Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 28 januari 2017

Går säkert nu

Av Carina - 28 januari 2017 09:00

Sista helgen i januari blir inte som planerat...


I onsdags var det dags för min fjärde behandling av akupunktur.Har blivit mycket bättre i min arm.Slipper den dagliga värken,men känner av den vid ansträngning.Så detta kan nu bara bli bättre om jag skyndar långsamt.

Men något hände efter behandlingen,jag blev så förkyld.Det var som att trycka på en knapp.Så helgens jakt blir nu inställd för min del.Tråkigt men hälsan går före nöjen,så är det bara.


I torsdags morse fick jag ett samtal från Huddinge sjukhus.Hej kan du komma på undersökning i eftermiddag ?

EFtersom jag inte hade något inbokat så tackade jag ja.

Halv fem var jag där och det var en ultraljudsundersökning av hjärat.Skönt att man får komma så snabbt för kontroll.

Hjärtat och hjärtklaffar såg bra ut.Hon uppmärksammade mina dubbelslag och hjärtrusningar och dessa ska nu kollas upp med EKG bandspelare.

Det var riktigt skönt att veta att hjärtat är bra,trotts att det lever sitt egna liv och slår som den vill.

Kan verkligen inte klaga på sjukvården,ingen vårdkö här inte.Tack Huddinge/Karolinska sjukhuset för det.


Nu kan jag äntligen gå ut på promenader och känna mig säker.

 

Så här halt har vi hos oss.


    

Men med dessa Icebug går jag riktigt säkert.Beställde dom på FootWay i tisdags och i torsdags hämtade jag ut dom.

Nu kan jag äntligen gå på mina promenader med hundarna.

   

Blev en skön promenad ner till Grindsjön i går.


 

Mynta har nu gått halva tiden av sin dräktighet och vi tycker att hon ser dräktig ut,så hoppas hoppas det ligger ett gäng små tassar i magen på henne.


Nora har tagit valpflytten riktigt bra.Hon är så glad och full av energi denna taxtjej.

Man får ju alltid ( i alla fall jag ) en favorit bland valparna.När denna tik-Tikka föddes,hon var först ut,så bled det kärlek vid första ögonkastet.Skulle jag behållt en valp så var det just hon som skulle fått stanna.

Nu blev hon såld till Geir i Norge och han är så nöjd med sin nya familjemedlem och jaktkompis.

  

Ska bli intressant att följa henne framöver.För han har höga mål med Tikka.


Receptbloggen är uppdaterad med lite nya recept se här >>>



Önskar er en trevlig lördag.

Kram

Carina


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards