Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 12 april 2016

Jag hör vad du säger,men har glömt vad du sa

Av Carina - 12 april 2016 21:30

Just nu är det väldigt mycket runt omkring mig.Får liksom ingen rätsida på saker och ting.

Vill så mycket,men drabbas av motgångar.Ska jag kämpa eller ge upp ? Vilket ska jag prioritera ? osv.

I dag har varit en sådan där dag på jobbet - Jag hör vad du säger,men jag har glömt vad du sa  

För mina tankar har varit någon helt annanstans.

Så dom som pratat med mig har nog tyckt att jag varit väldigt trögtänkt.Men jag kompenserade det med lite fikabröd till eftermiddagen.Tyckte mina arbetskamrater var värda det.

Vi kämpar på bra nu på jobbet,några är sjuka och när det börjar lida mot terminsslut med omdömen,utvecklingssatal, studenter och nya elever som ska in till hösten,då känns det lätt lite mäktigt.

Men nio veckor till ska vi väl mäkta med,sedan väntas en långt,skönt SOMMARLOV!!!


När det är mycket i huvudet både på jobbet och även privat,så är det så fantastiskt skönt att gå sina kvälls PW rundor.

  

Tezz,Rea,Nora och jag så fantastiskt skönt och underbart.Det är ju så skönt att kvällarna är ljusa så att man hinner med långpromenaderna.Detta är mitt lyckopiller att få komma ut och njuta av naturen och solen med hundarna.



Kram

Carina


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards