Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 17 april 2017

Så från och med NU har jag 39....

Av Carina - 17 april 2017 19:45

Då var påsklovet snart slut.Det har varit skönt att vara ledig,dagar som varit fyllda med valppyssel och besök.

Valparna i U-kullen var tingade långt innan födseln.Nu har alla varit här och valt ut just sin valp som ska flytta hem till dom och bli deras nya familjemedlem och jaktkompis.Fem valpar hamnar runt om i Stockholm en en i Gävle.


Förutom valparna har vi hunnit med och riva gäststugan samt åkt med allt till återvinningsstationen.

  

Nu ser vi grannarnas hus,men inte så länge till.Vi ska upp med en ny gäststuga på samma plats.Det ska även bli en altan där,eftersom kvällssolen är där som längst på tomten.


Påskafton hade vi döttrarna här med sina respektive och lilla Minou förståss.  

Mysigt att ha sina nära och kära samlade runt middagsbordet.Så roligt att få beröm för maten man lagar,det hör ju inte till vardagen direkt.


 

Snittar med skinkröra och äpple.


 

Räkor och basilikamajo.


   

Grillade vildsvinsrygg


 

Potatissallad med valnötter


 

Hade gjort en sour creamoniondressing till.


 

Och till efterrätt blev det denna Key lemon pie.


Ska man få påskägg när man är över 20 år ?

Ja det är ju så roligt att få ge presenter tycker jag.Men det blev inget godis utan något ännu bättre.

Hade special beställt varsin handduk på Rofa åt ungdomarna.

  

Och som tur var blev det uppskattat av dem alla.


 

Minou fick pussas med valparna i U-kullen.Men det finns nog bara en favorit hos henne och det är


 

Jasny som är favoriten.


Och i fredags kom då avsnittet jag var med i en halv sekund.


 Det var en rolig upplevelse och jag är glad att jag fick möjligheten att vara med.


I morgon börjar jobbet,ett arbete som jag trivs bra på.Härliga elever och fantastiska arbetskamrater.Men att ha något att räkna ner till,ni vet ledigheten,är ju ett måste.

Så från och med NU har jag 39 arbetsdagar kvar,sedan blir det sommarlov. 

Vet att en elev kommer att fråga mig hur många veckor det är kvar till skolavslutningen och då har jag ett svar = 9 veckor, om vi räknar det denna vecka.




U-kullen är i dag 7 veckor och nästa måndagskväll ska det rummet städas ut och in ska Rea flytta med sina åtta valpar.Lena kom hem och fotade valparna i går,är så glad att jag har henne,så grym hon är bakom kameran.


 

Har i dag bestämt namnen på dem och det blir - Varmint, Vilton, Valsa, Valuta, Vida, Vina, Vinkla och Visa.


Vädret pratar ju alla om och det måste även jag göra.FY FAN vad kallt det blivit,snö och minusgrader.Jag som vill att temperaturen ska vara minst +5 så här års.Förhoppningsvis blir det varmare snart.


Hamburgare på vildsvinsfärs fylld med en krämig edamerost.Till det ugnsgratinerad sötpotatis,sallad,tomat,picklad rödlök,ailoi och Johnnys BBQ sås fick bli dagens middag.Grymt gott!!!

 

  

Kram

Carina










 
 
Maria

Maria

17 april 2017 21:18

Hej
Mysig helg 👍
Kan man få recept på skinkröram och basilika / räk ?

http://www.iahoglund.blogg.se

 
Maria

Maria

17 april 2017 21:19

Hej
Mysig helg 👍
Kan man få recept på skinkröram och basilika / räk ?
Kram Maria

http://www.iahoglund.blogg.se

Carina

17 april 2017 21:56

Självklart Maria.
Det kommer under veckan.
Kram Carina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards