Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 19 juli 2017

ALLTID FÖR LÄNGE

Av Carina - 19 juli 2017 10:15

Jag minns för många år sedan då vi bodde i radhus och hade ett par granna,Ulla och Åke som planterade en massa olika rossorter.

Jag satt bakom mitt plank på uteplatsen och hörde hur dom beundrade sina rosor varje kväll.Jag tyckte det lät så roligt då dom stod där och pratade om sina rosor som om dom vore en människa.

Nu är jag där själv,ja nästan i alla fall.

Jag pratar inte med rosen men jag beundrar den varje dag och väntar och längtar tills knoppen ska brista och slå ut.

I går brast knoppen och slog ut.

        

New Dawn - blommar vackert i en svag rosa färg.


Bygget av altan är i full gång,vi räknade ut att den blir ca 71 kvadratmeter.En dansbana ser den nästan ut som.

Trappen började vi med i går och ska fortsätta med i dag.Förhoppningsvis blir altanen helt klar i dag,om allt går som vi tänkt oss.Då är det bara att fortsätta med nästa projekt.

Bor man i hus har man alltid att göra,så är det bara.

Det som är kvar är nu - redskapsbod,växthus och gästhus.Dom två sistnämnda blir nog inte i år,vilket jag hade hoppats på skulle stå klart innan sommaren tog slut.Men tyvärr får jag vänta till nästa sommar,eller nästa,eller nästa...

Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.I mitt fall är det ALLTID FÖR LÄNGE.

Har väntat sedan förra sommaren 2016.

När allt är klart vill jag ha höns,tänk att kunna plocka sina egna ägg.Det är en dröm jag haft,som jag hoppas på blir av om några år.


Kram

Carina



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards