Carina´s Blogg

Alla inlägg den 22 september 2011

Av Carina - 22 september 2011 15:45

Är så fruktansvärt uttråkad att jag snart går mitt i tu.Det händer ju ingenting i mitt liv,sitter här hemma som en fågel i en bur.SLÄPP UT MIG   

Försökte sätta på mig en väl uppknuten gymnastiksko på vänster fot,men fan vad obehagligt det var.

I går fick jag i alla fall åka i min bil.Vi tog nämligen den till Huddinge..Längtar verkligen efter att själv få sitta bakom ratten igen.


I morgon fredag flyger Isabella i väg och blir borta till måndag.Gabriella ska säkert hem till sin stora kärlek,ni vet han med stort C.

Kent ska i väg på kvällen och kvar hemma blir jag.Är så sugen på att hitta på något trevligt men vet inte vad?

På lördag får jag i alla fall träffa lite annat folk än familjen och grannarna jag möter då jag rastar hundarna.

Tycker faktiskt lite synd om mig själv just nu,vilket jag vet stör vissa.Man ska vara glad och tacksam eller så får man se till och ändra på det man är missnöjd med heter det ju.Men jag är av den typen som inte vill besvära andra fast nu tänker jag bryta den trenden.

Så är det någon vänlig skäl som liksom jag har tråkigt i morgon fredag kväll, så kom förbi och fika  


Kram

Carina

Av Carina - 22 september 2011 10:00

Har nu efter fyra veckor duschat utan påse på foten.Det var en befrielse att ta bort bandaget och kompressen.Men fy så torr och äcklig foten blivit.Jag är en som avskyr fötter och då jag ser min äckliga torra fot vill jag genast boka tid för fotvård.

Filade lite på den och ska väl själv kaske kunna få lite odninge på den.Annars blir det fotvård,någongång ska väl bli den första.Känns bara som tantvarning med fortvård,men jag vill ju ta hand om min kropp och fötterna ska man vårda med omsorg. 

  

Min fot såg ju ut så här från början med en knöl på sidan.


  Knölen är borta och stortån har blivit kortare.Konstigt,men ska väl vara så.

Huvudsaken är att jag blir bra i foten sen om stortån krymt spelar ingen större roll för mig.Det som oroar mig nu är svullnaden under foten.Känns som en halv tennisboll på själva trampdynan.En mäklig känsla.Jag har foten i högt läge så fort jag sitter,ligger osv.

  Såret läker riktigt bra och nu har jag endast en kompress och en helt vanlig strumpa på foten.

Det går framåt och jag känner mig bättre för varje dag   


Kram

Carina

Av Carina - 22 september 2011 08:15

Det bästa med Linas matkasse är fisken ,sa Gabriella i går.Jag trodde först jag hörde fel.Men med viss eftertänksamhet så vet jag att det hon alltid säger när vi äter just Linas fisk är,åh vad gott.

Det jag undrar är varför det ändå alltid ska gnällas dom dagar vi ska äta fisk.

Åh nej inte fisk,men fiskpinnar går bra säger dom.

  Kolja med ägg och persiljesås,potatis och ärter,var veckans fiskrätt och ja måste säga att det var grymt gott   


Efter middagen och hundpromenad åkte vi till Sjödalsgymnasiet för att få information om skola.Träffade Gabriellas mentorer,som vi tyckte verkade lite små vimsiga.Men dom kanske tyckte det var jobbigt att prata inför föräldrar.

Jag vet att skolan har ett gott rykte och att detta program,frisör, har fått fram många talanger som vunnit fina priser i både frisyr och smink.

Andra året läser dom nämligen en makeup artist kurs,så ni kan säkert räkna ut vem som i framtiden kommer att få piffa till mig då jag ska ut   


Vi var hemma vid 21 tiden,det blev en stund framför tv innan det var dags att krypa ner i en renbäddad säng.Det är väl bland det bästa som finns.


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards