Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 13 april 2014

Tummar - Tassar -Tår

Av Carina - 13 april 2014 21:00

I fredags blev det ett besök i Vadstena för att para Nora.Hon undrade vad han pysslade med men efter lite fika så gick det bra.Nu återstår en väntan på nio veckor,men om sex veckor bör jag kunna se om Nora börjar bli rund om magen.

Jag brukar endast para en gång om det är en bit att åka,vilket jag tycker att 50 mil är,så har jag tur blir det valpar och blir det inga valpar så är finns det nog en mening med det.MEN jag håller nu tummar,tassar och tår för denna kull.


Helgen har gått fort,har fått lite gjort så som vedstapling,fönstertvätt med rena gardiner, veckostädning, promenader x 2 och matlagning förståss.


I går gjorde jag en för mig NY efterrätt.

  

Citronyoghurtglass- så himla gott och lätt att göra.Receptet hittar du här >>>


Såg ni lets dance i fredags ? Dom fick dansa till en låt som betydde något speciellt för dem.

Lotta dansade till sin egna låt som är tillängnad sin man som hon fick vänta på i tre år,han var gift med en annan kvinna, men tillslut fick dom varandra.Så rart tycker jag,tyvärr åkte Lotta ut efter fredagens tävling.


På tal om att tillslut få varandra,en barndomsvän till mig fick sin gamla kärlek igen efter 20 år.Snacka om att gammal kärlek rostar aldrig.Det finns inget så underbart som äkta kärlek i mellan två personer.


Man kan fråga sig själv om det är rädsla eller lust som styr vår känsla.Det kan vara svårt att upptäcka om man inte ger sig tid att  reflekterar sina beslut.

Men tillåter man sig bara att lyssna till sitt hjärta så inser man inom kort hur det förhåller sig.

Insikten ger en möjlighet att förändra - om det nu är så att man upptäcker att sitt liv är väl styrt av rädsla.

Det är bara våra kärleksstyrda val som gör oss till de människor vi vill vara.

Skillnaden är när vi styrs av rädslor så flyr vi ifrån något och när vi styrs av lust söker vi oss till något.

Det finns inget farligare än rädsla.Låter vi rädslan styra våra val,då blir aldrig vårt liv vad vi drömt om.

Kärlek är omtanke  - inte bara om andra - utan även om sig själv.


Ny vecka i morgon med nya projekt.

Hundar ska trimmas,lämnar ju bort dem då jag är allergisk och inte klarar av det själv.

Två middagar är inplanerade med gäster och ska bli till helgen som kommer.

Lite fix  i hundgården är inplanerat och förhoppningsvis blir det påbörjat i helgen och där i mellan ska det tvättas,städas och promeneras.



Misstag är lätt att göra Och de flesta är värda att få en andra chans.



Kram

Carina



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards