Carina´s Blogg

Alla inlägg den 5 februari 2017

Av Carina - 5 februari 2017 19:15

Femte dagen i februari börjar nu att lida mot sitt slut.Jag förstår inte hur jag lyckas få så mycket inbokat i min kalender varje dag ? Det är inte många vilo dagar på en vecka,men samtidigt är det väldigt roligt när det händer saker.Och jag har lärt mig en sak,att säga NEJ när jag verkligen inte vill och kan.Säger inte JA om jag inte vill något.

Skönt att man blivit klokare med åren.


I torsdags hade jag förmånen att få se The Phantom of the opera på Cirkus.Isabella hade fått fribiljetter och jag passade även på att bjuda med mig min arbetskamrat Lena.

Vi startade kvällen på restaurangen - Barcelona för lite Tapas.Väldigt gott,därefter tog vi oss ut till Djurgården.

 

Jag säger bara det WOW vilken föreställning.

Det är en mäktig föreställning med vacker musik och sprakande effekter.

Men mest sprakar det om den kraftfulle Peter Jöback.Och om den ljuvligt sjungande Emmi Christensson.

Maskerad-numret, den medryckande öppningen av andra akten med hela den duktiga ensemblen, det är riktigt maffigt.

Och den underjordiska sjön med alla kandelabrar. Första gången man ser den scenen växa fram, då är det en rysning.

Har ni inte sett den så SE DEN!!!


I fredags gjorde jag mitt andra pass på curves,det var även dags för vägning och mätning.Helt klart hade jag ökat både i centimeter och kilo...

Men nu blir det nya tag i kampen mot volangerna.Ska inte banta men röra mer på mig och inte äta godis fem dagar i veckan.

Isabella följde med mig hem för att sova kvar till lördagen.

Parning i Habo stod på lördagens program.

  

Visste ju inte hur det skulle gå eftersom Rea inte parats tidigare.Men hon är grym min Rea.Så cool så fantastiskt trevlig och väldigt behaglig.Vi hälsade på hanen utanför huset,dom började leka och Rea ställer upp sig.Vi gick in i huset då det var lite kyligt ute.Han knappt innanför dörren så satt dom i hop i 20 minuter.Vi fikade och rullade sedan hemåt,en timme senare.Det blev en bilfärd på 7 timmar sammanlagt,men det var det värt.Är så förtjust i denna hane.Han är även pappa till min sista kull T-kullen som Nora fick.

Och Isabellas reaktion,men mamma låter du mor och dotter använda samma kille,vad ska Nora säga nu ?

Jag bad Rea vara tyst om dagens äventyr...


  

Myntas mage växer och jag ska snart hämta hem henne till oss.Ska bli spännande att se resultatet framöver.

Men det är lite mer än tre veckor kvar innan småtassarna tittar ut.


        

Receptbloggen är uppdaterad med lite nya recept >>>


Jag har fått ett nytt samlarintresse...Rödvin,tycker det är så kul med olika sorters rödvin,dessutom väldigt bekvämt att beställa dem och få hem dom till dörren.

I fredags kom en ny leverans från Vinoteket - Easyhunts viltviner.

  

Önskade att vi hade en vinkällare.


 

Jag har fått förmånen att prova på en ny gröt - Axa Steel Cut Oats.Den kommer att lanseras i butik vecka 7.

Gröten tillagas med blandannat mjölk,och jag har även förmånen att testa Arla färska laktosfria mjölk.

Så det fick bli mjölk både i gröten och vid servering.Mycket gott med både gröten och mjölken.Kan varmt rekommenderas.

Det blev en PW runda i förmiddags på 8 km.Sedan blev det ett besök till Ikea och en snabbis hem till Gabriella och Nicklas som nu har fullt upp med att montera möbler,packa upp och få ordning på sitt nya hem.


Ny vecka som är rätt fullbokad den med.Men jag klagar inte,får vila när jag blir pensionär.


Kram

Carina



Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards