Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 2 januari 2017

Besviken och lurad

Av Carina - 2 januari 2017 16:30

Ett nytt år står framför fötterna.Alltid lika spännande att blicka framåt för att se vad det har att erbjuda,men jag vet att det kommer att bli ett bra år.


Nyårsafton startade med jakt på Riksten.Kent hade som vanligt jaktlyckan på sin sida och fick skjuta en hare.En annan kille i jaktlaget fick skjuta rådjur.

Innan jakten avslutades så skålade vi i bubbel och det avfyrades en hagel ridå med nyårsskott.


 

Kvällen stod utan planer,äta och bara ta det lugnt hade vi bestämt oss för.Vi firade 31 år tillsammans och 24 år som gifta.Så lite extra god mat ville vi ha.

  

Gratinerad hummer till förrätt.Vildsvinsfile till huvudrätt -se recept här >>> gjorde en väldigt god sås till. Irish coffee sås.Mums vad gott,den kommer jag att göra fler gånger.Till efterrätt blev det lakritsmarräng med jordgubbar,blåbär och en vipad grädde med lemoncurde.

Mätta och belåtna la vi oss runt 22 - tiden.Det här med nattsudd är inget för oss.Det är på tok för skönt att sova.

Nyårsdagen hade vi bestämt träff med paret von Platen klockan 8:00 jakt stod på dagens program.

Både Jasny och Rea bjöd på fina drev men inget blev skjutet.

Men vi hade en fantastiskt trevlig dag i vackert väder,fina drev,soppa till lunch med goda vänner.


Måste bara berätta om mitt fynd!

Jag har letat LÄNGE både på nätet och i butik efter just en sådan gran.

  

Den ser väl inte så fantastisk ut,men när jag sett dessa granar lysa på olika tomter har jag sagt,en sådan gran vill jag också ha.Hittade den på Bauhaus före jul 1199:- på tok för dyrt tyckte jag och efter viss tvekan la jag tillbaka kartongen.Nu efter jul åkte jag tillbaka och kan ni gissa vad den kostade ?

Den kostade nu 129:50 :- förstår om jag hade köpt den innan jul vad besviken och lurad jag känt om jag betalat fullt pris.Vilken tur att jag var klok nog att avstå innan jul.

Jag köpte granen och sparar den till nästa jul.


Idag har Lena varit på besök och hjälpt mig att fota valparna.Vi har även hunnit med att fika och prata massor.

Fick en bukett tulpaner som nu så fint pryder mitt köksbord.

  


Kram

Carina


 
 
maria

maria

2 januari 2017 17:20

Hej och god fortsättning
gott allt ser ut

själv åt jag olerys på nyår
kram Maria

http://www.iahoglund.blogg.se

Carina

2 januari 2017 18:08

Hej Maria ! God fortsättning även till dig.
Olerys låter riktigt gott.

Må så gott.
Kram Carina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards