Carina´s Blogg

Alla inlägg den 4 januari 2014

Av Carina - 4 januari 2014 19:15

Det var blött,riktigt jävla blött...

Fyra män och fyra kvinnor var vi i dag som trottsade regnet för en jaktdag i skogen.

Vattendropparna rann ner för mina kinder,nästan som tårar.Jag hade regnkläder och stövlar,sista såten längtade jag hem.Frös som bara den.Kurade in mig under en gran och insåg ändå att det är ju rätt mysigt ute i naturen,fastän det regnade.

FINNS INGA DÅLIGA VÄDER,bara dåliga kläder.

  

När jag kom hem satte jag mig framför öppnaspisen innan det blev en varm dusch.


Calvados i middagen och Cointreau i efterrätten


  

Ugnsgratinerade rotfrukter och älgkött som först stekts och sedan kokas i calvadossås.Favorit i repris som jag aldrig kommer att tröttna på.


Testade en ny efterrätt i dag

  

Chokladpannacotta med apelsingelé och en skvätt cointreau.Receptet hittar du här >>>  Väldigt gott det med.


Nu ska jag hänga tredje maskinen tvätt,klippa klorna på fem hundar,sedan blir det soffan resten av kvällen.

Hoppas ni får en fin kväll.


Att ge en medmänniska bekräftelse kan betyda så mycket.


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards