Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2017

Ko skräck!!

Av Carina - 15 augusti 2017 20:00

Dagarna bara rusar i väg.Har nu jobbat sedan förra onsdagen,jag har verkligen kopplat bort arbetet helt. Kom inte ens i håg inloggningen på mobil eller dator.Tur att vi har helpdesk som livlina i våran kommun.

Vi var i väg på konferens vid Nacka strand.Fin miljö med god mat och sköna sängar.Mycket trevlig start på terminen.


Förra onsdagen ordnade min jaktledare tillsammans med JRF´s ansvarige för kvinnoverksamheten i Nykvarn/Södertälje en tjej jakt.Vi skulle jaga räv,grävling och vildsvin.10 förväntansfulla tjejer var vi som skulle jaga.

Vädret var inte på våran sida,himlen öppnade sig och regnet öste,nej vräkte ner på oss.Men vi satt tålmodigt på våra pass och väntade in det som var skjutbart.Ett flertal rådjur,dovhjortar och älgar syntes till.Och sent om sides kom ett vildsvin ut från skogen och sprang mot mitt pass.Jag fick skottläge och PANG! En lugnträff och vildsvinet föll.

Den känslan när skottet sitter där det ska är väldigt behaglig måste jag säga.

  

Det blev en galt mindre i skogen denna kväll.Jag har inte jagat så länge,tog jägarexamen 2011 och detta var mitt 6:e vildsvin.

Har ju suttit ute och vakat några kvällar/nätter denna sommar så det kändes som att det var min tur nu att få fälla ett vildsvin.


Fitbit- är riktigt nöjd med den.Går minst 10.000 steg varje dag oftast mer.I lördags blev det väldigt mycket fler steg.

Åkte till Lida frilufsgård med Rea och hade som avsikt att gå 7,6 km men eftersom jag inte hade några planer för lördagen så tänkte jag att 17,9 km ska jag väl klara av.

Vi gick i en mycket fin natur,vi passerade en insjö och där fick Rea bada tassar,vi gick igenom en kohage och blev omringade av en massa kossor och fick fly i vild skräck - Ko skräck!!! Fy så läskiga dom var och ja,jag lider numera av ko skräck.

Det var Rea som lockade kossorna tror jag.


      


Vi gick en rask promenad och det är väl märkligt vad lite kroppen klarar av ju äldre man blir.Har haft ont i benhinnor och diverse kroppsdelar från höften och ner.Vad är det som händer med kroppen efter 45 år ålder ? SKa man inte ens kunna gå en promenad på 17,9 km utan att få ont.Att åldras har jag inte haft problem med tidigare,men nu när kroppen inte hänger med längre.Man får värk i flera dagar och i värsta fall flera månader.En jobbig känsla som i alla fall jag har svårt att hantera.Hade jag sprungit hade jag förstått,men jag gick bara...

  

30549 steg fick jag i hop i lördags och belöningen blev smärta.Men jag ger mig inte,ska ta denna runda en gång till minst.

Min man tycker det är okvinnligt med fitbit på armen,men det struntar jag i,det är väl dock det enda manliga på min kropp,och dessutom en morot för mig.Så jag fortsätter att ha den på min arm.


 

Kram

Carina

  




 
 
Maria

Maria

17 augusti 2017 09:21

Hej
Jag tycker den e snygg

Vart är den köpt ? Kostar ?

Jag har ju stegräknaren på telefon men den glömmer man ju på skrivbordet, hemma när man löper runt till tvättstugan , på jobbet och man missar massa steg

Kram på dig
Maria

http://WWW.iahoglund.blogg.se

Carina

18 augusti 2017 19:55

Tack Maris. Teknikmagasinet i Haninge centrum. 1499:- kostar den. Köp den, jag ångrar mig inte. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards