager 157 i Hälleforsnäs.Där blev det två blusar och raggsocker till mig.Isabella köpte lite mer.

Strax efter 16 parkerade jag bilen hemma.Ställde mig då vid spisen för att laga middag.

Variation är toppen! Här är en stroganoff med strimlad kycklingfilé i. Hemligheten i såsen är att du lagar den med röd paprika vars smak förstärks med paprikapulver. Resultatet blir en krämig kycklinggryta som jag varmt kan rekommendera er att laga.Receptet hittar du här >>>

  

Körde sedan hem Isabella till Södermalm.Nu börjar denna helg lida mot sitt slut.

De kommande helgerna kommer inte alls att innehålla shopping för min del.Nej då ska taxarna få sitt och jakt står då inbokat i kalendern så länge vädret tillåter det.

Det ska verkligen bli roligt att få komma ut i skogen igen och träffa sina jaktkompisar,gamla som nya.



I torsdags var Isabella på Djurgårdens match och blev då fotad.Man kunde se henne både på Aftonbladets hemsida samt Sportbladet i fredags.

  

   Jag tycker bilden blev så himla bra,man ser glädjen då hon jublar över målet som Djurgården just lyckats göra.





Jag tycker om människor som får mig att skratta,

helt ärligt tror jag att det är det bästa som finns,

att få skratta.

Det botar en mängd sjukdomar,det är nog det viktigaste som finns hos en person.



Kram

Carina



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards