Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 24 juli 2017

DIN BIL ÄR KLAR!!!

Av Carina - 24 juli 2017 19:45

Inte en droppe regn på flera dagar.Hela sommaren har jag hört att det råder vattenbrist i Södertälje och Nykvarns kommun.Det är torrt nu,riktigt torrt.

Vi har egen brunn och jag är livrädd att vattnet ska ta slut.Tänk att stå där med schampo i håret och kroppen inlöddrad i två och så tar vattnet slut.

Är sparsam med vattnet nu,förutom till tujorna och rosbuskarna.Dom måste få din dos vatten.

Gräsmattorna börjar bli gula,löven på träden är gula och börjar att falla till marken.HÖST alla redan ? nej det är ju bara den 24 juli ( 5 månader kvar till julafton).

Det har fortfarande inte varit en hel dag med klarblå värme.Ett och annat moln har kommit in,dock inga regnmoln.

För min del får det gärna komma lite regn nu.


Kent har haft sin första av tre semesterveckor och går nu in på sin andra vecka.

Vi har varit ute några kvällar förra veckan och spanat vildsvin.

  

I lördagskväll fick vi även lyssna på en hårdrockskonser medans vi spanade efter vildsvin.Jag tycker det är lite svårt att sitta på en stol på marken och spana över stråna om man ser något vildsvin.Torn tycker jag bättre om,men det finns ju inte på alla ställen.Två vildsvin mindre finns det nu.

Men det är rätt tröttsamt och slitsamt att flera kvällar sitta och bara glo rätt ut.Vissa kvällar är mer spännande än andra.Men vad gör man inte för bonden och hans gröder.

VIldsvinen och hjorten förstör väldigt mycket.Vi såg stor skillnad från lördagkväll till söndagkväll.


  

I dag blev en sådan där dag som inte alls var planerad från början att den skulle bli.Jag har bil,min egna bil som jag försöker vårda ömt.Men tydligen missar jag ett och annat.Men man kan ju inte vara bra på allt.

Har tyckt att min bil skrapar så då jag bromsar och har nämnt det till mannen i huset som varken sagt bu eller bä.

Det har inte blivit så mycket bilåkning med min bil denna sommar.Men så i dag skulle han åka med mig och får då höra hur illa den låter.DU MÅSTE RINGA SPEADY i dag och boka tid.

Vilket jag gjorde och dom hade fullt men sa kom så får vi se.

Strax innan tio var jag där och hade som tur var plockat upp Isabella på vägen för lite sällskap.

Vi kollar på bilen och ringer dig med besked om vad som ska göras,sa dom till mig.

Vi tog en promenad och efter ca 20 minuter ringer dom.Vi måste byta bromskivor och klossar runt om.

Okej när då svarar jag.Vi gör det under dagen du får komma tillbaka 16:30.

Oj hur ska vi nu slå ihjäl 6 timmar i Högdalen tänkte jag?

Vi promenerade till Bandhagen och tog t-banan till Skanstull.

Promenerade runt,gick in i affärer,tog en glass,tittade på Mikael Nyqvist gravplats,mycket fin kyrkogård med många vackra blommor på alla gravplatser. 

Strax innan 13 ringde han och sa DIN BIL ÄR KLAR!!!

Gissa om jag blev glad.Vi nästan sprang till närmaste t-bana som då var Slussen och åkte tillbaka till Högdalen.

Att ha bil är ju inte billigt,men bor man som vi gör måste man ha bil.

Så åtta tusen kronor fattigare blev jag idag,och för en månad sedan var jag tvungen att byta alla däck och fick då gladerligen hosta upp samma summa.

Nu ska bilen in på service i mitten av augusti,sedan hoppas jag att den slutar kosta så mycket varje månad.

Har haft min bil sedan augusti 2011 då var den ny,kanske börjar bli dags att byta ut den ? eller inte.Gillar ju min blåa pärla väldigt mycket,när den inte kostar pengar.



För tio år sedan lärde jag känna Eva.Hon och hennes föredetta man köpte då en tax från mig.Vissa valpköpare har man mer kontakt med,andra mindre.

Eva och jag har haft kontakt,ibland mer ibland mindre.

Men när vi ses så har vi alltid så mycket att prata om och vi kan prata om allt.Så skönt med sådana vänner.

I fredags lyckades vi få till en träff i Lida.Vi tog ett motionsspår på 7 km och pratade oavbrutet med varandra.

  

Avslutade med lunch på Lida Värdshus innan vi sa hejdå till varandra.Eva här kommer några rader till dig-

Är glad att jag fann en vän som du, mitt liv är värdefullare nu. Tilsammans med dig mår jag så bra, en vän som du skulle alla ha. I glädje och sorg finns du där för mig, känns så bra att jag lärde känna dig. Så mycket roliga minnen, som verkligen värmer våra sinnen   



  

Min ros New Dawn är så fin.Tittar till den minst en gång om dagen,man vill ju inte missa någon knopp.


Kram

Carina






 
 
Maria

Maria

25 juli 2017 10:39

Hej

Skönt ändå att fixa bilen trots 1000 lappar
Ha en fortsatt skön sommar
Kram Maria

http://WWW.iahoglund.blogg.se

Carina

25 juli 2017 22:25

Hej Maria!
Ja man har inget val.
Bara att bita ihop och gå vidare.
Önskar även dig en fortsatt skön sommar.
Kram Carina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards