Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 7 juni 2015

Från klänning till ...

Av Carina - 7 juni 2015 20:45

Helgen är slut och det är jag med.Skulle behöva minst en dag  ledigt till, för att känna mig utvilad.

Men det är som  min man brukar säga självförvållat.

I fredags blev det en snabbt klädbyte från klänning

  

till jaktkläder.

Skulle upp och jaga vildsvin vid Kolarmora.Andra gången jag skulle sitta i vakkoja.

Första gången hann jag inte fram,för då stod galten där och jag fick skjuta.

Denna gång fick jag sitta en timme och tjugo minuter,hade nästan givit upp hoppet om att få se vildsvin   

En galt och en gylta kom ut smygande ur skogen och jag sköt galten 21:50 på kvällen.

Galten gick undan ca 40 meter,det blev ett lungskott.

Hämtade Jasny som var med som eftersöks hund,sökte upp galten direkt.Förstod att den skulle ligga rätt nära,men ville ändå att Jasny skulle få lite glädje av resan.

 Trotts att den var så liten,så var det tungt att dra.


 

Eftersom jag satt i vakkoja kunde jag klä mig i dessa rosa kläder.Har fått många frågor om valet av färg på mina kläder   


    

Det blev en sen kväll eller tidig morgon,kom i säng vid tre tiden på morgonen.

Har fått mersmak och hoppas det snart blir vakjakt igen.

Kent satt med mig i kojan och filmade allt,vilket var extra roligt.


Sveriges nationaldag blev en lugn och stillsam dag.

I dag har det blivit gräsklippning och smaka på Stockholm.

Trevlig tillställning,med mycket folk och smakdofter som får en att tycka det är svårt att välja vad man vill äta.


Helgen har varit blåsig,kall och våt.

Längtar till värmen och de sköna ljumna sommarkvällarna.En dag utan regn och blåst vore riktigt skönt.

Nu återstår det 8 arbetsdagar kvar.Vi har elever kvar till på onsdag,torsdag väntas sommarutflykt till hemlig plats för personalen.Sedan återstår det fyra arbetsdagar,med fix och trix inför höst starten.

Sen ska jag njuta av mitt sommarlov och en lång ledighet.


Recpetbloggen är uppdaterad med nytt recept

 

Se receptet här >>>


Det sägs att om DU inte kan sova

beror det på att Du är vaken i någon annans dröm.



Kram

Carina

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards