Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 11 juni 2017

Hembiträde

Av Carina - 11 juni 2017 21:30

Alla pratar vi om vädret.Och alltid är det någon som inte är nöjd.Och inte blir det bättre av att vi gnäller,för det är som att gunga i en gungstol - man kommer ingenstans.Men visst är det skönt att gnälla och väldigt skönt att gunga gunstol.


I torsdags var det dags för det årliga Björnpasset.Jag drar mig alltid,rädd för att misslyckas och när jag väl skjutit upp och klarat det,känns det så skönt att jag likt ett barn vill hoppa omkring och jubla - JAG KLARADE DET!!!!

Men det var några som inte klarade uppskjutningen,och jag tror inte dom skulle bli så glada om jag som enda tjej jublade åt mitt godkända prov.

I år har dom ändrat på detta prov.Dom åtta första skotten är som tidigare,men på slutet är det tre skott.Varav det sista måste sitta inom markerat område,annars blir man inte godkänd-MEN DET BLEV JAG   

Har skjutit detta märke varje år sedan 2011 och blivit godkänd.

  

Nu är det älgmärket kvar.Och det ska jag ta tag i snart.


En helg i min ensamhet...Ja så har det faktiskt varit.Mannen jag är gift med lyser med sin frånvaro.Så fort någon frågar honom om jakt så säger han ja.Tänk om han ändå sa ja lika ofta till mig,då hade vår altan varit klar till midsommar.Men det är mycket kvar att göra,väldigt mycket...

Nu är jag ingen händig kvinna,annars hade jag tagit tag i detta själv.Att se ett påbörjat bygge bara vara vilande,vecka ut och vecka in kan få mig rätt irriterad.Framförallt när ALLT utanför hemmet går före.Undrar just vilka fruar som hade sagt ja visst åk du och jaga ikväll med,du har ju redan varit borta fem kvällar denna vecka så en sjättekväll gör ju varken till eller från   

I morse skulle han i väg till ett vildsvinshägn och jag fixade smörgåsar åt honom att äta påvägen dit,han kom nämligen hem klockan två i natt och skulle åka vid sjutiden på morgonen.

I mellan smörgåsarna la jag en lapp där jag skrev att dom var bredda med kärlek från frugan.

Måste ju pika honom lite så han inte glömmer bort vem jag är.Risken är väl att jag snart går under namnet hembiträde   

Har kommit ut på sex PW rundor denna vecka,vilket varit riktigt skönt.Har taxtjejerna med mig och dom är lika glada varje gång vi går rundan.   Det är så vackert nu med alla blommor och grönskan ute.Älskar verkligen denna årstid.


Idag flyttade sista valpen-Valuta och kvar är nu Vida hos oss.Äntligen kan jag börja fokusera bara på en valp.

Det var taxensdag ute på Gålö så vi åktee dit och träffade även några valpköpare från mig.

  

En trevlig dag där man får öva på utställning,testa blodspår och prata tax.


På eftermiddagen var det fika hemma hos Isabella och Tim.Han fyller år i morgon och hade bjudit hem sin familj och släkt.Vi grattade ju honom förra helgen,men jag passade på att åka dit och säga hej.

Träffade Tims mamma och pappa,bror,moster och en urgullig mormor.Blev lite full i skratt när jag åkte hem.

Mitt barnbarn som kommer i augusti kommer att få en farmor,morfar samt mormor som jagar och vet ni vad ,farfar gör ? jo han dansar.

HOPPAS,HOPPAS att vårt barnbarn vill hänga med oss ut i skogen,eller vem vet kanske blir en kille i trikåer som vill hänga med farfar på dansgolvet.Det spelar ju ingen roll,älskad kommer han att bli för den individ han är oavsett hobby.Jag gillar ju faktiskt också att dansa,så dansa är det inget fel på.

Men lite skoj att vi, mormor och farmor jagar.


  


Kram

Carina


 
 
Maria

Maria" title="http://Blogg.se]Maria[/url]" target="_blank">Blogg.se]Maria[/url]

12 juni 2017 06:39

Hej Carina
Skönt att du klarade passet
Mysigt att behålla en Valpis

Ha det bäst
Maria

http://WWW.iahoglund. Blogg.se

Carina

12 juni 2017 20:56

Tack Maria. Ja det kändes skönt.
Nu bar det dags att behålla en taxvalp. Tre år sedan sist.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards