Carina´s Blogg

Alla inlägg den 6 mars 2012

Av Carina - 6 mars 2012 19:30

Bara måndagen och tisdagen har gått så tycker jag veckan brukar rusa i väg.Vi = Camilla och jag börjar nu nedräkningen till sommarlovet och våra åtta veckors ledighet som väntar oss.Det är ju det som är tjusningen med vårt jobb,sommarlovet och jullovet.Så då kanske man få stå ut med att bli slagen av sina elever   

För någon vecka sedan stod det i Metro om en vårdare som slog till en patient på ett boende och fick fängelse för detta. Skit bra tycker jag för ingen ska någonsin bli utsatt för misshandel.Men vad händer om vi personal får ett slag? Ja vissa elever blir avständga ett par dagar och andra elever blir det inte.Vi ska skriva en avikelserapport och sedan händer inte så mycket mer med detta. Nu menar ju inte jag att man ska låsa in dessa utåtaggerande elever,men vår skolmiljö är kanske inte lämpad för dessa elever.Man kanske ska tänka om för deras/elevens bästa.Vi får se om skolinspektionen har några synpunkter om detta,för dom är nu på vår skola och tittar runt.


Det blev till att byta jacka och stövlar då jag kom hem för att ta en långpromenad ner till sjön med hundarna då jag kom hem.

Riktigt härligt väder ute.

Sedan var det dags att laga middag -Pasta med paprikapesto,knaperstekt tofu och spenat.MUMS så gott det var   

Det var första gången som jag åt tofu.Det är så roligt med mat och olika maträtter.Det var länge sedan jag tillagade korv, köttbullar och fiskpinnar.Nej här kör vi med variation och det är så kul tycker jag.


Nu blir det halvåtta hos mig och lite mer mat tips.


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards