Carina´s Blogg

Alla inlägg den 11 juni 2014

Av Carina - 11 juni 2014 19:00

Nu är det färdig dansat för denna termin.

I måndags kväll sa jag till Kent att jag måste göra i ordning valprummet.Vänta du till på onsdag svarade han mig.

Men det gjorde jag inte,hade liksom på känn att något var på gång.Och mycket riktigt i går kom dom sex små liven i R-kullen.Två hanar och fyra tikar.Det blev ingen zumba för mig,det blev något betydligt bättre.

    

Här ligger Nora och har värkar med en valp under örat.Jag har skrivit det förut och gör det igen,vilket fantastiskt tålamod de har hundarna då det föder sina valpar.Själv var man ju helt slut efter att ha krystat fram ett barn och här ska det då krystas ut sex valpar som klättrar runt på tiken,diar och piper.Själv hade jag blivit super stressad av den situationen men inte Nora,hon låg där hur cool som helst.

Tik namnen är klara och jag klurar nu på namnen till hanarna,inte helt lätt.


Gabriella fick i går hjälpa till med middagen,jag är rätt dålig på att släppa in henne i köket eftersom jag tycker det är så roligt med matlagning.Vi hjälptes åt att laga denna middag och hon skötte detta med glans.

  

Pork Yakiniku är ett välsmakande asieninspirerat recept med ingredienser som pak choi, strimlad skinka, röd peppar, färsk ingefära och japansk soja. Stek köttet i olja tills det fått fin färg. Häll på såsen och koka några minuter. Servera med kokta nudlar och krispiga grönsaker.Receptet hittar du här >>>


VinLiv har ni hört talas om denna sida ?

Dom har riktigt bra priser och i dag beställde jag den första vinlådan. Titta in här >>> 

Grillåda - Lådan innehåller:
1 Bag in box Pasqua Sanzeno (ITA)
1 Bag in box KWV Rooderberg (Sydafrika)
2 fl Faustino Gran Reserva Rioja (Spanien)
2 Fl. Hardys Crest rosé (Australien)
2 Fl. Ravenswood Zinfandel (USA)
2 Fl. Terre Magre Chardonnay ( Italien)

Priset för detta är 1240:-


 Snart,så fort denna dag är slut har jag klarat av min andra 2 dag av 5:2 dieten med endast 500 kalorier.

Andra veckan med denna diet.

På fredag ska jag väga mig och hoppas då att vågen är snäll i mot mig.



Kärlek mellan människor är inte bara att gå hand i hand -

det är också att hålla varandras händer,vad som än sker.



Kram

Carina

 

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards