Carina´s Blogg

Alla inlägg den 6 januari 2014

Av Carina - 6 januari 2014 18:45

Femtondagars ledighet,det kändes från början som en lång ledighet.Men i dag femton dagar senare var det som en fjärt i rymden.

Jag är så himla bra på att vara ledig och att få dagarna att gå   

Har plockat fram nycklar och arbetsmobilen till i morgon.Att vakna till väckarklocka har jag i stort sett gjort hela jullovet.Har inte haft det minsta problem till att somna till den röda pluppen som visar att klockan är ställd.Men i kväll lär det nog bli svårt.

Vid middagen i dag tittar jag på Kent,lägger huvudet på sne och säger

- visst passar jag som hemmafru ?

-hmmm svarar han

-Men jag kan väl ingå i huset,som en möbel då ?

-hmmmm

-jag håller med de äldre,det var bättre förr svarar jag och där var det färdig diskuterat   




Var i väg en sväng påförmiddagen.Resten av dagen har jag bara tagit det lugnt och frusit,känner mig så ruggig, ja som en rugg uggla.Stickad tröja och en stor kofta på det och ändå fryser jag inne då temperaturen är drygt +21 grad.


Stuvade makaroner och hemmagjorda (så klart,fattas bara annat)köttbullar blev middagen i dag.Och jag ville skoja till det lite med upplägget.

  


Alla vi människor har problem,så låt oss glömma illusionen om det problemfria livet,

och istället hjälpa varandra att ha det bra tillsammans.


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards