Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 16 juli 2017

Hundtricket

Av Carina - 16 juli 2017 19:15

Tre och en halv vecka kvar av min ledighet.Börjar nästan känna mig stressad.

Trivs jätte bra på mitt jobb,men trivs dubbelt så bra med att vara hemma.Har så mycket att fixa med.

Försöker att inte tänka på att över halva min tid av ledighet har gått.Försöker att njuta av varje dag.


I fredags var det dags att fixa nnaglar på bäde händer och fötter.I tio år har jag nu regelbundet gått på denna salong,med undantag för en gång.Borde nästan få el eloge av dom som trogen kund.Har även tagit dit vänner och döttrarna.

  


Tänk vad många fina vänner man får när man har hund.Så detta med hundtricket gäller ju inte enbart då man vill finna en partner.Utan även en vän.För tre år sedan var jag hem till Eleonore.Hon skulle para sin tik med en av hanarna jag fött upp.Det var hemma hos dom parningen skulle vara och ville då ha min suport.Tyvärr var jag inte så mycket till hjälp denna gång,då jag tror tiken inte var på rätt dag i löpet.Några dagar senare blev det parning och sex fina valpar föddes.Dom behöll själva en av valparna.Så på den vägen är det.

I dag är jag jätte glad att jag var med under denna parning,som inte blev av.För annars hade jag aldrig fått möjlighet att lära känna Eleonore.

I fredags var jag hem och fikade hos henne.Det blev go fika och en lång pratstund.

  

Så glad att jag har Eleonore som vän.Vi ses inte så ofta,men dom gånger det blir är värdefulla för mig.

 

Fick med mig böcker hem av Eleonore och nu är frågan vilken jag ska börja läsa? Någon som har tips ? eller ska jag köra ole,dole,doff...?


I fredags kom Isabella,Tim och Minou hem till oss på kvällen.Jag hade inte träffat Minou på två veckor.

  

Så det blev ett kärt återseende med pusskalas.Älskade lilla Minou,farmors stora lycka här i livet.

 

Stolt Menou som går med Vida.


I lördags morse gick jag upp klockan 4 på morgonen.BPH i Skutskär var inbokad sedan några veckor tillbaka.Jag och tre valpköpare till skulle dit.

  

Det var mycket intressant att se dessa hundar beskrivas.Den som var mest lekfull var tio åriga Hero.Och taxen som inte brukar äta så bra var den som var mest sugen på att få upp burkarna med mat.

Har nu fått fem hundar beskrivna i åldrarna 2 1/2 år, 3 år, 6 år och 10 år.

Jag är så otroligt glad att NI ställde upp med era hundar och kom.

Taxklubben bidrar med 100:- för varje hund som genomför BPH beskrivning och jag sponsrar mina valpköpare med 200:-.För Mynta som är min avelstik till två kullar betalade jag för hela BPH beskrivningen.

    

Och som extra tack för att dom ställde upp denna varma juli dag mitt i semestern fick dom en flaska att svalka sig med på kvällen.

Kom hem vid 17 tiden och möttes av Minou som undrade vad Rea och jag gjort hela dagen.Jag har väntat på dig farmor.Så söt så man smälter.

 


     

Vi grillade lite,mös i soffan och vid 22-tiden var det dags att lägga sig efter en lång dag.


 

I morse var Minou och jag ut för att ta en ros flukt.Den har inte slagit ut än,men snart hoppas jag att den slår ut och doftar så där fantastiskt gott.


  

Att spela fotboll är något som Minou tycker är jätte roligt och hon är grym på att hantera bollen.

      

 

Minou har hjälpt farfar att skruva altangolv och dom hann riktigt långt i dag.

 

Minou åkte hem till sin mamma och vi fick regn.Så nu hoppas vi på bättre väder i morgon och mer altanbygge.

Det har varit riktigt mysigt att ha Minou,Tim och Isabella hemma i helgen.Isabella börjar nu bli riktigt stor och magen börjar peka nedåt

  

Snart om drygt 4 1/2 vecka är det beräknad födsel.Hoppas då att allas emesterlediga barnmorskor är tillbaka efter semestern.Nu verkar det vara fullt på alla förlossningskliniker i Stockholm.Följer Jessica Almenäs på instagram som väntar sitt tredje barn och nu gått över tiden.Hon skriver följande -

Vilken dag som helst är det dags för mig att föda mitt tredje barn.

Det borde vara en av de största dagarna i mitt liv.En dag att se fram emot.Men istället är jag orolig och rädd för att inte få plats på något BB i närheten.Att skicka någonstans,till Västerås eller Eskilstuna kanske Finland i värsta fall.Blir kanske tvungen att föda i bilen eller hemma.

Detta är ju fruktansvärt.Vill inte politikerna att det ska födas fler barn ?


Avlutar detta inlägg med tänkvärda ord från en klok man.


Kram

Carina 






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards