Carina´s Blogg

Alla inlägg den 7 januari 2014

Av Carina - 7 januari 2014 19:45

Första dagen på vårterminen är nu avklarad.Det är något visst med vårtermin,allt känns så betydligt mycket enklare då.

Man har fått kläm på de nya eleverna,schemat har börjat fastna på teflon hjärnan.

Dagarna börjar sakta med säker bli ljusare.Det är fler lov,några kläm dagar samt röda dagar.Och sist men inte minst vi går mot sommarlovet.

Några elever och en del lärare var inte på plats i dag,nej de befinner sig på solsemester ett tag till.

Här hemma i Sverige/Stockholm är det grått och vått.Till helgen ska det bli kallt och kanske snö.


Nu är vardagen i gång och det är på sitt sätt rätt trevligt det med.Allt har liksom sin tjusning.


I dag har jag lagat barndomsminnen från somrarna i Österfärnebo.

Mormor gjorde alltid fattiga riddare på sommaren.Min moster, Katarina fick det när hon var på kollo och mormor hade alltid i uppgift att laga det åt oss då vi var på landet.

Minns hur avundsjuk jag var på min 6 år äldre moster som fick åka på kollo.Jag ville också åka men fick inte.

Nej mig skickade mamma till okända familjer som bodde på landet.Skit läskigt och jobbigt var det att komma till dom som sommarbarnet från Stockholm.Ensam och blyg till okända familjer där alla kände varandra,jag var så blyg att jag knappt vågade säga halv sju.Naturligtvis hade de barn i samma ålder som mig.

Jag fick så mycket skäll hos en familj minns jag, bara för att jag råkade sparka på väggen då jag sov och smutsade ner tapeten.Jag avskydde dessa veckor på somrarna då jag var just "sommarbarn".

Jag skulle aldrig skicka i väg mina barn så,där i mot har Isabella och Tobias varit på kollo och sports camp.Vilket jag tror och hoppas dom uppskattade.


Åter till dagens middag,fattiga riddare.

  

Dom smakade exakt så som mormor gjorde dem.Receeptet hittar du här >>>


Det är inte alla som gillar blomkålssoppa fick jag veta i dag.Kombinationen av olika konsistenser kan lyfta den enklaste rätt. Här bjöds det  på en gräddig soppa med krispigt korvfräs.

  

Gott tyckte i alla fall jag.Receptet hittar du här >>>



Den bästa vägen att komma över saker är att ta det till erfarenhet, lärdom och förändra vad man kan.

Sedan fortsätta vidare framåt mot framtiden.

De nya målen och den nya riktningen.



Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards