Carina´s Blogg

Alla inlägg den 8 mars 2015

Av Carina - 8 mars 2015 20:15

Nu är det smärtsamt att gå in till valparna....

Tänderna är sylvassa och alla sju valparna är som galna i fötterna.Inte helt lätt att röra sig smärtfritt i detta valprum.

Men de är ju så söta så man har ju svårt att slita sig.

Har haft tre valpbesök denna helg.Och om en och en halv vecka är det dags för dem att flytta hem till sina nya familjer.

Det blir lite spridda skurar denna gång.Men många centrerade ändå rätt nära.

Storvik,Gällnö,Uppsala,Råcksta,Rödeby,Vintrosa och fodervärd i Rönninge.

  

Rätt skönt med grind i dörren så att man inte blir uppäten   


I lördags blev det en sväng till Heby för att ställa ut Tezz.Men det blir inte bättre än Very good. För tunn benstomme är det som slår ner kritiken.Det spelar ingen roll att man har välansatta öron,bra hals,rygg,kors och svans.Bra vinklar runtom. Rör sig lätt och vägvinnande om man är en tunnis.

Tänk om man ändå fick höra att man var för smal.Gissa om jag skulle bli glad då   

Har tänk mycket på att ta tag i min vikt.

Testa ITRIM eller 5:2 dieten.Men är inte riktigt motiverad då livet inte går helt enligt mina planer.Man måste orka och vara stark för att klara av att förändra sin livsstil och jag är en bra bit under isen just nu.Känns som att vägen upp är kämpig.Ett steg fram och två tillbaka.Önskar INGEN det jag går igenom nu,det är tungt och smärtsamt.

Och att då sätta i gång med bantning är väl att knäcka sig ännu mera.

Nej jag fortsätter mitt matlagande och efterrätt på lördagar,men i mindre portioner.

Har även lyckats gå fyra långpromenader denna vecka.

Daniel var förbi med en träningsbok från Paolo Roberto till mig.Den ska testas.Tack snälla Daniel för din omtanke.

    


Recept-Bloggen är uppdaterad med lite nya recept.

  

En väldigt god torsk med rödbetskräm se här >>>


 

En vegetarisk rätt - Cannellonigratäng se här >>>


Och sist men inte minst

 

Citronpannacotta med saltlakritsströssel och hallon. Fy tusan vilken god efterrätt.

Receptet hittar du här >>>


Ja nu kanske ni förstår min viktuppgång   


I går bokade jag en resa till Kreta.En vecka med förhoppningsvis en massa sol,bad,goda middagar och mysiga stunder tillsammans med döttrarna.Ska blir så skönt att få resa i väg med dem.

Kommer även att bli en shoppingresa till London i april med Gabriella,ja jag har lovat henne länge.

Blir förhoppningsvis även en sväng dit i höst/vinter med Isabella.

I maj reser jag med Kent till Prag.


Sen får nog passet vila till nästa år   



Välj dina fighter.

Ibland är allting annat bättre än att ha rätt.



Kram

Carina



Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards