Carina´s Blogg

Alla inlägg den 28 februari 2010

Av Carina - 28 februari 2010 16:01

Varför ska alltid jag höra av mig till ALLA i min släkt/familj ?

Det är alltid jag som ringer till min mormor,skickar kort då jag reser bort,åker över med blommor då hon fyller år.Varje sommar och jul är jag hem till henne med en blomma.

Ringer hon mig ? svaret är nej.

Känner mig rätt besviken på henne.

Jag och Tobias var hem till henne i november då hon fyllde år,ja samma dag faktiskt.Hade köpt med mig en blomma,vi fikade och var nog där i över tre timmar.Några dagar innan julafton var jag över med en julblomma tillsammans med döttrarna.Vi fikade och önskade henne en god jul.Sedan dess har jag inte hört av mig till henne.Jag tänkte att hon ringer eller skickar säkert ett kort då jag fyller år den 10 januari.Men inte då.

Det är över tre år sedan hon var hem till mig.Hon är fullt rörlig.Åker T-bana in till stan ,går promenad varje dag,städar,handlar och lagar mat.Det är inte långt för henne att åka hit,men till mig kommer hon inte.

Tänkte faktiskt vänta ut henne och se hur lång tid det tar innan hon hör av sig.

Nästa gnäll objekt är min store feta far...

Fick i går höra av min ena dotter att han gnällde över att jag aldrig hörde av mig till honom.Vad trött jag blir   

Jobbar i hans butik nästan varje lördag,svarar på hans meddelanden som ligger på bordet på jobbet.

Jag ringer till honom då han skickar mig ett sms där det står-Ring när du får tid.

Har nog fått tre sådana sms i år.

Vad vill han att jag ska ringa och säga???

Varför kan han inte ringa mig???

Jag har bjudit över honom på middag två gånger.En gång i somras och nu i jul. Men han tackade nej båda gångerna.Hur kul känns det?

Jag är ingen prata i telefonen människa.Är så trött på ALLA som gnäller på mig.Gör något själv.Lyft lurer och ring,bjud även mig och min familj på middag och till sist sluta gnäll               

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards