Carina´s Blogg

Alla inlägg den 19 maj 2015

Av Carina - 19 maj 2015 19:30

Resan till Prag var riktigt bra.Rent och snyggt på gator och torg.

Vårt hotell låg vid Wenceslastorg och det påminde om Avenyn,nedan för detta torg gick spårvagnanrna.

Vilken mysig stad,påminde nästan om Göteborg tyckte jag.

Bilderna nedanför visar utsikten från vår ballkong.

      

Vårt rum.


     


 

         

Vi promenerade väldigt mycket,vilket vi båda tycker mycket om att göra.

Stannade på olika uteserveringar och åt/drack det vi var sugna på just då.


Maten var helt fantastiskt god och billig.

         


       

På fredagen promenerade vi upp till det gula huset uppe blandträden för att se på utsikten


   


Gissa om vi var törstiga då vi kom upp ?


     

Jobbig men trevlig promenad,man kunde ta linbana upp,men jag valde att gå.


       

Välförtjänt drink på ballkongen när vi åter var hemma igen.


     

 

Storbilds tv på torgen och i mellan matcherna på lördagen spelades musik och många hade svårt att låta bli att svänga på höfterna.

Något som förvånade mig var att de fick ha ormar ute bland folk,som de gärna ville lägga runt halsen om man stod för nära.

 


   

Jag utanför hotellet Jalta som jag varmt kan rekommendera er att bo på.Rent och snyggt,fantastisk frukostbuffe och även middag,Jätte goda drinkar och trevlig personal.Bra läge till shopping och restauranger.


 

Så ett STORT TACK till min man för denna resa.Så underbart skönt att få uppleva solen och värmen,att kunna sitta på uteservering på kvällen,promenera på dagarna och bara mysa.

STORT TACK även till Gabriella som var hemma och tog hand om alla sex hundarna,utan dig hade vi inte kunnat resa.


Och ja det kommer garanterat bli fler resor till Prag framöver.



Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards