Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 31 januari 2015

Har man inte bekymmer så skaffar man sig

Av Carina - 31 januari 2015 13:30

Sista januari har vi idag och tanken var att jag skulle avsluta denna sista dag med att jaga.

Var bjuden ut till Ornö samt Östermalma,men jag var tvungen att tacka nej pga av förkylningen.Blev hemma från jobbet hela veckan och vill nu vara pigg på måndag.

Så det fick bli en taxpromenad på 5,3 km i denna snöslask i stället.


Det är inte ofta som jag tittar på tv längre,jag som varit en riktig tv tittare tidigare.

Jag som inte kunde göra vissa saker vissa tider för då missade jag det där bra programmet/serien.

Antingen har tv utbudet blivit sämre eller så har mitt intresse blivit annat än just tv.

Ett program jag tycker är trevligt som går just nu är Lyckliga gatan.

Så mysigt att se dessa rappare möta en helt annan musikstil än vad de är vana vid.

I onsdags då Linda Pira och Mats Paulson var med,var så rörande fint att jag fick en och annan tår i ögat.

Tänkte mycket på vad hon sa om att hon ville ha en vuxen att ty sig till i sin ungdom.Någon som kunde vägleda och tala om hur saker och ting ska vara.

Tänk så många barn/ungdomar det är som växer upp utan någon vuxen förebild.Föräldrar som inte finns där för sina barn.

Då undrar man varför de skaffar barn ? när de inte prioriterar barnen i första hand.

Sen finns de dom som i serien Familjen annorlunda som har upp till tretton barn,där de äldsta barnen får bli så kallade mini föräldrar och inte får eller hinner med att vara barn själva.Visst är det bra att barn får hjälpa till och ta ansvar hemma. Men det finns ju gränser även för det.

Många barn/ungdomar växer upp i en trygg och kärleksfull familj,men hamnar på fel spår ändå.Hur mycket stöd och vägledning de än får så väljer de ändå att gå fel stig i livet...


För lite mer än två veckor sedan ringde det på min mobil.Fick frågan om att vara med i tv programmet Halv åtta hos mig.Ja det låter ju kul.Vi hade ett långt samtal där jag skulle berätta om mig själv och mitt matintresse.

Jag skulle nu fundera ut en tre rätters meny,så skulle dom höra av sig om två veckor.

Berättade detta för min familj.Barnen tyckte det var super kul,klart du ska vara med.Men det tyckte inte Kent.

Jag vill inte visa upp vårt hem för hela svenska folket.Nej det blir inget utav det.

Och jag kan ju förstå honom.Tycker inte heller att man rotar runt i garderoben eller barskåpet ,provligger sängar och beter sig som vissa gör.

Så jag tänkte att okej jag säger nej.Och igår ringde dom igen.

Hej vi vill komma hem och träffa dig i ditt hem på torsdag morgon.Vi tänkte filma lite och sedan får du berätta om dig själv.

Ja men det går inte jag måste jobba.Och sedan tycker inte min man att detta var lika roligt som jag tyckte så det får bli ett nej från mig.Jag fick förklara varför och fick då veta att man kan säga nej till att låta dem rota i garderoben osv. Det är tydligen uppgjort innan.

Dom ringde tillbaka igen ca en timme senare och hade då planerat om så vi kommer på kvällen i stället.

Ja jätte kul,men vet inte om min man går med på detta ???

Så där är jag nu...

Har inte sagt något om detta samtal till Kent än.Ska göra det,men vet ändå att han säger nej för han vill ju inte att vi ska visa upp vårt hem på tv.

Tyvärr har vi inga spännande skelett i garderoben eller andra hemlisar i sänglådorna så jag får väl införskaffa det för att göra lite succe och överraska gästerna med.

Och mitt andra stora problem,om han nu säger ja (tveksam till det) vad tusan ska jag laga för tre rätters då ? Vill ju vinna.Och porslin som är snygg har jag INTE och skulle behöva få hjälp med en snygg dukning.

Ja har man inte bekymmer så skaffar man sig.


Matbloggen är uppdaterad med två nya recept,fågel och fisk.

  

Smakrik och väldigt god kycklinggratäng. Se receptet här >>>


 

En fantastiskt god lax med smak av pepparrot.Se receptet här >>>



 Bästa kompisarna är Tezz och Rea.Så roligt  att se dem tillsammans. 


Lev livet fullt ut och efter din egen kompass

så att du en dag kan dö lycklig och nöjd över att du tog chansen när du fick den.



Kram

Carina




 
 
Ingen bild

Emma

31 januari 2015 20:41

Vilken rolig grej! Det kan du inte tacka nej till! Kom överens innan med tv-teamet om var de får titta och inte och häng in de grejer som får visas i tv om det skulle vara så :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards