Carina´s Blogg

Alla inlägg den 12 augusti 2014

Av Carina - 12 augusti 2014 20:30

Då kom jag helt plötsligt till denna dag,sista dagen på åtta veckors ledighet.

Har haft det fantastiskt skönt denna sommar.En kall start men värmen kom och det var med råge.

Det har blivit några dagsutflykter,många grillkvällar och en massa valp mys.

Så kort och gott - Jag är NÖJD,men inte belåten   Vill ju ha mer ledighet.Men först måste man göra rätt för sin ledighet,så nu blir det 17 1/2 veckas jobb sen är det jullov   


I går var det åter dags att fixa naglarna.Tänkte vara lite färg glad denna gång,och alltid retar det någon.

  

Åttiotals stuk blev det   


 

Åt lax till middag i går med ljummen potatissallad,riktigt gott.Receptet hittar du här >>>


I dag var det dags att få lite färg i håret och topparna klippta.Bilen har fått nya sommardäck, då de gamla nästan var blanka.

Har haft Anders och Ozzy/Sigge här på besök.Det var den killen jag åkte med till Norge förra året för att hämtade hem en valp.

 

Ozzy/Sigge har vuxit på sig och var nu riktigt fin.

Vi bokade in en utställning i september för att höra vad domaren tycker.Sedan hoppas jag att dom hinner med årminstonde ett drevprov denna vinter.

  

Det blev middag och en massa prat om jakt,så klart.



Vet inte vad jag gjort,men tror att det är någon nerv eller muskel i höger bröstet som kommit i kläm.

Ja kläm och kläm,ingen som klämt här inte, men det måste ha blivit i lördags då jag sköt på älgmärket.Måste ha spännt mig på något vis.

Har så förbaskat ont att jag knappt kan sova,hosta,nysa eller skratta.

Det gör även ont bak på ryggen/skuldran.

På morgonens PW ryckte Tezz till i kopplet och jädrans vad ont det gjorde,tårarna var inte långt bort.

Gå till läkaren och säga att det gör ont i höger bröst känns ju fånigt,då det inte syns något utanpå.

Och ska han-läkaren (ja det är nästan bara män som jobbar på vårdcentralen )klämma mig på bröstet,nä då avvaktar jag ett tag till.

Hade jag haft ont i väntsra bröstet så hade jag misstänkt hjärtat.


Så nu har jag gnällt klart för i dag   



Att ha förmåga att förstå och bry sig om andra är en merit man kan vara stolt över.



Kram

Carina





Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards