Carina´s Blogg

Alla inlägg den 11 maj 2014

Av Carina - 11 maj 2014 21:15

Men nu har vi väl ändå fått regn så att vi klarar oss ett bra tag framåt.Vill ha solen och värmen tillbaka och vårkänslorna, för ska det regna så här kan det lika gärna vara höst...


I fredags hade vi konferens på Sundby gård.Sist vi var där snöade det så man får väl vara tacksam att det endast kom regn från himlen.

Lets dance finalen stod på kvällens program och jag höll såklart på Benjamin,vilken grym kille han är.

Men innan vi bänkade oss framför tv intog vi en middag.

  

Det blev stekt lax med sommarsallad.Cornichoner är små, små inlagda gurkor, en slags fransk pickles. En krispig delikatess som vi här väljer att inkludera i en smaskig sommarsallad av potatis, blomkål, sockerärter, dijonsenap, vinäger och honung. Servera tillsammans med stekta laxfiléer och mâchesallad.Receptet hittar du här >>>


I går lördag trotsade vi regnet,det duggade bara,inget skönt uteväder,för att lägga de sista plattorna i valpgården. Känns lite motigt att vara ute i det blöta vädret.Passade på att kratta lite grenar och löv när jag ändå var så där lagom fuktig på kläderna.

Det blev en sväng även till Kungenskurva för lite spontan shopping.Sedan hem för att fixa med middagen.

  

Asieninspirerat recept där benfri fläskkarré marineras i ingefära, vitlök, currypasta, vinäger och soja och serveras med exotisk nudelsallad med sting! Salladen och tillhörande dressing gör du av paprika, äggnudlar, pak choi, sambal oelek och limesaft. Spännande, exotiskt och mycket gott! Receptet hittar du här >>>


Såg sedan på Eurovision song contest. Sanna var så bra och vilken snygg klänning hon hade på sig.Sanna var helt klart bland de tre bästa.

Tycker det var så roligt att Conchita från Österrike vann.Så tufft att våga vara sig själv och att ha sin egna stil.

Att få bli accepterad för den människa man är oavsett utseende eller sexuell läggning.

Så nu kvinnor behöver vi inte raka bena eller muffen längre,fritt fram för skäggiga damer,härligt   


Lånade Minou i dag.Hämtade henne strax innan tio och lämnade vid 18 tiden.

Vi åkte till Högdalen för att hälsa på min mormor-Rut

Det är nästan på dagen exakt 88 år som skiljer dem åt.Minou är den yngsta i min familj och mormor den äldsta.

    


 

Här är vi samlade alla tre.


   

Det kommer nog inte att ta så lång tid tills Minou börjar krypa,hon kommer nu upp på knäna och gungar lite försiktigt.Så snart är det full fart framåt.


Fick låna bärsele för att kunna gå på promenad med hundarna.Minou var först vaken,men när vi kom ner till Grindsjön hade hon somnat.

  

Det var väl sövande för henne att bli vaggad av mig då vi gick.

Nu har jag laddat mitt farmors hjärta med Minou kärlek,så rar och så go hon är mitt lilla barnbarn.

Jag försöker att träffa henne så ofta jag kan.


  Nu finns även receptet på denna goda kaka med passionsfrukt och frosting i min matblogg. Ni bara måste baka den,receptet hittar du här >>>




Alla typer av svek gör ont,det spelar ingen roll vilken typ av relation man befinner sig i ...



Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards