Carina´s Blogg

Alla inlägg den 3 september 2016

Av Carina - 3 september 2016 19:15

I dag har jag verkligen tagit väl hand om mig.

Startade morgonen med en lång,god frukost.Åkte sedan till Curves i Tumba och körde ett styrketräningspass.

  

Och jag kände mig verkligen STARK i dag.Tycker att gym/cirkelträningen går bättre på förmiddagen än eftermiddagen.Det brukar bli gula prickar på mage och rumpa.Men inte i dag,då blev allt grönt.Vilket betyder att jag kört på riktigt bra.Får sjunga denna låt - Just idag är jag stark,just idag mår jag bra...

  

I onsdags fick jag äpplen av en arbetskamrat,och till min stora förvåning visa Kent mig,att vårt gamla äppelträd också hade några äpplen på sina grenar.Så i dag har jag gjort äppelmos både till oss och till döttrarna.


Vädret har varit rätt varierande i dag - regn,sol,regn och nu sol.

    

Dagens PW runda på 8,8 km började med sol och avslutade med en stört skur av regn.Det gjorde nästan ont av de hårda regndropparna.Men efteråt när jag kom hem så var det rätt skönt ändå,så härligt att kunna komma ut på dessa rundor och det finns ju torra kläder inne så vad gör det om man blir lite blöt.

  

Nu börjar lingonen att lysa röda i skogen.


 

Blir alltid lika glad då rådjuren går utanför köksfönstret,älskar att sitta och titta på dem.Denna get hade ett kid med sig som sprätte runt och fick mig till ett och annat gott skratt.





Oskyldigt dömd...

I torsdags blev jag oskyldigt dömd av en person som inte visste fakta,som enbart utgick ifrån vad den själv tyckte att det var.Detta har givit mig några sömnlösa nätter,migrän och en massa grubblande.

Fick inte allt sagt som jag ville för jag blev så paff av att bli dömd utan att veta fakta.

Har funderat fram och tillbaka på hur jag ska gå vidare ? eller ska jag bara låta det vara ?

Personen i fråga är väldigt kritisk av sig,missnöjd med det mesta så som sin egna familj och arbetet.

Tror bestämt jag ska försöka låta detta rinna av mig och vid nästa tillfälle ha det jag velat sagt i bakfickan,för jag är säker på att det blir fler missförstånd framöver,då denna person är expert på att ha en syndabock.

Detta citat skulle passa väl in på denna person - Jag brukar sätta etiketter på folk när jag bestämt vilka dom är....

Fy och blä för energitjuvar som bara ser problem och inte lösningar.

Börjar sakta men säkert att avveckla energitjuvar från min vänskapslista.


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards