Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 15 januari 2017

Med facit i hand...

Av Carina - 15 januari 2017 19:45

Halva januari har nu gått och vi är nu ännu närmare våren.Lite sorgligt att jakten börjar lida mot sitt slut.

Mem om det inte tar slut,då har man inget att längta efter.Allt har sin tid och det är tjusningen i sig.

Denna helg har det varit för hård skare för att kunna släppa hund på dom marker som jag jagat på.

Tycker inte det är lika roligt med jakt utan hund,så jag var lite tveksam till att följa med och gästjaga i lördags.

Men så här med facit i hand så är jag riktigt nöjd.

Behövde inte sitta alltför länge förrän dovhinden kom studsande ut ur skogen,tycker dom ser så roliga ut när dom hoppar/studsar fram.

Hade först sett dovhinden uppe i skogen mellan träden,och några sekunder senar kom hon ut.Att skjuta på ett djur som springer/skenar/studsar gör inte jag och som tur var saktade hon ner.Jagg följde henne genom kikarsiktet och fick rätt läge,PANG! En kanon träff,men hon hade livslust och sprang vidare,hoppade över en bäck och stannade till.PANG

Var bara tvungen att avlossa ett till skott.Och där föll hon omkull direkt.Förmodligen hade första skottet räckt,för det satt bra men jag vågade inte chansa.

  

Är så glad och tacksam över grabbarna i detta jaktlag som är så fantastiskt hjälpsamma och snälla mot mig.Så ett STORT TACK till er som hjälpte mig att ta ur och dra denna dovhind.

Att få jaga på fina marker med goda vänner är riktigt roligt.

Idag jagade jag med mitt jaktlag,såg två rådjur på långt håll men hade ej möjlighet att skjuta.


  

Jag hade i december månad förmpnen att få provsmaka Keldas soppa.Den skulle då fotas och läggas ut på Instagram.

Och med denna bild vann jag presentkort på 10 Kelda soppor.Väldigt bra att ha med sig ut på jakt och värma över elden.För visst är det gott med soppa till lunch ute i skogen.Värmer och mättar så behagligt.

 

Tack Kelda,trevligt att ni gillade mitt bidrag.


Jag kommer nog att kunna tjata sönder er,men att få bo så som vi gör med all natur runt omkring är mycket bättre än lyckopiller.I fredags efter jobbet tog jag med tre av fem hundar ut på en långpromenad i det vackra vädret.

        

Tror vi njöt alla fyra av denna promenad.


Det är inte ofta men det händer att jag är sugen på hamburgare med pommes.

 

Så idag blev det middag på O`learys.MUMS vad gott det var,men FY så mätt jag blev.För mätt,ingen skön känsla alls.



Kram

Carina

 
 
maria

maria

15 januari 2017 20:18

Hej
gott med burgare
förstår att det e kul med jakt men jag skulle aldrig kunna skjuta ett sånt vackert djur....
kanske att jag skulle kunna skjuta ett vildsvin hahaha
men aldrig hjort eller älg
kramar

http://www.iahoglund.blogg.se

Carina

15 januari 2017 20:44

Hej!
Jag sa innan jägarexamen att jag aldrig skulle kunna skjuta ett djur.
Men jag har ändrat mig.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards