Carina´s Blogg

Alla inlägg den 17 september 2017

Av Carina - 17 september 2017 18:45

En vecka som gräsänka,jisses vad fort det gick.Dom första nätterna är alltid värst,tycker det är lite småläskigt att sova ensam i huset,fastän jag har taxarna hemma.Dom skulle bli jätte glada om vi fick oväntat besök.Vifta på svansen och pussa ihjäl besökaren.Själv skulle jag bli livrädd.


Har fått ordning på min bilen igen och den rullar på som vanligt,vilket är jätteskönt.Hade med mig bogserlinan dom första dagarna i bilen,utifall att.


Har hälsat på Minou i veckan och då var även Isabella och Collin med.Har saknat denna lilla kloka flicka.

  

Minou är stolt kusin och jag stolt farmor och mormor.Så fantastiskt mysigt att få barnbarn.



 

I fredags var jag med Isabella och Collin (Tim jobbade) så fredgasmyset fick bli hemma hos dom.

Vi tog en promenad i deras område och jag lagade sedan tacos.

Jag är så stolt över Isabella,tycker att hon är en fantastisk mamma.Så trygg och säker i sin mamma-roll.


I lördags morse ringde klockan vid halv sex.Hundutställning stod på programmet och Ellinor skulle åka med.

En tjej som nyligen tagit jägarexamen och nu vill skaffa tax.

Utställningen var i Malmköping och den blev riktigt lyckad.

Vida blev Bästa strävhårsvalpen och även bästa valpen då hon tävlade mot andra taxar i BIS finalen långhår/korthår.

Rea blev BÄSTA strävhårstaxen på dagens utställning.Och i BIS finalen kom hon femma av nio taxar.

Rea och Vida fick även inteckning i två vandringspriser.Så lyckan var total, eftersom jag föder upp jakthundar känns det extra roligt om jag lyckas få fram en tax som även ser bra ut.

Tror Ellinor får följa med som maskott framöver.

    


Idag har vi tagit hand om älgkött och varit ut på en av våra jaktmarker.Hittade lite svamp i skogen som fick slinka ner i såsen till dagens middag.

  

Som blev vildsvinsstek med ugnsrostad sötpotatis och kantarellsås.Jätte gott.


I torsdags var jag till sjukgymnast som fick titta på min fot/häl.Är riktigt besvärad av den nu.Har även fått strumpan Camilla tipsade mig om.Den ger stöd och är skön att ha på.Men det blir inga långpromenader och hur jag ska kunna gå med hund i oktober är för mig i dag en gåta.Jag hoppas verkligen att jag får hjälp med det.


Kram

Carina





Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards