Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 14 juni 2015

SKIT helg...

Av Carina - 14 juni 2015 22:30

Hade sett fram emot denna helg.Men nu så här med facit i hand blev det inte alls vad jag hade tänkt mig,det blev en ren jävla skit helg...

Fredagen bjöd på solsken,vi kunde äta middag på altanen,satt ute en stund på kvällen och gick igenom lördagens projekt = altantak bygge.

Lämnade sängen vid åtta tiden på morgonen,gick ut med hundarna,åt frukost och tog fikat ute på altanen,mysigt.

Solen var varm så jag såg fram emot att få vara ute hela dagen.

Vi åkte iväg för att köpa det virke vi behövde till altan taket,väl hemma igen så gick jag in i garaget som nu mera är omgjort till förråd. Det luktade konstigt,och på golvet var det blött...

FAN avloppsvatten på golvet,skit också varför ska det alltid krångla.Och avloppsvatten med dess tillbehör är ju bara så äckligt.Trodde jag skulle spy flera gånger,det var som att stå och skyffla dynga i en ladugård efter grisar och kor.

Konstigt att så god mat kan lukta så illa då det kommer ut,och hur ska då inte vi lukta inombords ???

Vi höll på i stort sett hela dagen för att lösa stopet som blivit, utan resultat.

Hade tänkt tvätta och hänga ut i det vackra vädret,det gick inte.Allt vatten rinner ut i garaget/förrådet.

Att gå på toa och spola gick naturligtvis inte.

Diskmaskinen var full och nu även diskbänken,det ser ut som om vi haft fest.

Jag som alltid är så noga med att hålla diskbänken ren från disk,vantrivs nu och blir jätte stressad.

Vi har både i går och i dag åkt till Kentas jobb för att duscha.

I morse när det var dags för behov två fick vi åka till statoil i Tumba,pinsamt men sant,skulle aldrig kunna sätta mig i skogen,då skiter jag hellre på mig.

Ringde en man som varit här tidigare och hjälpt oss med vår brunn och avlopp,men han var uppbokad på annat och kommer tidigast i morgon kväll.

Så där av en skit dålig helg...


Inget bygge i går när solensken,men i dag när det regnade fortsatte vi med bygget och vi hoppas nu att få det klart till midsommar.Om det inte skiter sig...

 

Tre arbetsdagar kvar,sen är det äntligen dags för ledighet.Längtar väldigt mycket och jag vet att dessa åtta veckor tyvärr kommer att rusa i väg.


Jag har alltid radion på hemma och lyssnar på mix megapol.På helgerna är det ett program som heter dilemma, dit kan personer skriva och få tips och råd på sina problem. I går var det en tjej som hade några kg för mycket på sin kropp,tränade tre gånger i veckan och var nöjd med hur hon såg ut,men inte hennes pojkvän,han gnällde och tyckte hon skulle banta.

Tänkte då på mig själv som i mitt 46 åriga liv aldrig varit nöjd med min kropp och på vad min fantastiska man sa till mig i fredags- Carina,sluta säg att du är tjock för du är inte det,jag älskar dig precis som du är och det borde väl räcka för att du ska förstå hur fin du är.

Ja om det ändå vore så lätt att förstå det.

Hade det varit min man som sagt att jag var för tjock och att jag borde banta,ja då hade jag slängt ut honom för länge sedan.Om jag inte duger för någon annan,så är den personen den sista jag skulle ändra mig för.Jag är jag och gillar du inte det du ser,hör eller möter behöver vi inte umgås mer.

Så resonerar jag.

Stackars tjej jag hoppas hon slänger ut sin pojkvän och skaffar en som uppskattar henne för den hon faktiskt är.




Det är lustigt hur en som bara var en främling förra året kan betyda så mycket för dig nu.

Det är kusligt att någon som betyder så mycket för dig för ett år sedan kan vara en främling nu.

Otroligt vilken skillnad ett år kan göra.



Kram

Carina

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards