Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 23 april 2018

Gör ett nytt försök idag...

Av Carina - 23 april 2018 21:00

Gör ett nytt försök idag...

Började skriva ett inlägg i går,men radera allt och loggade ut.


Tänk vad fort man vänjer sig och bli bortskämd av fint väder.Man blir liksom aldrig nöjd,utan vill ständigt ha mer och mer. Vi har haft fantastiskt fina dagar i förra veckan.Sol från en klarblå himmel och nästan sommarvärme.

I morse fick jag skrapa rutan på bilen och när jag åkte hem vräkte regnet ner.

Vi har en av fyra arbetsdagar i jaktlaget i kväll.Men jag var tvungen att tacka nej.Svårt att honna med allt nu när valparna kräver sitt.På fredag flyttar en valp och på söndag dom två sista.

Väntar nu på att Rea ska börja löpa,men hon tycks hålla på sig.Efterfrågan på drivande taxvalpar är extremt stor, vilket är fantastiskt roligt.Önskade att jag hade fler avelstikar så att jag kunde göra fler jägare nöjda.


för några veckor sedan kom Kent hem från jobbet och sa,boka inte in något fredag den 20 april.

Okej sa jag.Efter en stunde frågade han mig,är du inte nyfiken på vad vi ska göra ?

Jag känner ju min rätt bra efter alla år och jag vet att han gillar att vara lite hemlighetsfull så jag svarade.

Jo visst är jag nyfiken och den 20 april får jag veta vad det är.

Men han kunde inte hålla tyst.Vi ska på Jill Jonsson "That's Life".

  

Jill är en fantastisk kvinna,vilken röst hon har wow säger jag.Det var en bra show och härligt framträdande av så väl Jill som orkesten och kvinnan som hängde i lina.

Blev glatt överraskad över Kents överraskning och hoppas han hittar på flera framöver.


Resten av helgen tillbringade jag på tomten.Har krattat MASSOR av löv.Tror ta mig tusan att det träd som har mest löv på sig är björken.Vi har rätt många björkar på tomten och jag har redan första året påpekat att dom är för många.Men Kent tycker att vi bor ju i skogen och då kan man inte såga ner alla träd på tomten.Varför inte ?

Det räcker väl med skog runt omkring,man behöver väl inte ha dem inpå huset.Efter att ha krattat löv i två dagar så fick jag honom att gå med på att ta ner två björkar.Så jag har nu kontaktat en kille som förhoppningsvis hjälper oss någon helg i maj.

När jag gick där med min kratta och krattade och krattade...så försökte jag att tänka positivt.Jag får mina steg och jag bränner  lite fett.Och då gick det helt plötsligt lite lättare.Men det gör ju inget om det blir färre löv till nästa vår,känns lite onödigt att två dagar ska krattas bort.




Min receptblogg är uppdaterad med lite nya recept >>>



Kram

Carina



 
 
Maria

Maria

24 april 2018 08:10

Hej
Låter som du haft en superhelg
Kram Maria

http://www.iahoglund.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards