Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 1 juli 2017

Kusin i magen

Av Carina - 1 juli 2017 11:30

Juli månad!

Vad fort juni månad gick,får lite panik över att just sommarmånaderna går så fort.Om man ändå kunde stoppa tiden.


Minou är så facinerad över att Isabella har ett barn i magen.Hennes kusin ligger där inne i magen.Minou har flera gånger fått känna hur han sparkar.Pussar på magen och pratar väldigt mycket om sin efterlängtade kusin. Häromkvällen drack Minou jätte mycket vatten,kolla farmor vilken tjock mage jag har säger Minou och spänner ut sin vattenfyllda mage.

Jag kanske har en kusin i min mage. Fick då förklara att alla bebisar som ligger i magen är inte kusiner och hur det går till att få en "kusin i magen" väntade jag med att förklara eftersom frågan aldrig kom upp.

I din mage finns det bara vatten ingen bebis.


Förra sommaren var första gången som jag plockade jordgubbar.Har velat gjort det sedan länge men aldrig kommit i väg.Eftersom att Minou,liksom jag,är väldigt förtjust i bär så tyckte jag att vi skulle åka iväg till Södertälje och plocka jordgubbar i torsdags.Vill att hon ska få uppleva så mycket som möjligt när tillfällen ges-

Vi hämtade upp Isabella på morgonen och åkte sedan till Södertälje.

Plockade två askar jordgubbar med oss hem.

            *Klicka på bilderna så blir dom större.


När vi kom hem gräddade jag pannkaka,vispade grädde och så blev det förståss jordgubbar till.MUMS vad gott!

I fredags var vi till Ica maxi och handlade sedan blev det en hemma dag med mys.Jag blev dålig i torsdags kväll och i går,fredag kväll när vi lämnat Minou till sin mamma så hade jag fått feber.

Ont i halsen,är rädd att det kan vara halsfluss,och hög feber.Det var länge sedan jag hade feber,så typiskt att det ska inträffa på sommaren.

När jag var i tonåren hade jag halsfluss varje sommar,hoppas det inte är så nu.

Hade dubbla täcken,värmefilt,byxor,tröja och kofta på mig i natt.Frös så att jag skakade,hoppas nu att det vänder.

Känner mig något bättre i dag,men långt ifrån frisk.


När vi var i Vimmerby så åt vi ute varje dag både lunch och middag.Jag hade ingen lust att stå vid spisen.

I onsdags lagade jag middag och när vi äter säger Minou  - Åh vad bra farmor att du lagar så god mat.Hon är ju för rar. Men jag kan hålla med henne.Utbudet på restauranger i Vimmerby var inte den bästa.Massor av pizzerior och där det fanns annan mat kostade det väldigt mycket och var väl ingen höjdar mat direkt.Så hemlagad mat är ändå det bästa tycker även jag.

I torsdags lagade jag biffstroganoff på älg.Minou tyckte det var så gott,det bästaste sa hon och ville ha en portion till.När vi ätit klart säger Minou.Idag har jag ätit pannkakor med jordgubbar coh vildsvin till middag.

Nej Minou det var älgkött okej älg åt jag.Hon vet att hemma hos oss är det bara viltkött som serveras.


Kram

Carina




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards