Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 30 juni 2016

Och på tal om att gå fort...

Av Carina - 30 juni 2016 13:30

Juni månad bara försvann.Hur kan en månad gå så fort ?

Och på tal om att gå fort...

I går fick jag boken som jag vann.

  

Dom jobbar verkligen snabbt på KIVIKS. Skulle vilja göra ett besök på deras musteri någon gång.Lägger det till min TODO lista.Det finns massor av fina ställen att besöka,det gäller bara att komma i väg.


Jag känner mig riktigt stolt över mina PW rundor som faktiskt blir av så gott som ALLA vardagar.

I går blev det till och med två rundor eftersom jag inte tränade på Curves.Men jag syndade på kvällen...

Har varit så sugen på Ahlgrens bilar.Lena tipsade mig om dom med saltlakrits.Så jag hade köpt på mig en vanlig och saltlakrits.Men det var inte alls lika gott som jag hade tänkt mig,ibland suktas man helt i onödan.Så dessa påsar blev endast halvätna.Vilket inte är likt mig,brukar liksom inte finnas något stop.


I tisdags var Lena och jag ut till våtmarken för att fota fåglar.

 

Inte så bra skärpa,men gillar bilden ändå.Kolla in fågeln och hur den spanar in insekten.


I går var jag till Cindy för att få hjälp med trimningen av Rea.Vilken trädgård hon har,jag blev så inspirerad.

Jag har ju varit hos henne tidigare för att trimma men har då inte lagt märket till just hennes trädgård.

 

Cindy bad mig komma och ställa mig under denna buske,ni skulle hört alla bin och känt doften.Det var helt magiskt måste jag säga.

Denna rosbuske måste jag skaffa mig.Cindy sa vad den hette,men mitt närminne är inte det bästa.

Doftar helt fantastiskt och är taggfri,växer ca 3 m på ett år berättade hon.Det gillar jag,fort ska det gå.

Jag har ju haft lite drömmar om växthus och en liten blomster oas här på tomten.Men det är ju lite svårt med alla rådjuren som till och med fejar sina horn på mina rabarber.Inte lätt att odla här inte.

Nästa sommar så ska här stå ett nytt växthus

 

Har helt tappat lusten att fixa i detta växthus då det är trasigt i taket och fullt av sniglar som kommer in. Detta ska rivas och ett nytt större växthus ska stå här,med en liten uteplats och en massa rosor.


 

Smultron har vi gott om och det doftar helt fantastiskt.Dom växer vilt i en gammal rabatt på sidan av vårt hus.Denna rabatt är helt vildvuxen och skulle behövas rensas.Men då försvinner smultronen och det vill jag inte. Ibland är det rätt charmigt med vildvuxna rabatter med och alltid retar det någon.


DRINK TIPS!

 

Väldigt frisk och väldigt mycket sommar.

Fyll ett glas med is,häll i 5 cl Peachtree och 8 cl tranbärsjuice.

Pressa en lime över drinken.

Rör om och njut!



Kram

Carina

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards