Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2014

Tror han lagt döv örat till...

Av Carina - 10 augusti 2014 20:30

Det är nästan tomt,ja kusligt tyst då sista valpen flyttade i går.Kvar hos oss är Rea och hon gör inte mycket väsen av sig.

    

Är mest nyfiken på sin gammel mormor-Ambra som tycker att Rea är dö jobbig som svansar efter henne.Mormor Diza är inte heller lika glad åt Rea.Men Tezz och Jasny tycker detta är superkul.Tyvärr har dom lite tuffare lekar så de får leka då vi två fotade är med och har koll på läget.

Rea sov hela natten utan minsta pip.Hänger med bra på promenaderna och gör än så länge inte mycket väsen av sig.

  

Tror detta kommer att bli riktigt bra.


I går då sista valpen flyttat och valprummet var städat och i ordningställt åkte vi till skjutbanan.Hade älgmärket kvar att bli godkänd på för att få kunna deltaga på bockjakten som drar i gång den 16/8.

Det är nu klart och jag kan tack och lov pusta ut,men nästa år måste jag starta tidigare,jobbigt att ha något hängande över.

Kommer att åka ner några gånger till på skjutbanan för att öva lite mer.


I går grillade vi vildsvin,super gott.

  


Och i dag blev det kycklingfile

 


Då var vi igång med tvättning utav huset.Fy fan vilket slavjobb det är,så fruktansvärt tråkigt,jobbigt ja jag finner inga ord för detta och då har vi bara altan sidan klar.Du kan fortsätta i mogron med resten säger Kent.

Ja det får väl bli så när jag fixat det jag ska göra först.Och det kan ta tid   


Man skulle ha en Molly Sandén på axeln.

Hon har nu startat en kampanj  #överminstoltakropp

Att vi alla ser olika ut och att vi duger som vi är.Tänk om jag kunde få denna 45 åriga hjärna att någonsin förstå det - du duger som du är,Carina.


Två dagar kvar av min ledighet sedan börjar det igen.Tjatar rätt ofta,och jag tror han lagt döv örat till - att jag är så bra på att vara hemma fru. Trivs riktigt bra hemma och tycker jag sköter detta med bravu.Och han brukar ju säga att jag ska göra det jag är bra på.Men tydligen gäller det inte allt.


Den enda man kan förändra är sig själv.

Att försöka förändra andra är bara slöseri på energi.



Kram

Carina



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards