Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 28 juni 2017

TRÅKIGT!!!

Av Carina - 28 juni 2017 21:15

Det finns både för och nackdelar med sociala medier.

Jag tycker att så länge man sköter sig och inte bråkar via sociala medier så är det riktigt bra.

Man kan tipsa varandra om både det ena och det andra.

Jag fick se en gammal barndomsväns inlägg på Instagram och blev genast nyfiken på att besöka just den plats hon besökte - Alvastra klosterruin.

Så i måndags när Isabella,Minou och jag skulle åka ner till Vimmerby tog vi en omväg  så att jag fick se denna klosterruin.

  

Ligger vid Ödeshög så sväng gärna förbi där om ni har tid.


Att åka till Vimmerby och gå på Astrid Lindgrens värld var planerat sedan länge.Stugan var bokad för två nätter och det fanns sovplats för sex personer.Vi bodde på Björkbackens camping i Vimmerby.

  

Första kvällen tog vi en promenad in till stan.Jag tycker ju om att gå,vi hade vagn med i fall Minou inte skulle orka gå och så även till Vida.Stackars gravida Isabella fick gladerligen trava på.Det var en varm kväll och vi åt middag i stan innan vi återvände till stugan.


Jag har ju min PW runda hemma på 9 km så att gå till Astrid Lindrgens värld 3,5 km var väl ingenting.Men tjejerna tyckte det var långt,jätte,jätte långt.Det kan inte vara 3,5 km sa Isabella flera gånger.Jag led med henne.Och hon var så duktig som gick både dit och hem med sin STORA mage.

    

Det blev en heldag på Astrid Lindrgens värld.Det var teater med både Pippi,Emil,Karlsson på taket och Mio min mio.

Full fart hela dagen,förutom teater så lekte Minou,köpte lotter och hade det riktigt bra.Men när vi sju timmar senare lämnar Astrid Lindrens värld frågar vi Minou vad hon tyckte om dagen fick vi till svar - TRÅKIGT!!!

Jag tror och hoppas att Minou värdesätter det vi gör för henne och att när hon sa tråkigt menade att det var tråkigt att lämna Astrid Lindregs värld.

Vi var rätt trötta när vi tillslut kom tillbaka till campingen.Jag hade lite dåligt samvete som lurat ut Isabella på LÅNG PROMENAD.Men som tur var verkade hon må bra trotts allt.Vi åt middag på hotellets restaurang och mös sedan i stugan.

I dag onsdag återvände vi hemåt.Och tänk att det alltid är så skönt att komma hem igen oavsett om man varit borta en dag eller en vecka.Minou så äntligen är vi hemma farmor,vad skönt.

  

Isabella och jag vill att Minou skulle ha med sig minne från Astrid Lindgrens värld så vi köpte klänning och en T-shirt.

Vädret har varit med oss och vi njuter för fullt av att vara lediga.

Vi har plockat smultron i kväll,och dom hamnade direkt i Minous mun.Jag vill verkligen ge Minou ett bra sommar minne och att hon som vuxen kan minnas tillbaka till somrarna med farmor.


Kram

Farmor Carina

 
 
Maria

Maria

29 juni 2017 07:46

Åååå va mysigt
Fina bilder
Kram Maria

http://WWW.iahoglund.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards