Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 8 april 2018

Idag om ett år...

Av Carina - 8 april 2018 19:15

Då börjar mitt påsklov att lida mot sitt slut och det blev en fartfylld vecka.Inte helt enligt planerna,vilket jag märkt att jag ibland kan störa mig mer på nu än vad jag gjort tidigare.

Men att ödsla onödig energi på att vara missnöjd är ju inte så upp piggande så jag måste nu jobba med den biten.

Saker och ting förändras och det man inte får gjort ena dagen går ju att göra en annan dag.

Så blev blandannat min fredag...

Jag var klar för att åka hemifrån för att vaccinera mig mot fästingsjukdomar då jag öppnade dörren och efter mig kom Tezz som drog i väg.Hon hade koll på att vi hade två älgar utanför och dom fick hon snabbt tag på.Efter tre timmar lyckades Kent få tillbaka henne.

Då var det försent att vaccinera sig och jag var även tvungen att avboka min tid för mammografi som jag hade senare på dagen.

Ja,ja Tezz kom hem,en aning trött men oskadd.Jag var väldigt orolig för vägen utanför,men som tur var valde älgarna att gå åt andra hållet.


Denna vecka har jag hunnit med att umgås med mina barn och barnbarn,vilket är guld värt för mig.

Alla var hemma hos oss på långfredagen och vi åt middag tillsammans.Jag hade lagat buffè mat.

  

På lördagen var Kent och jag till Östermalma på påskbuffé där vi även träffade Crobbe och Laila.Mycket gott och trevligt.Skönt att slippa laga mat.

Vi har grattat barnens kusin som fyllde 19 år.

Tre valpbesök har jag haft denna vecka och det känns som att alla är nöjda med sin nya familjemedlem som flyttar till dom om tre veckor.Tiden går så fort,tyckte nyss att dom föddes.

Tobias och jag hämtade Minou på förskolan en dag,hon hade bestämt att vi skulle äta fiskpinnar med potatis och kall sås och så det fick det bli.Roligt när dom kommer med mat tips på vad dom vill äta.


Var till polisen i veckan för att ordna nytt pass.Inte helt enkelt att bi fotad så polisen blir nöjd.

Jag har ju lugg av en anledning och det är ju för att min panna är så hög och att just inget annat än lugg funkar då. Men nu är det tydligen väldigt viktigt att ögonbryna syns på passfotot.Och min lugg täckte just ögonbrynen så jag var helt enkel tvungen att göra en glipa på luggen,såg ju inte klok ut   I vanliga fall är jag extra noga med att luggen täcker hela pannan vid fotografering,men nu fick jag dra isär luggen,som en gardin.Tur att jag inte behöver visa mitt pass så ofta.


Jag har hunnit träna Vida på spår och varit på spårkurs,sista gången i lördags så nu är vi redo att starta på spårprov.


Ingen kan leva i evighet det vet vi ju men när Jerry Williams och Lill Babs lämnade oss så blev det ett STORT tomrum.

Jag har ju vuxit upp med dom,två stora stjärnor. 

Minns hur jag en gång satt och lyssnade i en replokal på Jerry Williams.Jag satt på en högtalare och dinglade med benen.När Jerka sjungit klart kom han fram och lyfte ner mig,jag var alldeles salig av lycka för jag tyckte han var så cool.

Och denna varma kärleksfulla Lill Babs,finns nog ingen som har ett så varmt och kärleksfullt hjärta som hon hade.

När jag var liten ville jag att hon skulle vara min mamma,för hon var alltid så glad och varm mot alla.

Nu finns det inga stora stjärnor kvar i Sverige,eller har jag missat någon? Det känns tomt,så tomt och ledsamt.

Man får helt enkelt tänka på vad Lill Babs sa The show must go on och Leva livet.


Jag såg ett program på tv i veckan I dag om ett år, ja vad gör vi i dag om ett år ?

Själv har jag inte så mycket planer,men man kanske skulle börja planera in lite mera händelser förutom jakt och hundliv med allt vad det innebär.

Helt klart tar det mycket av min tid,men är också mitt stora intresse.

Så idag om ett år ska jag...Får helt enkelt suga på den karamellen och fundera på vad jag vill göra.


Kram

Carina





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards