Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2015

NEJ,det kändes inte rätt

Av Carina - 27 augusti 2015 18:30

Om du fick välja vilket arbete/jobb som helst, vad skulle du välja då ?

Själv har jag ingen som helst aning om vad mitt svar skulle bli.

Jag har ju alltid jobbat med människor. Började inom äldreomsorgen, sedan låg och mellanstadie och nu gymnasiet.

Vår enhet har för tillfället brist på elever och risken finns att någon av oss måste sluta.

Jag brukar gå in på kommunens hemsida och klicka på länken Lediga jobb.Vilket jag gjorde i förra veckan,på tisdagen. Läste en mycket intressant annons som jag sedan hade svårt att släppa. Tittade på den vid flera tillfällen under dagen, sista ansökningsdagen var just den dagen 18/8.

Slängde i hop ett snabbt CV som jag skickade i väg innan jag slutade min arbetsdag, så i fredags ,tre dagar senare ringde dom mig för att boka tid för intervju.

Så i dag efter arbetstid åkte jag dit.

Det är ju så viktigt,i alla fall för mig att det ska känns bra redan första gången jag kliver in på ett nytt arbete.

Lokalen som detta arbete låg i kändes inte så upplyftande,i ett centrum på tredje våningen med ett hus som skymde ljuset att komma in genom fönstret.

Personerna som höll i intrevjun var trevliga och lätta att prata med. Allt kändes riktigt bra med dem,men arbetstiderna var hemska 8:00-17:00 måndag-onsdag 8:00-18:30 torsdagar 8:00-15:00 fredagar.

Jag skulle återkomma med två referenser de ska ringa till,vi tackade för samtalet och jag lämnade lokalen och gick mot min bil.

NEJ,det kändes inte rätt!!!

Ringde Camilla på jobbet och berättade min känsla.Efter vårt samtal var jag övertygad,jag kommer höra av mig i morgon och meddela att jag inte är intresserad av detta jobb.

Minns då jag för första gången klev in på min nuvarande arbetsplats och tänkte - HÄR vill jag jobba!!!

Skönt när man inte velar i sitt beslut,utan vet vad man vill på en gång.


I går kom Daniel förbi mig med sin tidning - Nynäshamns Posten

Får ju inte den i brevlådan,så som alla i Nynäshamn kommun skulle få i tisdags.

Jag var ju lite nyfiken på artikeln från skjutbanan.

  

Här kan du läsa den bättre >>>


Ja det var ju skoj att få synas i den tidningen.Detta med damskytte är riktigt bra tycker jag.

Tyrved är ju min "hemma bana" , mycket trevlig bana.

Men det finns ju även andra skjutbanor som ordnar damskytte.

I går var jag och Anne till Tveta för att skjuta lerduvor.Träffade lite fler damer där och vi ska nu via en FB-Grupp försöka att hålla kontakt och hitta på olika aktiviteter.

Tror våra gubbar är rätt trötta på att vi hänger dem i haserna.


I morgon är det fredag och jag längtar massor efter helgen. I morgon kommer Minou och är med oss hela helgen.

Ska bli mysigt att få vara farmor och mysa med min ögonsten.



Att svika sina vänner är detsamma som att det okej att de sviker mig...



Kram

Carina




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards