Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 17 januari 2016

Tog beslutet idag,sista gången...

Av Carina - 17 januari 2016 19:45

 

Man känner sig alltid lite taskig när man tackar nej till en jakt man blivit inbjuden till.Men i går fanns det inget val då minustgraderna var på -20 där vi skulle jaga, vi hade -18 här hemma då jag bestämde mig för att tacka Nej!

Det skulle bli varmare i dag så jag bestämde mig redan i går kväll för att trotsa kylan och klä på mig ordentligt och åka med.

-13 grader hade vi och efter vägen passerade vi -18 grader på ett ställe,då vi kom fram stod det -12 grader.

Taxarna var hemma med Isabella.

Att smyga ut till sitt pass var inte det lättaste,snön knakade som om jag skulle gå på äggskal.Och ni skulle hört hur det lät då jag skulle klättra upp i jakttornet. Väl uppe i tornet var det dags att sopa undan allt snö,när det var klart,bössan var laddad och jag skulle stå still började jag frysa.Vicka på tårna var inte att tänka på för det lät flera mil bort,kändes det som.

Fick så ont i mina fötter på grund av att jag frös,och då har jag nya fina stövlar -

 

  Avignon som ska tåla -74 grader.Här står jag i -12 grader och fryser så jag håller på att gå åt.

Jag frös så mycket att jag var tvungen att tömma bössan,smyga ner från tornet och stå nedanför och försöka få upp blodcirkulationen i kroppen,det knakade inte fullt så mycket på marken.

Jag hatar att frysa,det är nog värre än att svettas.

När den såten var genomsökt och vi tog en paus vid elden och fikade var det dags för nästa såt.

Gick till mitt pass och hoppades på att få upp tillräckligt med värme för att klara av att stå någorlunda stilla då jaktledaren agerade hund och sökte av området.

Jag frös så fruktansvärt mycket att jag höll på att kräkas,det värkte som tusan i fötterna.Jag hade skrapat undan snön och stod på vitmossa.

När det var dags för lunch vid elden valde jag att inte sitta ner,måste trampa i gång värmen genom att gå på stället.

Men blev inte ens fisljummen i kroppen.

Sista såten gick lite snabbare men jag tog då det beslutet att detta fick bli min sista jaktdag då det visar kallare än -10 grader. Det ska ju inte vara en plåga att stå på pass.

Och den som inte fryser så mycket som jag faktiskt gör kan nog inte föreställa sig hur hemskt det är.

Satte mig framför öppna spisen,jag nästan kröp in i den, då jag kom hem,men det hjälptes inte,var tvungen att basta för att överhuvudtaget få upp lite värme i kroppen. 

Det var i alla fall ett trevligt gäng som var ute och jagade,vi var hela sju tappra jägare ute i dag.

  


I morgon har vi vecka tre i kalendern,halva januari har nu gått och jakten börjar sakta lida mot sitt slut nu.

Två helger kvar känns nästan lite sorgligt tycker jag.


Receptbloggen är uppdaterad med två nya recept.

  

En asiatisk rätt biff teriyaki med pak choi och lime >>>


 

Saffranscouscous med kräftor >>>


Hoppas jag kan locka er att laga något av det jag lägger ut i bloggen.

I morgon är det dags att väga mig igen,jag har skött mig riktigt bra,förutom lite fusk i går = 1 glas rött vin och i dag en kexchoklad.Normalt äter jag ju godis nästan vaje dag,men inte denna vecka.


Kram

Carina





 
 
Ingen bild

peter

18 januari 2016 12:22

http://www.jula.se/catalog/klader-och-skydd/skor/skotillbehor/sulor/batteriuppvarmda-sulor-914055/
Prova dessa, hade ett par liknade i lördags, -20 och varmt om fossingarna. 👍

Carina

18 januari 2016 20:05

Tack för tipset ?? // Carina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards