Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 20 april 2017

Över förväntan

Av Carina - 20 april 2017 20:45

 Nu är det inte många dagar kvar med valparna.Dom är fantastiskt fina,glada och sällskapssjuka.Det märks att dom nu är redo att möta sina nya familjer och präglas av dem.Känner att jag inte riktigt räcker till just nu,varken till valpar eller övriga hundar samt mig själv.

Jag har själv satt mig i denna sits med dubbla kullar under några veckor och det går faktiskt över förväntan.

Känner mig nöjd över min insats som uppfödare.Men är också väldigt trött.

Idag var vi till veterinären Marina i Västerhaninge för besiktning,vaccination och chipmärkning.Passade då även på att fota dom.

  

Håller nu på att packa i hop deras flytta hemifrån väskor.Alla valpar har i kväll fått in sina filtar  i bädden,för att få med sig doften hem till sitt nya hem.

Vet att dom nya ägarna räknar ner dagarna tills det är dags för leverans.Tror Mynta längtar hem till Tierp och sin familj där.Detta var sista kullen med Mynta som fodervärdshund.13 fina valpar har hon lämnat hos oss - Rondodrevets kennel.Fodervärden Lena har varit en trygghet för mig som uppfödare och jag är så tacksam över vårt samarbete.


I går hade våran skola bokat ett studiebesök på Furuviksparken -Bakom kulisserna.

  

Vi fick följa med in till djuren och även mata dem.En riktigt trevlig dag som jag tycker att fler borde åka på.

Även företag är välkomna.Så titta in på deras hemsida och boka en spännande dag med era kollegor >>> Jag lovar att du blir populär på jobbet efteråt


Har uppdaterat min receptblogg med påskens recept >>>


I tisdags var jag med Rea till veterinären och plockade bort stygnen efter kejsarsnittet.Det hade läkt jätte bra.

Valparna har nu blivit två veckor och ögonen är på väg att öppnas,sakta med säkert.

Är så glad över att det gått så bra.Min lilla Rea har mat åt dem alla vilket jag var lite orolig över att det inte skulle räcka till.Men dom är så runda och fina.


Kram

Carina



 
 
lena-i-lyckebo

lena-i-lyckebo

20 april 2017 21:41

Har velat ha en tax sedan länge men nu är det Bretong som kanske blir våran nya familjemedlem. Så fina valpar du har. //Lena

http://lena-i-lyckebo.bloggplatsen.se

Carina

20 april 2017 22:11

Tack Lena och lycka till med er nya familjemedlem//Carina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards