Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 21 september 2014

FUCK CANCER

Av Carina - 21 september 2014 20:15

Det som var planerat i fredags blev inte av på grund av sjukdom.Inte så mycket att göra åt.Synd om Eleonore som blev sjuk,hoppas du snart blir frisk igen.

På vägen hem stannade jag till i Haninge för att köpa hundmat och där möts jag av en man som säger Hej glatt och frågar hur det är och om jag fortfarande föder upp taxar.

Jag var tvungen att erkänna att jag inte kunde placera vem denna man var ? Lika bra att säga som det är,har så svårt att låtsas att jag vet när jag inte gör det.

När han sa sitt namn så mindes jag,ja men det är ju du.Men hur i hela friden minns du mig ? Det är 16 år sedan.Jag var blond och smalare än i dag.Måste erkänna att jag blev imponerad över honom.Jag kände då inte igen honom.

Resten av fredagen blev en lugn hemmakväll.Vi tog en promenad ner till sjön,Kent fiskade lite.Taxarna badade och jag njöt av tystnaden och lugnet.

 


 

Middagen blev lax med en het salsa och rostad potatis.Väldigt gott.Receptet hittar du här >>> 


Lördagen var en RÖJAR/FIXAR dag.

Garaget använder vi inte till garage,det har blivit ett utrymme för avlastning,skräp och en massa annat skit.

Så fruktansvärt rörigt.Kartonger som vi ej packat upp stod där.Men inte nu längre.

Nu har vi köpt hyllor,ordning och reda.Slängt en massa vi inte använder och nu kan man golvet igen.Så himla bra det blev.Vi är så nöjda.

Nu har vi börjat tömma bastun,det är ingen bastu än,men det ska bli,snart...


Lördagens middag blev grillad älgbiff med potatismuffins.Har du inte ätit potatismuffins så bara måste du laga det.Så gott att man skulle kunna äta dem bara som dom är. Eller varför inte som ett tilltugg till soppan i stället för bröd.Receptet hittar du här >>>


FUCK CANCER !!!

 

I dag åkte jag in till stan.Mötte upp döttrarna och Isabellas kompis Andrea.Vi skulle göra armband för att stödja kampen mot cancer.

FUCK CANCER Ung Cancer höll i denna Pärldag och titta in på deras hemsida när nästa tillfälle blir,kan varmt rekommendera er att göra dessa armband.

Det var väldigt många som var där och pärlade för att vara med och stöjda denna kampanj.Söndagen blev en dag fylld med pärlor.Och på min arm pryder nu ett egenhändigt armband - FUCK CANCER




Såra mig hellre med sanningen än gör mig lycklig med en lögn.

Sanningen sårar en kort stund,lögnen hela livet.



Kram

Carina

 
 
Cija

Cija

22 september 2014 22:04

Vad glad jag blir när jag läser att ni varit med och trätt pärlarmbanden Fuck Cancer :)
Jag har också ett sådant...i vitt..man önskar bara att cancern själv kunde få cancer och bara försvinna typ.

http://cija.bloggplatsen.se

Carina

23 september 2014 06:14

Det var det minsta vi kunde göra då vi har cancern så nära in på vår familj. Håller med dig fullständigt, tänk om cancern kunde dö ut och låta oss alla vara friska och må bra / Carina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards